meteen Privium bellen of de lounge inlopen, dan komen ze het direct persoonlijk uitleggen aan het personeel wat boven staat bij security, dan laten ze je erdoor.
Ik vind het wel goed dat ze Privium en SkyPriority gescheiden proberen te houden bij de security in vertrek 2. Sinds Flying Blue Reinvented zijn er veel SkyPriority pax bijgekomen wat zich vertaalt in rijen bij de fast track security lanes op AMS. Afgelopen week nog getuige van een SkyPriority mijnheer die werd teruggefloten door het personeel, nadat hij door het lint was gegaan achter de Privium poortjes. Deze man ging letterlijk door het lint.
Ik heb Privium niet op de hoogte gesteld hiervan - gezien het poortje echt was afgesloten en het scherm ook een foutmelding laat zien, neem ik aan dat ze op de hoogte waren. Heb geen vlucht gemist hierdoor of iets dergelijks en als ik dat wel had, betwijfel ik of ze iets gaan doen. Daarnaast heb ik Privium tegenwoordig als onderdeel van de Amex..
Ja! Bij alle paspoortcontroles op Schiphol, met uitzondering van crew passages en general aviation etc.
Ik heb er afgelopen donderdag nog gebruik van gemaakt. Ik kwam uit Londen en omdat de paspoortcontrole bij D voor 6 maanden is afgesloten had ik naar E gemoeten, heen had ik daar een enorme drukte gezien en daarom ben ik via Schengen gegaan. Daar kon ik zo doorlopen naar de Privium poort. Van niet-Schengen volg je gewoon de borden naar de B en C pier.
Dat worden fijne wandelingen dus voor mij komende maandag vanaf de ‘BA’ Gates, D29/31 en alles wat daar omheen ligt
De oude poorten bij securiteit in vertrek 1 zijn nu helemaal dicht. Je moet nu net voor de gang naar 1A naar links, daar is een SP/Privium poort met 2 scanners. Het was er heerlijk rustig, er kunnen geen niet SP/Privium passagiers tussen worden gelaten. Ik zeg houden zo.
Goed om te horen! D-exit is dicht dus? Ik kom zaterdag terug uit Londen dus ga dan denk ik precies hetzelfde als jij doen, thanks voor de heads up.
Kreeg net onderzoek met vraag of ik interesse had in nieuw en duurder Privium abonnement met extra voordelen. Het huidige Plus abonnement krijgt dan slechts een beperkt aantal lounge bezoeken per jaar. Details in bijlage.
Interessant. Oftewel, het "gratis" Amex/Privium product wordt waarschijnlijk uitgekleed. Wel interessant dat ze hun services ook willen gaan aanbieden op RTM en EIN, werd wel tijd dat dit gebeurde, want voor enkel AMS was het best een dure aangelegenheid. Wellicht dat ze BRU en DUS ook mee kunnen nemen, zou een hoop ellende schelen . Ben wel benieuwd hoeveel duurder dit nieuwe Privium Abonnement dan zou kosten... Grote voordelen: Gratis +1 qua loungegasten Gratis +1 partnerpas (hoewel dit nog steeds zeer beperkt is gezien wie je de partnerpas kunt geven). Gratis Priority Pass (dit is wel een nette seller overigens, zeker als ze de PP aanbieden inclusief de PP restaurants) Premium Departures... ben wel benieuwd hoe dat precies werkt Ophalen van bagage... ook erg interessant, maar is dat ook gratis, of tegen meerprijs?
Op zich geen gekke move nu alle amex platinums gratis privium plus krijgen, afhankelijk van de prijs wellicht interessant aanbod. Begrijp ik goed dat privium nu een onderzoek/survey aan het doen is om animo te checken? Want het product ziet er al redelijk goed uitgewerkt uit...
Interessante ontwikkelingen, het is altijd goed om als bedrijf je product eens onder de loep te nemen. Als ik de survey ontvangen zou hebben, had ik aangegeven graag extra te willen betalen voor een eigen security lane in de huidige landside Priviumlounge, zodat je niet steeds aan het gokken bent hoe laat je die lounge uit moet om op tijd bij je gate te komen i.v.m. de priority security filter Schengen die variable wachttijden heeft, om het zo maar uit te drukken. Mind you, de huidige Priority Pass die Privium aanbiedt met korting, is er geen waarbij loungetoegang inbegrepen is. Als je PP via Privium neemt, heb je het recht om naar PP lounge te gaan, maar elk bezoek moet je gewoon dokken, 28 euro per keer per persoon.
Gezien de voordelen, voornamelijk de gastbezoeken en partnerabo, denk ik dat de prijs wel fors hoger gaat liggen dan nu.