Overstap op schiphol naar trein xP punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 12 aug 2023.

  1. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Dat zou kunnen, dat is dan echter wel een aanpassing in de eerdere aanpak. Voorheen kon je gewoon tot ongeveer tien maanden vooruit boeken. En bij Delta lijkt het wel te kunnen, die heeft alleen geen goede tarieven.
    Maar ik zou inderdaad Eurostar eens kunnen contacten of zij weten wanneer de combitickets weer worden aangeboden door KLM.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Het heeft inderdaad te maken, vooral op het NL segment met het vrijgeven van de tarieven en capaciteit, 14 september zijn de tickets tot en met maart uitgegeven.

    Naast overgang van Thalys naar Eurostar speelt ook mee dat de nieuwe intercity defect, ik bedoel direct, gaat beginnen om ingezet te worden die mogelijk wat directe thalys (eurostar) treinen overbodig gaat maken en de capaciteit beperkt is.

    Ik zit in hetzelfde ‘schuitje’ ik moet wat voor april tot en met juni boeken maar moet dan op de terugweg in Antwerpen zijn, en laat de Thalys nu ook net daar stoppen.
    Dat doe ik dan liever dan naar Brussel en dan vanaf daar naar Antwerpen, zeker met de laatste KLM vlucht heb je bij vertraging een ‘uitdaging’
     
  3. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Dank, dat is al wat informatie.
    Wat bedoel je met 14 september zijn de tickets tot en maart uitgegeven? Al sinds juli is de laatste boekdatum 14 maart.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Voor de KLM tickets wel idd, echter als je de Thalys zelf wil boeken kon dat pas vanaf 14 september voor reizen vanaf 14 december tot en met maart.
     
    FlyingFonz en Elizabeth vinden dit leuk.
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Reizen die ná de Dienstregeling 2024 in gaan, zijn beperkt verkrijgbaar.

    Eurostar(Thalys) naar België/Frankrijk kunt u 3 tot 4 maanden vooruit boeken.
    Eurostar naar Londen is tot 8 maanden en soms langer vooruit te boeken, maar als laatste 1 juni 2024 vanwege mogelijke aanpassingen aan de dienstregelingen en mogelijk langdurig geen vertrek uit Amsterdam en Rotterdam. TGV in Frankrijk of van- en naar Brussel kunt u 3 tot 4 maanden vooruit boeken, afhankelijk van het traject.
     
  6. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Dat klopt inderdaad voor het boeken rechtstreeks bij Eurostar. Ik wil echter bij KLM boeken, dat kon voorheen al wanneer de vliegtickets beschikbaar kwamen, tien maanden vooraf.
     
  7. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Dat durf ik niet te zeggen, maar ik weet wel dat Eurostar veel data heeft geblokkeerd vanwege mogelijke uitval van ritten doordat de opstellocatie in Amsterdam niet beschikbaar is. Ook de vertreklounge in Amsterdam is vanaf juni diverse periodes niet beschikbaar, waardoor de Eurostar niet in Nederland zal rijden.
    Mogelijk heeft het dus met de grootschalige werkzaamheden te maken.
     
  8. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Beste allen; ik reis volgende maand ZWE-AMS-SHA v.v. en de instructies op de website geven nu aan, zoals hierboven ook al genoemd wordt, dat je niet langer langs de balie hoeft op Antwerpen maar online kunt inchecken voor het trein deel. Maar ik lees ook dat er niet gestempeld of gescand wordt. Hoe nodig is het dus nog dit stuk lijfelijk te reizen? Ik vind het moeilijk in te zien hoe men die aanwezigheid kan handhaven. Heeft iemand het al aangedurfd dit deel fysiek over te slaan op de heenweg?
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb op de heenweg vanuit Antwerpen altijd nog langs de balie gemoeten en kreeg geen online boarding pass.
    Voor de terugweg naar ZWE or Brussel Zuid wel vaak een online boarding pass al heb ik ook gehad dat ik alsnog langs de balie moet waar dan op je hart wordt gedrukt dat je echt geen trein eerder mag nemen….
     
    Joe vindt dit leuk.
  10. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt @Ozzietukker . Dat was wat ik ook verwachtte toen ik boekte (net als eerder), maar vandaag zag ik dat op de link in mijn ticket
    campaigns.klm.be / nl/ reis-per-trein/eurostar-brussel-schiphol
    nu staat:
    "
    2. Treinticket afhalen

    Als u vanuit het station Brussel-Zuid reist, haalt u uw treinticket op bij de Air France KLM Air&Rail Terminal in het station.

    ** Reist u vanuit het station Antwerpen-Centraal, dan haalt u uw treinticket op door online in te checken via klm.com. U ontvangt digitaal uw instapkaart en treinticket. **
    "

    Dus ik vroeg me af of dit nu nieuw en/of anders is.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Je moet nog steeds aantonen dat je het deel met de trein afgelegd hebt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Joe vindt dit leuk.
  12. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Thx @Daan3 . Klopt, echter, eerder kreeg ik al nooit een stempel; in de reacties hierboven schrijft men (bv. @thehyrax @Ozzietukker) dat er gestempeld noch gescand wordt .. ik begin me daarom af te vragen of iemand deze train leg onder deze regels al eens "per ongeluk gemist" heeft zonder consequenties. Ik heb mijn losse "positioning" ticket naar Antwerpen sowieso al dus kan e.e.a. al bewijzen via de NS International app (i.i.g. aannemelijk maken).
    NB: in de uitleg van eerder geposte klm link hoef je op AMS niet eens naar de check-in balie .. dus waar zou men het überhaupt moeten bewijzen ..? :)
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Daarnaast als je ook voor de heenweg een online boarding pass krijgt, knappe eurostar medewerker welke mijn ei-foon gaat voorzien van een stempel.
    En hoewel je in de regel wel gecontroleerd wordt en dan gescand is dat niet zo als je ern trein eerder neemt en wat als de scanner kapot is of niet uitgelezen kan worden door een storing, waar ik het niet waarschijnlijk acht dat de systemen aan elkaar gekoppeld zijn.

    En zoals hierboven staat als je ook al de boarding pass van een volgende vlucht hebt ga je dan aan de gate geweigerd worden, dat is met hierboven omschreven echt onmogelijk.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.937
    Leuk Bevonden:
    3.379
    Trofeepunten:
    508
    En 24 uur de KLM app en KLM mails niet openen, zodat ze niet door hebben dat je nooit in België was?
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Mocht je het uitproberen. Wij horen graag van je ervaring :)
     
  16. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Interessant, deze wijziging van proces op de website! Vraag me af of dit ook al zo was toen ik een paar weken geleden vloog. Ben toen nog naar de balie geweest om het ticket op te halen.
    Ben heel benieuwd naar de praktijk. Gestempeld werd er al amper, en inderdaad, hoe willen ze iets digitaal stempelen.
    Voorlopig is deze constructie nog steeds niet te boeken voor na half maart.

    Toegevoegd: het zal echt net nieuw zijn, want een paar weken geleden kon ik niet online inchecken.
     
  17. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Digitaal stempelen gaat wel. Als een conducteur tijdens de kaartcontrole een internationaal treinticket met QR-code scant, wordt er automatisch een digitale stempel aan de boeking toegevoegd.
    KLM kan hier verder weinig mee, bij grote drukte worden niet alle reizigers gecontroleerd.
     
  18. Joe

    Joe Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt @Elizabeth dat je even de tijd neemt om terug te koppelen dat de check-in een paar weken geleden anders ging. Ik vlieg over 4 weken; als ik inderdaad online kan inchecken zal ik eens bedenken of ik het wil uitproberen. Sowieso zal ik jullie dan laten weten hoe dat loopt (danwel a. verslapen en de trein helaas missen danwel b. de trein wel nemen en ws niet gescand worden; e.e.a. lijkt niet waterdicht). Als iemand voor die tijd al meer info vergaart, hoor ik het natuurlijk ook graag.

    Toevoeging: ik zie net dat hierover een nieuwsitem is op de hoofdpagina van insideflyer.nl, "KLM passagiers krijgen nu een e-ticket voor Eurostar", waarin nog wel staat dat "Passagiers [uit] Antwerpen moeten hun treinkaartje voor vertrek ophalen bij de ticketbalie. Op het station van Antwerpen kan dit bij de balie in de stationshal. Bij de balie moet je het paspoort en het e-ticket tonen. Van de medewerker ontvang je vervolgens het treinticket". Ik zal terugkoppelen hoe het tzt exact loopt bij de online check-in.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2023
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard kan je digitaal stempelen, maar het is dus geen fysieke stempel zoals Thalys personeel deed op de papieren tickets.
    KLM kan zoals je zelf al aangeeft die digitale stempel niet zien en al kon dat wel, er zijn zoveel redenen waarom je niet gecontroleerd kan worsen dat KLM daar zijn vingers niet aan gaat branden.
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.937
    Leuk Bevonden:
    3.379
    Trofeepunten:
    508
    Stempelen wordt ook niet gevraagd, de tickets vragen expliciet om 'valideren'. En gezien je geruime tijd in de trein zit en in tegenstelling tot bij de NS hier voldoende personeel rondloopt, hebben ze wel een punt als je je ticket niet hebt laten valideren. Dit is een recent ticket, waarbij in mijn geval de QR-code rechtsonderin (wit vlak) gescand is ter validatie. Dat werkte prima.

    upload_2023-11-5_19-57-52.png
     
    FlyingBlob, ppt en Joe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina