Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Gelukkig...

    Ik zal jullie de absurde communicatie met de helpdesk besparen. Korte versie is zelf betalen en daarna terug claimen want ik had mezelf rechtstreeks aangemeld en niet via Amex.

    Zucht
     
  2. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Vanmiddag rare situatie op Schiphol. Het was te druk bij de paspoortcontrole, dus werd de hele security check net daarvoor een half uur stilgelegd. Ook privium mocht niet door de security, ondanks dat die door de poortjes van de paspoortcontrole kunnen. Na een tijdje gin de security open voor 1 pax tegelijk en privium mocht toch met wat meer tegelijk. Maar dus toch voor niks in de rij gestaan terwijl de privium poortjes achter de security check gewoon beschikbaar waren.
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Dan moet je de medewerker aanspreken en als ze je er niet door willen laten een supervisor erbij vragen. Vaak zijn dit medewerkers die geen idee hebben van privium. En lukt dat niet dan andere uitgang nemen. (evt via poortjes naar non-schengen of vv)
    Heb dit nu al een paar keer meegemaakt en erna klacht ingediend en bevestiging gekregen dat men je gewoon door moet laten. Gebeurt vaak ook wel hoor, maar heel soms heb je die eigenwijze medewerker die denkt het beter te weten.
     
  4. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ja een andere passagier met privium had het gevraagd aan een medewerker en ze zij dat ze opdracht had niemand erdoor te laten. Dus ook geen privium. Snap niet dat daar dan steeds medewerkers rondlopen zonder goede instructie
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Dit sowieso aan Privium laten weten. Werkt zelf contraproductief als ze je niet doorlaten.
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Dit komt vaak neer op communicatie. Er zal vast iemand gezegd hebben "niemand doorlaten", maar niet erbij gezegd behalve privium. Ook de ontvanger van het bericht niet gevraagd of dit inclusief privium is. Tot nu toe elke keer geëscaleerd en vervolgens mag je er wel door.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Welke vertrekhal was dit? Aangenomen dat je non-Schengen vloog (waarom anders paspoortcontrole?), kun je tussen de vertrekhallen wisselen. Mocht dit gebeuren bij Vertrek 2, kun je wellicht nog naar Vertrek 3 en na security naar je gate lopen. Als het de G-pier was, gaat dat niet. Of lag heel Schiphol een half uur stil? Dat zou wel een absurde situatie zijn.
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    En was het wel bij vertrek, of toch aankomst.. (waar geen security check is, maar waar er wel vaak een rij ontstaat zelfs tot boven aan de trap)?
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ah! Ik begrijp al wat er gebeurt is. Security is niet het probleem meer. Maar bij paspoortcontrole! Nu ook lange rijen voor paspoortcontrole en security is helemaal leeg. Dus als het te vol is bij controle dan gaat de security ook dicht. Maar dan nog zou je er als privium gewoon langs moeten kunnen.
    Daarnaast zou je ook nog kunnen beslissen om security bij 1 te nemen en dan van schengen naar non schengen te gaan beneden met je privium pas.
     
  10. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik denk dat het vertrekhal 3 was. Het probleem was inderdaad de paspoortcontrole waardoor ze de security check die daarvoor zat maar tijdelijk dicht lieten. Ik stond al vooraan de rij voor de security check en er werd aanvankelijk niks gezegd over waarom de security ineens dicht ging. Ik dacht eerst aan een storing die ze vast zo op zouden lossen.

    Dit was voor mij trouwens bij aankomst. Ik kwam aan met een Schengen vlucht, had mijn koffer opgehaald en was naar plaza gegaan. Omdat er nog flinke files stonden op de weg ben ik toch maar naar de privium west lounge gegaan en moest dus via paspoortcontrole.
     
  11. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist een e-mail van Privium ontvangen met daarin de mededeling dat het mogelijk is om de bestaande kaart om te ruilen voor een contactloze kaart.

    In de zomer (tot en met 20 augustus) kan dat direct worden gedaan, daarna kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat je direct geholpen kan worden.

    Ik zie verder geen indicatie van een uitfasering van de huidige kaarten, maar dat zal ongetwijfeld met een aantal maanden gaan volgen.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg die mail 2 weken terug ook.
    Niets mee gedaan, had m'n kaart in juni op eigen initiatief al omgeruild;)
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dat omruilen duurt 1 minuut. Ze kunnen aan de balie een nieuw plastic kaartje voor je printen.
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    De medewerker van de balie die mij hielp was nieuwsgierig, wilde testen of het testpoortje ook werkte als ik een bril op had, en het werkte.

    Vervolgens even langs bij de KMAR maar dat was overbodig.
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Privium werkt met een normale bril op.
     
  16. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Binnenkort vlieg ik voor de 2e keer met Privium binnen schengen. Als ik het goed begrijp is de Clublounge west beter dan clublounge departures. Wat is de beste mogelijkheid om bij de clublounge west te komen? Is dit door de security bij schengen en dan vervolgens via de transfer filter door de paspoort controle? Of is het direct naar de non-schengen hal? Hoe pakken de mede privium leden dit aan, of gaan deze dan naar clublounge departures of clublounge express?
     
  17. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Tegenwoordig is er geen onderscheid meer tussen Schengen of Non-Schengen security. Je kan dus naar binnen waar je naar binnen wilt. De keuze of je dan meteen door de paspoortcontrole (Privium poortjes) gaat of naar beneden via het transfer-filter is aan jou.

    Persoonlijk vind ik de Clublounge niet onder doen voor West, maar dat is een kwestie van smaak.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    ClubLounge heb je natuurlijk wel (deels) leuker uitzicht en kan je nog een beetje vliegtuigen kijken.
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dit woensdag gedaan. Was inderdaad zo gepiept. Begrijp niet waarom de mail aangeeft dat ze het omruilen 'na 20 augustus niet kunnen garanderen in verband met drukte'. Je zou verwachten dat de drukte juist in de schoolvakantie is en niet daarna.
     
  20. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Oke dank. Misschien dat ik dan de clublounge kies. Scheelt toch weer lopen. Is het aanbod in eten in de ochtend nog verschillend?
     

Deel Deze Pagina