Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Euuuh?? Ben er dinsdagmiddag nog binnen geweest. Voordat ik airside ging heb ik in de landside Privium lounge nog gevraagd of ie open was.
    Volgens de tijdlijn ben ik rond 14h50 aangekomen en was zo'n 20 minuten later door security.
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heb je het dan over de schengen of non-schengen zijde? Ik heb het over schengen zijde. Die is overigens ook maar tot 13:00 open, dus 14:50 is hij zeker niet open ;)
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De non-Schengen zijde aangezien je Vliegende_keep quote. Die vroeg of de Privium ClubLounge West de afgelopen dagen nog dicht was geweest;

     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    :oops:
    Daarom gebruik ik liever non-schengen of schengen. Al die nummers en verschillende namen maakt het er niet duidelijk op.
     
    Urbanjazz en Grouchy vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Haha ik moet het ook altijd opzoeken. 25 en 52 vind ik ook altijd zo verwarrend met dezelfde cijfers.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    AD9C188F-EB29-45D4-AB5F-3C960F7F59A3.jpeg 7.00 Privium: was niet doorlopen, door topdrukte vandaag
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou geen idee wie jij tegengekomen bent, want ik ben gewoon doorgelopen met mijn Privium pas. Ik was binnen 15 minuten door security.
    Was zelfs zo erg dat er 3 mensen langs de prio/privium geleid werden en toevallig hoorde ik dat ze privium hadden en de rest van de rij ook. De helft werd natuurlijk boos want die hadden ook privium.....
     
    Urbanjazz en FindingFlyer vinden dit leuk.
  8. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    bij mij duurde het 20-25 minuten. Als ik het afzet tegen de drukte vandaag, dan is het ok! Lekker aan het ontbijt nu.

    AABDF749-32D9-4B4D-998B-B02097ECC0EE.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Welke rij heb je dan gestaan? Want de gewone rij zonder prio/privium die buiten begint is echt geen 20 minuten. Loopt wel door maar duurt zeker een uur.
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  10. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    De route: de (vandaag kapotte) roltrap op, maar bij mij was er al een rij voor Privium poortje, zie foto IMG_0395.JPG . Skypriority liep vol, en dat gaf veel stress bij personeel. Net toen ik bij 9-10 was, ging lintje ervoor. Ze hebben toen reroute gedaan (hoekje om, doen ze wel vaker), naar geloof 4 en 5. In totaal duurde het 20-25 minuten. Dat is natuurlijk altijd veel beter dan zonder Privium.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ah ok. Dus liep vol. Beste om bij Privium lounge tussen 1 en 2 naar boven te gaan. Wordt je of linksom geleid of gelijk rechtsom als je mazzel hebt. Dit gaat al een paar weken het beste.
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  12. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    We werden vandaag dus linksom geleid.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Bij 3 zojuist beneden was er een lint omdat het vol stond boven, zo door kunnen lopen nadat ik het Privium pasje heb laten zien en binnen een minuut lag m'n rugzak al in een bin. Daarna wel 15 minuten wachten omdat er in deze rij wel 60% naar secondary ging.
    In de Privium Clublounge west/non-Schengen lounge momenteel en die is de laatste weken wel wat drukker als daarvoor.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
    Urbanjazz en FindingFlyer vinden dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ja, er zijn soms scanners dis niet goed functioneren, het probleem is niet dar de scanner de inhoud niet kan scannen, dat kan deze wel, het probleem is dat machine bij het bepalen goed of naar secondary niet weet welke bak op de ‘kruising’ staat en dan is het zo ontworpen dat het naar secondary gaat.
    (Het bepalen voor secondary kan op basis van de ‘screener’ maar ook door de software’.

    De medewerkers kunnen daar niets aan doen maar krijgen daardoor wel extra werkzaamheden en worden daar ook niet vrolijker door.

    Op zich is het systeem op Schiphol prima, normaliter is deze methode sneller en minder foutgevoelig als bij manueel bepalen, maar niet bij dit soort dingen.
     
    Urbanjazz, Grouchy en FindingFlyer vinden dit leuk.
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    ik vind dit heel deskundig klinken @Ozzietukker , maar kan je het me zo uitleggen dat ik het ook snap? Ik bedoel iets simpeler ?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op elke bak zit een barcode, de bak wordt aangeboden voor de scan en daar bepaalt de software of de medewerker achter het scherm of de bak vrijgegeven mag worden of naar secondary.
    Maar de scan gebeurd in de machine en moet daarna nog een paar meter verder waar de bak in de vrijgegeven rij of in de secondary rij moet komen, puntje is als de ‘software’ niet de barcode goed leest is dat hij ze dan maar in secondary plaatst, want er zitten meer bakken in de rij.

    Dit is een bekend probleem en niet uniek voor Schiphol. Maar er zijn bepaalde scanners die er meer last van hebben dan andere. Een reset kan helpen, maar dan ben je ook 10-15 minuten verder…
     
    Urbanjazz, Grouchy, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    ja nu snap ik het dank !
     
  18. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Normaal parkeer ik altijd in privium p1, maar voor volgende reis in juli is privium p6 valet dik 100 euro goedkoper. (129 vs 232). Ben normaal nooit echt van valet, maar iemand ervaringen met p6 valet?

    (NB: mocht deze post niet in deze tread horen; zeg het gerust!)
     
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Ja, ik heb dit recent gebruikt. Er zit overigens geen verschil tussen Privium P6 en reguliere P6 (ik zeg dit omdat je soms korting kunt krijgen met reguliere P6).

    Prima service. Je zet je auto neer, geeft je sleutel af, pakt een watertje en/of kopje koffie en je loopt de terminal in.
     
    RickFlyer en Urbanjazz vinden dit leuk.
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ze zijn zoveel fijner en sneller dan die oude poortjes en scanners. Op Johannesburg staan er ook een paar, heb er een keer van gebruik mogen maken maar ze zijn vrijwel nooit in gebruik, ze zullen wel vergeten zijn om onderhoud af te nemen:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina