Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ah jammer, dus toch. Maar goed nog even geduld en dan kunnen we haar NL paspoort ophalen en hebben we dit probleem niet meer.

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Dat kon ik ja, inmiddels Privium opezegd.

3. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Heb voor binnenkort een afspraak staan om Privum kaart te laten maken.
    Had 'm een aantal uur gepland voor m'n vlucht, maar nu is m'n vlucht door KL met een dag gewijzigd. Gechat en gebeld, maar Privium heeft pas in oktober weer beschikbare tijdssloten. Er is niets geblokt vanwege een ledenstop; maar het staat écht vol met gasten werd mij verteld.

Nu heb ik het dilemma om (1) óf speciaal heen en weer te reizen naar Schiphol voor een Privium pas, (2) óf de Priviumpas laat voor wat het is. Ik heb SkyPriority, dus rijen voor beveiliging zijn sowieso beperkter.

Mijn grote voordeel aan Privium leek me dat ik met een gerust hart naar de Non-Schengen lounge kan, als ik Schengen vlieg. Nu is daar vaak geen tijd voor omdat je rekening moet houden met lange rijen bij KMAR als je weer teruggaat van non-S naar Schengen.

4. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Dus Privium nog steeds apart, v o o r de rest? Wanneer was Uw laatste ervaring?

5. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    My ten cents: Als vaak U buiten Schengen gaat, is Privium een must. Uitzicht op de paspoort prop bij aankomst bij E-pier is iedere keer de beloning. Voordeel van lounge tussendoor is er ook, maar toch minder. Maar ik ben controlfreak, dus zou apart ff op en neer gaan. Hahaha.

Laatst bewerkt: 6 jul 2022
    bishop vindt dit leuk.
  6. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja, 25 juni voor het laatst.

7. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Een vriend heeft privium aangevraagd maar ze hebben een leden stop kreeg hij terug gemaild. Weet iemand of je via Amex wel direct lid wordt?

8. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Je wordt via amex lid, maar je moet evengoed langs om je lidmaatschap te activeren (irisscan en dergelijke). Dat doen ze nu dus niet, dus lijkt mij dat het ook via amex even on hold staat.

ThimoM vindt dit leuk.
  9. ThimoM

ThimoM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt! Ik dacht wellicht kan je geen afspraak maken maar wel op locatie langs gaan.

10. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Het zit m vooral in het gebrek aan capaciteit bij de Kmar, dus als die er niet zijn, dan kun je niks.

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Iemand enig idee als je Privium hebt, bij welke security rij je het beste kan gaan staan?

Vorige week zaterdag stond er bij de SkyPrio/Privium trap naar boven achter SP check in / voor de Privium lounge al een dikke rij voor mensen met een boarding pass en die kon ik omzeilen door mijn privum kaart te gebruiken. However de trap op naar boven stond helemaal vol en ik kwam alsnog achter aan in de rij bovenaan, want er zat geen lintje tussen de boardingpass scanners boven en privium gate. De vrouw die er stond had ook niet echt verstand want ze wilde ons eerst met onze privium kaart naar de, nog chaotischere rij van de security in T1 leiden (normale rij)...

Klopt t dat je bovenaan in de rij wordt gezet of hoor je er gelijk langs te kunnen boven? En hebben jullie een tip welke security rij ik het beste kan pakken? Ik heb liever dat ik airside een stukje moet lopen / door de paspoort controle moet met m'n kaart dan dat ik weer een uur in de rij sta. :D

12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik pak steeds die in vertrekhal 1, die is achter de check-in, afgezet met zwarte schermen. Alle reguliere poortjes zijn uitgeschakeld (er staat een bord, alleen voor mensen die spoed hebben en hun vlucht dreigen te missen of zoiets). Echter, de twee Priviumpoortjes zijn gewoon actief. Roltrap naar boven en, soms, moet je ook door het tweede priviumpoortje. Anders kun je erlangs lopen. Als je daar doorheen gaat, kom je aan de andere kant van de rij terecht.

Meestal kan je meteen bij het meest rechter controlepunt aansluiten, het is bij mij een keer voorgekomen dat dit niet kon. Toen heb ik de Schipholmedewerker aangesproken en aangegeven dat ik Privium ben. Ik werd door hem meegenomen en vooraan de rij gezet. :)

rickbeerendonk, VinceG en MoonJ vinden dit leuk.
  13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Is dat uiterst rechts in vertrek 1, maar nog voordat je naar 1a gaat?

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Goede tip, dankjewel! Ga ik zondag gelijk proberen.

Mark020 vindt dit leuk.
  15. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Yup :)

VinceG vindt dit leuk.
  16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Die had ik ook nog niet geprobeerd. Meestal pak ik die tussen 1 en 2 en loop ik er zwaaiend met mijn pas langs. maar bij de trap komt het toch bij elkaar. Maar de afgelopen weken ging dit ook wel vlot. Afgelopen maandag was het erg druk, maar SP/Privium viel me erg mee. Was er in 10 a 15 minuten doorheen. Ze hadden 2 dedicated lanes en blijkbaar als de rij vol was werden mensen naar de priority bij 1 gestuurd, dus om de lift heen. Volgens mij kom je hier in als je bij 1 dan naar boven gaat?

17. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dat ga ik dan ook eens proberen! Bij check-in 8&9 vind ik het steeds drukker worden, zowel direct boven als na de poortjes linksom langs de lift

Mark020 vindt dit leuk.
  18. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Deze vanochtend geprobeerd, was helemaal leeg. Stonden bordjes met "small bag pilot", kreeg al een strenge blik maar met het pasje zwaaien was genoeg :)
    Bovenaan stond geen medewerker dus zelf maar naar de laatste lane gelopen. Medewerker zei dat ik daar achteraan kon aansluiten. Security kostte 15 minuten.
    Lijkt iig een stuk beter dan de roltrap bij KLM, daar stond beneden al een flinke rij voor ik de lounge in ging.

19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als je boven bij priority van T1 om de lift heen wordt gestuurd kom je toch juist niet in de priority van 1 maar in de 'normale' rij van 1 die heel druk is?

20. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal links hebben ze dan 1 of 2 security lanes afgezet voor de prio’s

Deel Deze Pagina