Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    De kosten voor Privium zijn weliswaar flink gestegen, maar buiten het outbound filtre in Vertrek 3 om nog nergens de nieuwe scanners gespot. Iemand een idee wanneer Schiphol deze vervangt?
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Volgens Privium zelf:

    Nieuwe Privium poorten in 2020
    Alle Privium poorten worden dit jaar vervangen. Eind april zijn vrijwel alle poorten geplaatst, behalve bij de grenspassages in Vertrekhal 2. Deze worden eind 2020 geplaatst. Op drukke locaties zijn de poorten dubbel uitgevoerd. Zo vervolgt u uw reis straks nog sneller.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag is zo te lezen de Privium ExpressLounge geopend. Later deze maar maar eens proberen:

    Beste xxxxx

    Vandaag op dinsdag 1 september openen wij voor onze Privium Plus leden een nieuwe lounge op Schiphol: de Privium ExpressLounge. U vindt deze lounge na security op de tweede verdieping van Lounge 1, aan het begin van de D-pier. De lounge is dagelijks geopend van 6:30 tot 13:00 uur. We zijn verheugd u nu ook in een lounge in het Schengen gebied te kunnen verwelkomen!

    In de Privium ExpressLounge kunt u nog even werken, ontspannen of genieten van een heerlijke kop koffie! In de lounge zijn geen sanitaire voorzieningen. Het food & beverage assortiment is beperkter dan in de Privium ClubLounge, aangezien het op dit moment niet mogelijk is een volwaardige keuken in deze lounge in te richten.
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag de factuur voor weer een jaar Privium a 240 Euries mogen ontvangen. Na de statusverlengingen van de KLM en de hotelprogramma's voelt dit toch wat vreemd aan. Ben sinds maart niet meer op Schiphol geweest en verwacht er dit jaar ook niet meer te komen. Ik begrijp dat hun kosten ook gewoon doorgaan maar een gebaar naar hun doelgroep was hier wel op z'n plaats geweest of zien jullie dat anders?
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Vind ik ook. Ik heb het basic abonnement, maar de privium poortjes bij (Schengen) security zijn al maanden afgesloten.

    Had in maart net de rekening betaald. Verwacht eerlijk gezegd ook wel een korting, anders zeg ik het op. Eigenlijk kan ik beter nu al opzeggen.

    Erg stil vanuit privium de laatste tijd.
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    De p
    Hangt ervan af waar je het voor gebruikt, voor mij is P+ grootste voordeel echt de lounge, en die is gewoon open. Aan de andere kant wat @MVA20 zegt snap ik ook wel, als je basic hebt tik je eigenlijk gewoon € 140 af voor niets, daarnaast is de Airside (niet Schengen) ook dicht.

    Ik denk dat een half jaar verlenging vanuit Privium best netjes zou zijn.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  7. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    18
    Mee eens, ik ben sinds twee weken weer begonnen met reizen. Ik boek uitsluitend business class voor de social distancing. Dus heb al fast track, lounge toegang etc. Ook al zou ik economy vliegen, dan heb elite status bij de belangrijkste allianties - die inmiddels allemaal royaal verlengd zijn.

    Daarnaast is het super rustig bij de security checks... dus ik zie de meerwaarde niet.

    Alleen de paspoort controle bij aankomst is wellicht nog de moeite waard - maar ook daar nog geen rijen meegemaakt die me meer frustratie dan plezier opleveren.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Grouchy en arjen05 vinden dit leuk.
  9. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    ik heb mijn Privium Plus tijdelijk gepauzeerd omdat ik toch bijna niet vlieg. . Als je je lidmaatschapskaart bewaart, kan je je weer heel snel lid worden. Ik heb dit gedaan door op te zeggen (dit was hun eigen advies), Gaat heel vlot en duidelijk en de financiële afhandeling gaat heel correct. Helaas geen compensatie of verlengingen maar dan maar even op deze manier. Als ik weer (ver) ga vliegen meld ik mij weer aan
     
    Grouchy, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Heeft iemand ervaringen/foto’s van de Express Lounge? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze eruitziet en hoe het aanbod van eten en drinken is.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Yes dit is 'm. Heb recent een paar foto's gemaakt, maar op de andere foto's zijn mensen herkenbaar te zien. Ik was er 's morgens vroeg, er werd een licht ontbijt geserveerd (croissantje etc.) op verzoek en je kon koffie en frisdranken bestellen. Geen self-service of buffet.

    IMG_0947.jpg
     
    ppt, Thijsk, Amsterdam en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dank! Ziet er nog best ‘gezellig’ uit zo. Zou je aanraden om bij een vroege (Schengen)vlucht deze lounge te pakken, of de originele ClubLounge landsidd? Geen idee hoe daar momenteel het ontbijt aanbod is, maar alle voor en nadelen tegen elkaar opgewogen?
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Landside is wel veel beter dan deze lounge. Ik heb wel negatieve ervaringen met wachttijden bij security de laatste tijd, maar dat was non-Schengen. Gezien de PR-machine van Schiphol op volle toeren draait over hoe geweldig de security bij vertrek 1 nu is (de beste van de wereld, aldus Schiphol), zou je prima de landside lounge kunnen pakken.
     
    Thijsk en MoonJ vinden dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Een goede om op te merken is ook dat er geen toiletten zijn! Dus vandaar zou mijn eigen voorkeur landside zijn. Ik gebruik de privium express lounge eigenlijk alleen als de andere lounges dicht zijn. Maar dat gebeurt niet vaak.
     
    MoonJ en arjen05 vinden dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vanochtend gebeld hoelang het zou duren voordat ik een mail kreeg om een afspraak te maken. Bleek dat mijn lidmaatschap al meteen was aangemeld, alleen erg vreemd dat niet een uitnodiging is ontvangen. Anyway, kon gelijk vanmiddag terecht en ben nu Plus lid. Kreeg ook weer een mapje mee (ook al doen ze dit eigenlijk niet) en zag dat deze heel anders is geworden. Van buiten ziet hij er mooi uit, van binnen vind ik hem wat minder praktisch. Gelukkig heb ik de oude nog. :)

    Ook zit er een elektronische tag bij die je aan je bagage/carry-on kan doen met een QR code. Als je je koffer of trolley kwijtraakt, en hij wordt gevonden dan kunnen de mensen deze tag scannen met hun telefoon en je info vinden. Erg handig. Weet niet of bestaande leden hier deze hebben gekregen, maar anders zou ik zeker even er naar vragen volgende keer dat je in de lounge bent.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2021
    lloydje33, Ruut, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Doe mij het oude mapje maar. Oprolding past niet overal tussen :D
    De tag is wel handig.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Hoe gaat de douane in de praktijk om met Privium leden die met hun baby/kind(onder de 1.50cm) door de snelle grenspassage willen?
     
    r0gerthis vindt dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is geen taak voor de douane. Ik denk dat de KMar het niet accepteert en je even zal willen spreken.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    De versnelde grenspassage is alleen voor de kaarthouder en aangezien de KMar verscherpte controles uitvoert op de uitreis van -18 pax ivm. ouderlijk gezag kan je er van uitgaan dat je inderdaad wat uit te leggen zal hebben mocht je het proberen.
    Ik zou het niet proberen..
     
    r0gerthis en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  20. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Heb ik per ongeluk gedaan (baby in draag zak + automatisme) en de KMar schreef een proces verbaal en de privium pas werd ingenomen. Moest ook 30-45min wachten tot alles afgehandeld was. Gelukkig was de moeder mee :)
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina