Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben 2 weken geweigerd toen ik de lounge in wilde na aankomst op Schiphol...
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Bij welke Privium lounge was dit?

    Volgens hun website is dit namelijk expliciet toegestaan:

    "Mag ik de Lounges achter security bezoeken als ik aankom met een vlucht op Schiphol?

    Iedereen die toegang heeft tot de Privium ClubLounge West of Privium ExpressLounge op basis van Privium Plus of partnerlidmaatschap, of middels een Guest Voucher, is welkom om de Privium lounges te bezoeken, ongeacht of u aankomt of vertrekt op een vlucht. U dient een boarding pass te kunnen tonen."
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.055
    Trofeepunten:
    223
    Ben meerdere keren na aankomst, uit vooral AUA, naar de Clublounge West gegaan, via transfers.

    Eén keer stond er een dermate lange rij bij transfers dat ik doorliep naar de Clublounge Departures en dat was niet de bedoeling volgens de dame aan de receptie. Toen ik aangaf dat er een rij stond van zeker een kwartier werd ik toch toegelaten.

    De boarding pass hoefde ik de laatste tijd niet meer te laten zien. Bij de Clublounge Departures werd me ooit verteld dat ze de boarding pass wel vragen omdat er regelmatig mensen uit de buurt van Amsterdam kwamen lunchen zonder dat ze een vlucht op die dag hadden..
     
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Gezellig even lunchen in Clublounge West :rolleyes:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Vraag het me ineens af; Theoretisch is het mogelijk om met je privium pasje door de security te gaan en schengen binnen te wandelen, boardingpass wordt nooit gevraagd. Dan lunchen in de privium lounge en weer naar buiten wandelen. Zouden er mensen zijn die dit doen?? Geen idee waarom maar toch..
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    In theorie zou dit zeker kunnen. Er staan altijd Schipholmedewerkers (vlak)bij de Privium poortjes. Die zouden je kunnen vragen om en boardingpas en ik denk dat ze dat ook doen als ze het niet helemaal vertrouwen.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    LOL

    Wat een schooier ben je dan als je dat doet. Er zijn toch ook echt wel leukere plekken om te lunchen, lijkt me ;)
     
  8. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Niet alleen in theorie... Ik wilde ooit eens iemand ophalen bij de gate, zonder dat ik zelf vloog. Ik dacht dat dat geen probleem zou zijn, maar daar dacht de marechaussee heel anders over, toen ik de random bij het poortje was. Bij een tweede keer, ben je je Privium kwijt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    De informatie op de website verschilt inderdaad van de algemene voorwaarden:

    upload_2023-12-4_0-28-32.png
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Dan heb je nog aardig geluk gehad (dat je een waarschuwing kreeg). Dit staat toch echt heel duidelijk in de algemene voorwaarden en wordt ook duidelijk verteld als je voor de eerste keer je Priviumpas op komt halen...
     
  11. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Ik heb afgelopen maand mijn Amex gedowngraded van Platinum naar Gold. Als ik op mijn Privium account kijk, dan staat er nog 'Membership type: Plus'. Is mijn Privium voor nu nog geldig? Of gaan de poortjes straks niet open als ik ervoor sta? Privium afgesloten in februari.

    Waarschijnlijk is dit al eens gevraagd, maar kwam er met de zoekfunctie niet uit, dus excuus daarvoor:rolleyes:.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Je Privium Plus is nog geldig, want je betaalt er nu zelf voor ;-) Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het eventueel opzeggen van je Privium membership. Dat doet Amex niet. Dus de kosten zijn nu voor jouw rekening. Iets wat duidelijk gecommuniceerd wordt als je je lidmaatschap aanvraagt/krijgt :)
     
    noppie en Peter02 vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt het beste even kijken bij openstaande facturen. Het klopt inderdaad dat Amex je abonnement niet opzegt. In de praktijk kan het echter wel voorkomen dat je nog enige tijd kosteloos kunt profiteren van Privium Plus. Dat was voorheen min of meer standaard na een downgrade, tegenwoordig zijn ze hier scherper op.

    Als je abonnement nog op Privium staat en er staat geen factuur open dan kun je er nog gewoon gebruik van maken. Als de factuur achterstallig is dan moet je die eerst voldoen alvorens je er weer gebruik van kunt maken.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  14. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Dank voor jullie reacties! Er staat nog niets open bij mijn facturen, dus ik ga proberen om er nog dankbaar gebruik van te maken. Maar goed om te weten, zodat ik even scherp ben op eventuele betalingen die kunnen komen.
     
    noppie en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    20 minuten geleden aangekomen in de Privium Lounge en inderdaad, er werd om mijn boarding pass gevraagd.
     
    noppie vindt dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Welke Privium lounge?
     
  17. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Maandagochtend ook bij Privium landside, werd gevraagd om mijn boardingpass.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    428
    Daar werd die altijd al gevraagd. Airside is wel nieuw dat ze het daar vragen.
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, is dat zo? Privium ClubLounge West (airside), vorige weeks niks gevraagd, afgelopen maandag niks en gisteren niks.
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Vertrouwd gezicht :)
     
    Godenzoon14 en Grouchy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina