Overstap op schiphol naar trein xP punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 12 aug 2023.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    2.621
    Trofeepunten:
    428
    Je komt doorgaans een eurostar niet eens in zonder ticket. Ze controleren voordat je instapt.
     
  2. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb in whatsapp gevraagd of ik het ticket in de app kan laten zien bij controle, dat kan volgens de KLM medewerker gewoon.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    2.621
    Trofeepunten:
    428
    Oh je hebt wel een ticket? Wat was het probleem dan precies? :)
     
  4. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Uh, ik ging er vanuit dat ik het met KLM over het KLM ticket had... :-D
     
  5. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ohh dus we hoeven nergens langs een balie voor de tickets? Alleen 100% laten scannen in de trein in verband met de ticket voorwaarden?
     
  6. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet wat ze kunnen scannen in de klm app…
     
    Ambtenaruh en DirkOnTour vinden dit leuk.
  7. markboegborn

    markboegborn Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Recent wel de XP's en miles gekregen zonder het traject Antwerpen - Amsterdan en terug daadwerkelijk af te leggen. Twee keer. Ik weet niet waar die spookverhalen vandaan komen.
     
    erlug vindt dit leuk.
  8. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist naar Antwerpen geweest en de ticketoffice gaf aan geen tickets uit te geven.

    Trainmanager van Eurostar gaf aan dat ze de KLM code niet kunnen scannen maar elke eurostar trein geldig is door te laten zien.

    Voor de zekerheid 2 stempels op papier gezet mocht er discussie komen op Amsterdam.

    Maar het lijkt erop dat de leg te skippen is.
     
    erlug vindt dit leuk.
  9. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Mooi zo
     
  10. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan helaas nog steeds niet inchecken. Trein gaat om 8:30 vanaf Antwerpen. Ik was net even op Schiphol om te zeggen dat ik niet kan online inchecken en dat ik alleen met online inchecken m’n treinkaartje kan krijgen. Op Schiphol mogen ze mij niet inchecken. Ik zeg, stel dat ik in de trein kan met m’n klm ticket. Dan moet ik alsnog inchecken voor m’n vlucht op Schiphol. Ze hadden er eigenlijk gewoon schijt aan…

    Ik twijfel nu wat te doen…
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Dat is de the
    Je kunt in ieder geval bij de ticketbalie daar geen treintickets meer afhalen, dat was in de oude situatie zo maar op Antwerpen niet meer.
    Als je niet online kan inchecken heeft het ook weinig zin om naar Antwerpen te gaan omdat je dan geen incheckbewijs / boarding pass kan zien.

    Dat ze je op Schiphol niet helpen met inchecken vindt ik wel vreemd, zij zouden in ieder geval kunnen aangeven wat er mis is met het online inchecken, want dat zou moeten kunnen, er is geen KLM balie in Antwerpen, dus is dat de enige plek waar ze je kunnen helpen.
     
  12. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Tja, ik had het idee dat ze gewoon niet wilden helpen omdat mensen de trein skippen.

    ik denk dat morgen stampij maken de enige optie is. In hoop vooral dat ik wel mee kan.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Het enige wat wel raar is voor een medewerker daar is dat je natuurlijk al op Schiphol bent de dag ervoor en de trein nog moet nemen uit Antwerpen.
    Aan de andere kant, het is ook niet aan de andere kant van de wereld en met de intercity defect ik bedoel direct ben je in 1,5 uur wel in Antwerpen vanaf Schiphol, sommige plaatsen in Nederland liggen verder weg.

    Het is echt vreemd dat ze je niet hebben geholpen, je zal mogelijk wat overtuigingskracht nodig hebben omdat je helemaal neit hebt kunnen inchecken, maar dan zou ik dit wel meenemen dat je er wel alles aan gedaan hebt, je zou nog via de whatsapp service wat kunnen proberen, volgens mij zit daar wel wat prioriteit in als het gaat om een vlucht die morgen gaat, daar kan je in ieder geval een antwoord zwart op wit hebben.

    Maar een goed begin van je reis is anders. Voor dit soort zaken ben ik blij dat er Ulti Service bestaat, dan worden dit soort grappen wel direct opgelost.
     
  14. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Whatsapp, gebeld, allemaal tevergeefs. Er is mij uitdrukkelijk verteld dat ik een ticket op moet halen in Antwerpen bij nmbs. Dus ben nu onderweg naar Antwerpen. Wat een gezeik

    Even off topic, ik ontving net een mail van klm met een ticket voor iemand anders. Ze zijn lekker bezig bij klm.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2024
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    En is het gelukt?
     
  16. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb nog een keer klm gebeld, initieel over de mails met tickets van andere personen.

    Daarna nog een keer check in aangekaart. Medewerker heeft mij ingecheckt voor de vluchten, trein lukte niet. Maar ik had de boardingpass toen ik net aankwam in Rotterdam toen ik naar Antwerpen ging. Trein van Antwerpen naar Schiphol had ook nog vertraging.

    Medewerker die mij heeft ingecheckt zei dat er iets met documenten was, het zat in de combinatie van trein, vlucht naar Canada en aansluiting daarna naar usa.

    Wat vooral bijzonder is, is dat alle andere medewerkers zeiden dat er een lock zat op het hele checkin process, terwijl de laatste mij gewoon kon inchecken.

    Ik ben inmiddels bijna in Canada, al met al is het toch wel een risico met de die trein.
     
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Hoe zit eigenlijk met de trein van Brussel Midi naar CDG? Iemand daar ervaringen mee?
     
  18. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Geen ervaring, maar ik was laatst wel op het station daar en AF en KLM delen de rail en fly center.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    2.621
    Trofeepunten:
    428
    Over 3 maanden kan ik je hier antwoord op geven. Maar wat ik las is dat je je koffer al op ZYR kan afgeven (ligt wel aan bestemming), dat is wel lekker natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2024
    DirkOnTour en Fripsmaster vinden dit leuk.
  20. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    625
    Trofeepunten:
    348
    Ga het ook over 3 maanden meemaken. Met status mag je volgens mij de Eurostar lounge in en koffer kan je daar al afgeven.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina