Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    *Soms* mag je erdoor. 2e keer binnen een jaar dat ik er niet door mocht.

    Deze keer niet, die scheve gezichten was precies de reden die ze aangaven waarom er deze keer niemand doorheen mocht.:(
     
  2. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dus precies wanneer de reden om Privium te hebben op zijn overtuigendst is (het is megadruk), mag je het niet gebruiken? Wat een knettergekke redenering van het personeel
     
    Jair, Grouchy, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Verleden week mochten wij er ook niet door omdat de paspoortcontrole te vol was. Direct bij de Airside Lounge melding gemaakt en men gaat het nog maar eens aan de medewerkers doorgeven dat Privium mensen wel door mogen.
     
    Grouchy, VinceG, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee heb geen stappenplan. Ik ga het eerst een jaar aankijken of ik de reguliere amex plat kaart eruit kan halen. Ik zeg mijn FB amex gold op zodat als ik weer over wil stappen terug op FB amex dat ik dan van een aanbieding gebruik kan maken.

    Nou dat lijkt me belachelijk. Ik zou zeker een klacht indienen bij Privium zodra ik landside zou zijn.
     
    Grouchy en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  5. Daandeluxe

    Daandeluxe Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    91
    Trofeepunten:
    18
    Vanochtend dit probleem aan de balie voorgelegd.
    Zij gaven aan dat wanneer dit gebeurd je foto’s moet maken van het tafereel en Privium moet bellen, dan komen ze meteen langs ....

    Ze vinden het zelf ook erg vervelend dat dit gebeurd en het is dan ook zeker niet de bedoeling! Het is echt een stukje miscommunicatie.
     
    Urbanjazz, VinceG, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als ik die drukte zie bij security loop ik bij voorbaat naar een ander security checkpoint. Uitgaand kun je voor KLM long haul net zo goed naar departures 3 gaan, korter lopen van incheckbalie tot gate via die rij en daar neemt security (sky)priority en privium in mijn ervaring serieuzer dan bij departures 1/2.

    Bij terugkeer is het wat anders, want dan moet je mogelijk wat omlopen als je ruimbagage hebt. Zonder ruimbagage kun je gewoon door de interne passage non-schengen -> schengen lopen en daar de bagagehal in en naar de uitgang.

    Neemt niet weg dat het netjes zou zijn als je een betaald voorrangsproduct van nota bene Schiphol zelf aanschaft, Privium dus, het netjes zou zijn als de luchthaven je ook voorrang geeft op anderen die dat product niet aanschaffen.
     
    Urbanjazz, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Goed om te weten. Ik hoop dat ik het niet meemaak, maar als het gebeurt zal ik zeker met Privium bellen.
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik ben inmiddels bij terugkomst ook een aantal keren via een andere uitgang gelopen. Kost misschien even iets meer tijd, altijd beter dan wachten.
    Eigenlijk zou er boven een extra deur moeten zijn, los van die vouwdeuren. Zodat je er met Privium wel doorheen kunt.
     
    lloydje33, arjen05 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg eergisteren een mail van Privium ontvangen met een link naar een korte vragenlijst. De eerste vraag was welk rapportcijfer ik aan Privium zou geven (een 8). De volgende vraag was wat er zou moeten verbeteren om tot een 9 of 10 te komen. Ik heb aangegeven dat daarvoor een aparte Privium line bij de security zou moeten komen, zoals dat een paar jaar geleden het geval was. Ik heb Privium Basic.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heb exact hetzelfde antwoord gegeven! En een schengen lounge na security!
     
    Grouchy, Carel1 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Indien ik die e-mail ontvang krijgen ze dezelfde reactie :rolleyes:
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. Jos86

    Jos86 Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Voorheen zat ik op voornamelijk Schengen vluchten en 1x per jaar een vlucht naar de VS. Dit jaar vlieg ik tussen september en november 4x naar de UK en 1x naar VS. Ik dacht goede timing om eens te proberen of dat Privium me bevalt. Ik heb een basic abbonement gekozen omdat ik al reeds gold status had (inmiddels platinum) dus de verdere 'perks' niet nodig acht.

    2 weken terug een afspraak, ging vlot, en leuk dat je zelf als 'trial member' een mooi mapje met spullenboel meekrijgt.

    Afgelopen weekend was de 1e vlucht naar London. Heen om 11:30 naar LCY. Toen ik aan het ontbijt zat om 8 uur zei de Schiphol app nog 0-5 minuten wachttijd bij security. Toen ik om half 10 op Schiphol arriveerde was dit 20 minuten en inderdaad na de tassencontrole een flinke rij bij de security. Wat me opviel was dat bij het bord 'Privium' een afzet paaltje stond met zo'n lint. Toen ik een medewerker (vermoed security) aansprak mocht ik er echter gewoon door.

    Ik ben er nu al blij mee, scheelt toch flink wat tijd (en mij vooral frusterende tijd) die ik niet hoef te wachten.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als je eenmaal Privium hebt, kan je niet meer zonder
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    100% Eens
     
  15. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben het er eigenlijk niet helemaal mee eens. Mijn vrouw en ik hadden een proefabonnement met als excuus dat we in de proefperiode 4x intercontinentaal retour vlogen (1x NY, 1x Fortaleza, 2x Boston) en het dus een ideaal moment was voor een proef. Een deel viel in de drukke zomerperiode dus ik had hoge verwachtingen.

    Ik ben altijd het meest geïrriteerd bij de rij bij non-Schengen aankomst als ik al weinig heb geslapen op een trans-Atlantische nachtvlucht. Maar eerlijk gezegd waren alle 8 keer er praktisch geen rijen, dus was Privium eigenlijk zinloos. Het is wel geinig, maar niet het geld waard als je minder dan 1x per maand non-Schengen vliegt vind ik.

    We hebben dus allebei ons proefabonnement opgezegd.
     
  16. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    in mijn geval waarbij ik praktisch wekelijks naar de UK vlieg is het erg fijn dat je 's avonds na een lange dag in 1x door kan lopen.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Als je wekelijks uit de UK komt kan ik het mij zeer zeker voorstellen. Ik doe gelukkig het merendeel binnen Schengen, en als het al UK is dan is het relatief laat op de avond dat je zo kan doorlopen, zeker als je voorin het toestel zit.

    Maar het is een luxeprobleem, want niet zo lang geleden kwam ik met een vertraagde Ryanair vlucht op Eindhoven uit Stansted aan (ik kon € 119 met KLM niet rechtvaardigen tegen € 8,99) en de alle passagiers van de vlucht uit Boekarest stonden voor mij...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43

    hoe mooi zou het zijn als Privium ook aangeboden gaat worden op Eindhoven en Rotterdam Airport? Beide vliegvelden vallen binnen de Schiphol groep. De memberprijzen blijven maar stijgen maar de benefits worden er niet beter op. Heb bij Privium eerder aangegeven dat uitbreiding naar andere vliegvelden de meerprijs zou kunnen rechtvaardigen......
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Zou inderdaad een mooie toevoeging zijn! Ik denk ook wel een flinke investering, plus nog wel wat politiek. Rotterdam The Hague (+ Lelystad) valt binnen Schiphol Group en in Eindhoven heeft Schiphol een belang, net als in wat buitenlandse luchthavens in Australië, New York, Aruba etc. Er zijn wel flinke verschillen tussen die luchthavens. Ik denk dat de kans niet zo groot is dat er binnen de huidige Privium lidmaatschappen ook toegang komt tot snelle grenspassage op die andere luchthavens. Wellicht ooit met een add-on oid. De investering verdient zich minder snel terug voor bijv. Rotterdam of Eindhoven, als je in absolute aantallen en procentueel veel minder (frequente) reizigers hebt die naar non-Schengen bestemmingen vliegen..

    Neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn inderdaad..

    *update.. de lounge komt er al, hoopvol begin: https://insideflyer.nl/eindhoven-airport-krijgt-business-lounge/ :)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2019
  20. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    De meeste hoop die ik heb is dat Global Entree koppeling terug komt, daar heb ik meer aan dan 5 minuten in de rij te staan op eindhoven of rotterdam te skippen.

    En als alle pretpax en pretvluchten van schiphol verhuizen naar lelystad zou dat ook wel moeten schelen.
     

Deel Deze Pagina