Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    [​IMG]
    Privium is ook fijn bezig. Vorig jaar bewust een hoop vouchers gekocht, zodat ik (mocht ik geen Privium-lid meer zijn) tegen het gereduceerde tarief de lounge kan bezoeken. Geldigheid was onbeperkt, ook op de voucher staat in de voorwaarden geen uitgifte- of vervaldatum. Krijg je nu een mailtje dat de vouchers nog maar geldig zijn t/m 1 april 2024. Ik ga de vouchers onmogelijk op kunnen maken voor die tijd. Ben benieuwd hoe ze omgaan met het teruggave verzoek, dit is namelijk tegen de wetgeving in (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/geldigheid-van-cadeaubonnen#:~:text=Of staat er nergens op,om hem in te wisselen.).

    De tarieven zijn in ieder geval ook van €30,- naar €35,- gegaan: https://www.schiphol.nl/en/privium/relax-or-work-in-the-privium-lounges/
     
  2. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    In aansluiting op mijn vorige post. Wat doen jullie bij een vroege ochtendvlucht binnen schengen? Ontbijten in clublounge departures, west of express? Ik twijfel een beetje of ik direct naar schengen loop of met een omweg.
     
  3. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik loop meestal naar west en passeer door de airside paspoortcontrole. De express lounge vind ik erg tegenvallen qua aanbod en vind het niet heel privé in vergelijk met de west- en departure lounge.
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Vind Privium de betere lounge op Schiphol, toch ben ik ook van mening dat de land side lounge wel eens een renovatie kan gebruiken. Oud meubilair, weinig oplaadpunten en al helemaal geen USB. Ook zou ik meer werkplekken aanmoedigen, het is nu best lastig te doen als je een zakelijk gesprek wilt voeren zonder dat iedereen mee luistert.

    Als iemand die er meerdere dagen per week komt, zou meer variatie van eten en drinken ook erg welkom zijn. Is vaak hetzelfde, en mis de bitterballen!
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2023
    Ruut vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Half juni tot half juli groene kip op het menu..
     
    Miya vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Express lounge is meer een gezellige huiskamer :D Vind persoonlijk het natuurlijke licht en beetje uitzicht wel fijner.
    Waarom is dat terras eigenlijk al zo lang dicht?
    :confused: klinkt niet lekker.
     
  7. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand recente ervaring met aanmelden bij Privium? Volgens de site (en een werknemer) kan dit 'enkele weken' duren.
    Duurt dit echt zolang?
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ligt eraan of je aanmeldt ivm een Amex plat kaart. Amex heeft snelheid, lees binnen 14 dagen, bedongen werd mij recent verteld door CS.
     
  9. Aquafreak

    Aquafreak Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Via Amex platinum is de bedoeling ja, zal die eens vragen of ze wat meer kunnen zeggen over de wachttijd. Dankje!
     
  10. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand of de Privium poortjes tussen de niet-schengen en schengen lounges weer in ere zijn hersteld? Deze lagen er een hele tijd uit ivm onderhoud.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week nog doorheen gegaan.
     
    JornMich vindt dit leuk.
  12. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Nog steeds wel een van mijn favoriete plekken om op iemand te wachten, even wat ontbijt te halen of wat printjes te maken. Vooral als je het vergelijkt met lounges in USA is het een extreem luxe lounge!
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Datapuntje: de Priviumpoortjes bij T2/T3 werken niet. Ik mocht dan wel weer langs het raam richting KMar lopen en vooraan aansluiten. Tot woede en frustratie van enkele wachtenden in de rij. Die aangaven dat ze hun vlucht gingen missen (kom dan op tijd...). De Schipholmedewerker pakte dat echter goed op en ik mocht langs de KMar. Wel even aangegeven dat ik Schengen vloog, en even in de lounge ging werken. Dit omdat ik de vraag kreeg waar ik heen vloog.

    Overigens drie uur heerlijk gewerkt daar in één van die hokjes. Internet zeer goed. Probleemloos meerdere MS Teams calls gedaan. Mag ook eens gezegd worden!
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2023
    VinceG vindt dit leuk.
  14. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Wanneer ik m'n platinum (en daarmee Privium) opzeg,. kan ik dus nog gewoon toegang tot Privium krijgen middels die guest vouchers?
     
  15. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Exact, maar dan wel tot 1 april 2024. Je hoeft niet vergezeld te zijn van een Privium-lid om je voucher in te zetten.
     
  16. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Net even langsgelopen, je kan geen guest vouchers kopen tenzij je direct de lounge ingaat met een guest en daar de voucher voor koopt. Of althans, dat werd mij verteld.
     
  17. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, maar de vouchers die Privium zelf weggegeven heeft bij het afsluiten van het lidmaatschap zijn wél te gebruiken op elk moment. Je moet ze dan dus wel in bezit hebben.

    Als je geen Privium voucher hebt en geen Privium lid bent, dan is de enige optie het aanschaffen van een Lounge Access Voucher (https://www.schiphol.nl/en/privium-lounge-voucher/), die je in kan zetten op een datum die je kiest bij het aanschaffen.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dit staat, gek genoeg, niet in de veelgestelde vragen. Maar weet iemand wat de procedure bij aanvraag van een nieuw paspoort? Neem aan dat ik daarvoor naar de Club Lounge moet om aan te laten passen? Heeft de KMar hier nog een een rol in?
     
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Zeker. Recent met mijn vrouw en haar nieuwe paspoort langsgeweest. In principe is het weer de hele riedel, dus Privium inclusief scan en KMAR. Op zich ging het best snel, half uurtje en klaar.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63

    Duidelijk, dank! Heb je hier een afspraak voor moeten maken of ben je gewoon langsgegaan?
     

Deel Deze Pagina