Overstap op schiphol naar trein xP punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 12 aug 2023.

  1. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor het delen.
    Ik vond het jaren geleden een heel gedoe een stempel te krijgen.
     
  2. Squul

    Squul Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Dit weekend een run ZWE-AMS-CDG-TRN-CDG-AMS-ZWE.
    In Antwerpen werd bij de balie aangegeven dat ze geen tickets meer uitgeven voor KLM en dat dit dus volledig digitaal gaat. In de trein niks gescand en op Schiphol geen problemen. Ik verwacht dat de XP’s ook geen problemen zullen geven maar we gaan het zien.
     
    FlyingFonz, Joe, Ozzietukker en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Pat

    Pat Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hier hetzelfde, ook de treinmanager bevestigde geen scan, stempel oid, voor de terugreis ook niet langs de balie op Schiphol geweest en XP inmiddels bijgeschreven.
    Lijkt erop dat je ZWE-AMS kunt overslaan en toch XP krijgt.
     
    Joe vindt dit leuk.
  4. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    op de heenweg wist ik nog niks van het nieuwe boardings proces, maar krijg nu wel deze mail.

    zal volgende week eens zien of ik mijn punten krijg zonder de trein te pakken op de terugweg IMG_1899.jpg
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.984
    Trofeepunten:
    298
    Het mooist is de laatste zin, zo voorkomt u herberekening van uw ticketprijs bij aankomst op Amsterdam Airport Schiphol, hier geeft men dus al direct aan dat er geen enkele consequentie zal zijn als je de trein van Schiphol naar Antwerpen niet neemt.

    En als je de boarding pas van trein en vlucht op de heenweg ook al krijgt, KLM kan niet afdwingen dat je de trein neemt, want er kan de situatie zijn dat je niet gecontroleerd wordt in de trein, het kan zijn dat als men al de gegevens zou krijgen uit de Eurostar scanners dat er een misscan geweest is waardoor deze niet is geregistreerd.
    KLM zal nooit en te nimmer aan een rechtszaak hierover gaan wagen, want KLM kan nooit onomstotelijk bewijzen dat iemand een trein niet genomen heeft, en het moment dat je dat dan zou opmerken is aan de gate als iemand alleen met handbagage reist, en dat is dus niet het moment dat je 'discussies' aan de gate wilt.

    Persoonlijk maakt het niet zoveel uit, ik maak de reis toch wel omdat ik er toch wel ben, het is vooral handig voor de terugreis dat je niet meer nutteloos langs de balie hoeft omdat je een treinreis na de vlucht hebt waardoor je geen online boarding pass kan krijgen, dan ga je naar de balie, dan krijg je wel een boardingpass, maar alleen van de vlucht in de oude situatie, dat ik me altijd afvroeg wat de meerwaarde was van het melden aan de balie, dat zal nu ook opgelost zijn.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  6. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dat maakt retourtjes vanaf ZWE wel degelijk interessant! Terugweg stapte ik sowieso al uit in Rotterdam, maar heenweg is dus eigenlijk wel “verplicht” maar moeilijk te handhaven… misschien kan ik de conducteur lief aankijken en mag ik ook opstappen in Rotterdam ;)
     
    TheFlyingMarco en Ruut vinden dit leuk.
  7. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag een vlucht geboekt vanuit Antwerpen in December.
    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat maar vind het een hele verbetering dat je online al een treinkaart krijgt i.p.v. langs de balie zowel heen als terug.
     
  8. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Trein instapkaart op AUH al gekregen, trein niet genomen maar wel m’n xp’tjes erbij gekregen. Prima systeem zo
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Beste allen,
    Recent reisde ik via de ZWE-AMS route, en zelf was ik netjes op ZWE in en uitgestapt, dat kwam zo uit. Mijn NL reisgenoot echter had zich verslapen en sloeg het ZWE-AMS deel ook op de heenweg over: zonder enig probleem op Schiphol. De boardingpasses waren allemaal al digitaal uitgegeven, en er werd niet gecontroleerd. Alle XPs werden binnen een paar dagen bijgeschreven.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2023
    Skywalker88, michiel1, Boudewijn en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Nog wel een kanttekening op het reizen per trein. De EU regels vwo vertraging gelden niet. Terug uit ZA, was er vertraging en haalde ik de trein niet. Naar de service balie, lange wachtrij en uiteindelijk een kaartje gekregen voor een gewone trein, want de Eurostar reed niet meer. Ik kwam dus uren te laat op mijn eindbestemming aan. Edoch: de claim voor te laat aankomen na een lange afstandsvlucht gold niet omdat laatste leg met de trein was......
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.984
    Trofeepunten:
    298
    Toch is dat raar, vorig jaar toen ik een dag later in ‘Antwerpen’ aankwam had ik 2 dagen later gewoon een voucher van €800.
    Wel had in mijn geval ook de lange afstandsvlucht 24 uur vertraging, iets met de radar die niet zou werken.
    Dus mogelijk is van toepassing hoeveel uur de lange afstandsvlucht vertraging heeft…
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.679
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb binnenkort een trein om 14uur vanaf Antwerpen naar AMS en wil eigenlijk een trein eerder pakken, die van 12.30 uur.
    Weet iemand waar de conducteur meestal staat als de Eurostar vertrekt op Antwerpen, gezien de korte stoptijd daar wil ik zo weinig mogelijk tijd verliezen en het meteen aan de conducteur vragen of ik mee mag.
    @Ozzietukker ik tag je maar even gezien jij volgens mij vaak deze route doet.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.984
    Trofeepunten:
    298
    Ik deed deze route wat vaker toen het nog de oude procedure was, dat je een treinticket ophaalde bij het loket en waar op stond dat je ook een eerdere of latere trein mocht nemen.

    Tegenwoordig krijg je volgens mij op de heenreis ook een boarding pass, nog niet gereisd op deze manier omdat de laatste tijd alles uit Belgie met vertrek van Brussel Airport is.
    Er staat nu in de voorwaarden dat als je een andere trein wilt je dat met KLM vooraf moet regelen. Nu is over het algemeen het personeel van de trein niet de beroerdste en ik mocht in de oude situatie ook altijd mee, er staat op Antwerpen aangegeven waar je rijtuig is op de borden, en bij elke ingang van de trein is wel een medewerker waar je het aan kan vragen, het voordeel is dat de stop maar kort is, er in een split second een beslissing moet worden genomen, dat is in het voordeel omdat zeker in de oude situatie men geen oponthoud hierover wilde en de volgende passsagier staat in de rij, dus het loont hier wel om 'vooraan' te staan.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.679
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Oh ja dat is waar ook, eurostar heeft natuurlijk wat meerdere conducteurs aan boord itt mn vrienden van de NS. Ik kom zelf aan om 12.16 dus hoop dat mn trein geen vertraging heeft vanuit NL, ik ga het gewoon proberen. Ik laat het weten of het gelukt is (over 3 weken).
     
  15. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Binnenkort heb ik een traject vanuit ZWE. Nu wil ik in plaats van in ZWE in Rotterdam opstappen. Als ik het mij goed herinner wordt je kaartje bij het instappen gecontroleerd voordat je de trein in mag. Klopt dit en zou het een problem zijn om niet in ZWE in te stappen maar in Rotterdam?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.748
    Leuk Bevonden:
    1.984
    Trofeepunten:
    298
    Op Rotterdam naar Schiphol of Amsterdam verwacht men in principe geen instappers, want tickets voor binnenlandse reizen worden niet verkocht voor de Thalys / Eurostar, dus dit zal opvallen, zeker als je met bagage aan boord wil, er staat niet aan elke deur een conducteur, maar bij veel wel, als het nog lijkt dat je uitgestapt bent om andere passagiers eruit te laten dan lukt het wel bij een onbemande deur, maar anders moet je toch zelf een kaartje kopen voor de intercity defect.

    Ik heb ooit eens vanaf Schiphol de Thalys genomen en in Rotterdam uitgestapt, de conducteur dacht dat ik dacht dat we al in Antwerpen waren en gaf aan nee meneer u moet hier niet uitstappen, hij keek me bedenkelijk aan dat ik echt niet verder wilde, en ik voelde wel dat het hoogst ongebruikelijk was. (Echter kan men je niet verplichten om verder te reizen).
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.733
    Trofeepunten:
    253
    In April en Juni heb ik een tripje vanuit ZWE staan. Zie nu echter dat de Eurostar niet rijdt op de dagen dat ik reis :D.... Benieuwd wanneer KLM dit gaat opmerken, en waar ze mee komen als oplossing
     
    Vliegende_Keep en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  18. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ik volg .....de uitkomst
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.679
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Net een trein eerder gepakt vanaf ZWE naar AMS, conducteur deed totaal niet moeilijk.
    Had verwacht op AMS wel een vraag te krijgen waarom ik daar eerder stond dan dat mn trein aan zou komen, maar werd niet om gevraagd en kon zo mn koffer op de band leggen.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  20. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Kan ik uit bovenstaande concluderen dat je in de praktijk niet meer in Antwerpen hoeft te beginnen en eigenlijk voortaan tickets kunt boeken op www.klm.be (indien goedkoper dan via www.klm.nl) en fysiek vanaf Amsterdam de reis kunt starten (en op het ticket vanuit Antwerpen)?
     

Deel Deze Pagina