Klopt! de afgelopen weken zijn het altijd de laatste 2 lanes bij vertrek 2. En als extra capaciteit vaak ook lane 1 en 2 bij vertrek 1.
Liep niet echt door bij beveiliging T2 vandaag. Ook veel a-typische klanten in non- Schengen Privium lounge de laatste tijd - lijkt me niet dat ze allemaal lid zijn, wellicht betalende gasten of een alliantie met een gulf carrier afgesloten?
Deze week via AMEX Platinum mijn vrouw Privium (partner)-lid gemaakt (ik heb al een tijdje een lidmaatschap). Aangemeld via website van AMEX. Binnen twee dagen bevestiging en verzoek account te maken op schiphol.nl Dat lukte niet direct, maar een belletje met de helpdesk en de (nieuwe) activatiemail was er direct. Toen via het account afspraak maken voor de irisscan... en toen bleek dat de eerste mogelijkheid op 21 december is. Over 5 maanden en 6 dagen.
Dat snap ik, ik reageerde op een post (van Mark020) waarin werd afgevraagd of het on-hold staat. Dat is dus niet (meer) zo indien via de AMEX website.
Hoi @jphorn, Als je Centurion kaarthouder bent, dan maak je misschien nog een kleine kans, maar voor de rest is de boodschap vooral 'hopen op beter weer'. Er zijn wel momenten dat je zonder afspraak terecht kan, lees het bericht van AMEX hieronder: Ook het aanvragen van een nieuw Privium lidmaatschap wordt door de grote drukte op Schiphol vertraagd. De doorlooptijd van de aanmeldprocedure is opgelopen tot ongeveer 3 maanden. Na aanmelding voor Privium via American Express ontvangt u een uitnodiging voor een afspraak op Schiphol voor de activatie van het lidmaatschap. Deze afspraak is noodzakelijk voor het maken van een irisscan en de paspoortcontrole door de Koninklijke Marechaussee. Helaas is de capaciteit hiervan beperkt en de agenda momenteel vol tot na de zomer. Het Privium team op Schiphol doet er alles aan om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Kunt u niet wachten op uw Privium lidmaatschap tot na de zomer? Dan kunt u proberen om in de avond of in het weekend u zonder afspraak te melden bij de Privium Clublounge vóór de douane. Het is dan soms mogelijk om zonder afspraak uw Privium membership te activeren. Let op: u dient al aangemeld te zijn via American Express voor Privium. Klinkt dus als een grote 'misschien'. Als je nu geen Privium hebt, dan is de kans ook zeer klein dat je die deze zomer nog kan verzilveren.
Ik heb een cadeau om weg te geven aan een mede forummer hier. Namelijk... Een tijdsslot om je Privium kaart/irisscan in de clublounge te laten maken! Ik heb een afspraak staan voor a.s. donderdag 21 juli om 8:50. Ik zou 'm combineren met een vlucht, maar de vlucht is geannuleerd. Omdat ik ook SkyPriority heb ga ik niet speciaal heen en weer naar Schiphol om de Privium kaart te laten maken. Dan maar geen Privium. Wil jij mijn plekje in de wachtrij graag? Laat het weten! We kunnen dan een moment afspreken dat ik mijn afspraak uit het systeem haal, zodat jij 'm snel kunt selecteren. Of we kunnen het via de Privium klantenservice proberen te regelen . Let op: je moet al een afspraak hebben staan. Je kunt geen nieuw abonnement afsluiten vanwege de ledenstop.
Yep, maar als je erg veel binnen Schengen reist is het voordeel wat minder evident. (Nu ff niet door chaos.) Ik vlieg alleen buiten Schengen en dan is leven zonder Privium lastig. Voorals als je, bij terugkeer in Nederland, tegenover de E pier afdaalt en ziet dat de roltrap naar de KMAR, beneden, is stilgezet vanwege de drukte. Even je naar rechts door de massa persen en dan de beloning: twee prachtige scanners.... Dat zijn die momenten waar je het voor doet!
Ha Menno, graag zou ik gebruik willen maken van dit aanbod! Zit al een paar dagen verwoed te F5’en om te kijken of er misschien een afspraak uit is gevallen. Hoop dat dit aanbod nog steeds geldt! Groet, Dan
Ben nu op Schiphol voor het Privium Partnerlidmaatschap van mijn vrouw. Helaas is het niet gelukt om de afspraak om te wisselen met die van Menno (nogmaals veel dank voor je hulp en moeite!), omdat het Privium KCC beide afspraken heeft geannuleerd ipv omgewisseld Gelukkig viel er daarna als bij een wonder een afspraak uit en kon zij alsnog vandaag terecht! Dit is een ietwat langere intro voor het volgende feitje: Vriendin van mijn vrouw is nu ook op Schiphol en op de bonnefooi langsgegaan bij de Privium Departures Lounge. Zij kon meteen terecht voor het maken van de irisscan en heeft haar pasje ipv ergens in januari 2023. Verder misschien relevant om te melden dat het nu redelijk rustig is op Schiphol, dus als je op een rustige dag in de buurt bent loont het zeker de moeite om een poging te wagen.
Ik heb een probleem met het opnieuw activeren van mijn Privium Plus lidmaatschap, hoor graag jullie mening. Ik heb laatst via de email contact opgezocht met Privium om mijn lidmaatschap weer opnieuw te activeren. Ik kreeg toen te horen dat dit geen probleem was, echter moest er nog wel eerst een openstaande factuur betaald worden. Ik ben toen gaan uitzoeken en dit bleek een factuur te zijn voor de verlenging van mijn lidmaatschap voor 2020/2021, deze was vlak voor de start van de corona pandemie gestuurd. Nu weten we allemaal dat vliegen zowat in die periode onmogelijk was en dus eveneens het gebruik maken van de diensten van Privium. De laatste keer dat ik ook gebruik maakte van Privium was in december 2019 (gevlogen ook via Schiphol) en sinds dien niet meer kunnen/mogen vliegen. Privium wil dus mijn lidmaatschap pas verlengen als ik de factuur van de periode 2020/2021 betaal. Ik heb ze echter gevraagd om deze factuur te annuleren, vanwege de bovenstaande reden. Ben ik onredelijk in dit verhaal?
Heb je destijds gemeld bij Privium dat je je lidmaatschap wilde stopzetten? Indien niet, dan loopt het inderdaad gewoon door. Of je er nou gebruik van maakt of niet. En dan heeft privium een valide punt. Heb je wel schriftelijk opgezegd? Dan is jouw standpunt valide.
Ik heb nooit geweten dat je het tijdelijk kon stop zetten. Ik had in maart 2020 via FB ook gevraagd of er iets van een regeling was ivm corona, maar toen is aangegeven dat die er niet was (en is mij ook niet verteld dat ik het beste tijdelijk kon stop zetten)
In dat geval liep je lidmaatschap dus door. En is de eis van Privium begrijpelijk. Tijdelijk stopzetten kan en kon volgens mij niet, maar stoppen wel. Als je geen gebruik ervan maakt en ook verwacht dat niet te doen ivm covid kun je opzeggen. Op het moment dat je weer wil meld je je dan opnieuw weer aan. Waarschijnlijk moet je dan opnieuw langs voor een nieuwe card.