Overstap op schiphol naar trein xP punten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EDUARDUS, 12 aug 2023.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat er iemand een appel ging eten na boarden :D
     
    FlyingFonz, Godenzoon14 en Ozzietukker vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Kan je met een boarding pass van een aankomende vlucht ook de Air France lounge in? Ik weet dat het kan op Schiphol, maar niet dat het in Parijs ook zou kunnen.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    3.323
    Trofeepunten:
    508
    Zoiets ;)

    Maar ik ben wel benieuwd, @Ozzietukker jij was het hè, op de KL875, 26 mei op 4C?
     
    Ambtenaruh en arjen05 vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben de goedheid zelve hoor.

    Maar nee ik was het zeker niet, dat zou ik willen in mei naar Bangkok.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    3.323
    Trofeepunten:
    508
    Nee jij was het gewoon, een ulti met extra aandacht die alleen maar bezig was met “zijn” cargo… :D:p
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2023
  6. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Hoeveel treinen vroeger of later mag je eigenlijk nemen? Want ik heb een overstap in Amsterdam van zo’n 5h, blijf die tijd liever even in Brussel, maar dan zou ik de trein van echt 3-4h later nemen dan geplanned.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Volgens de letter der wet mag je één eerdere trein of één latere trein nemen.
    Een trein nog eerder nemen is vaak wel mogelijk, er is niet altijd ieder uur een Thalys en de conducteur weet de dienstregeling ook niet uit zijn hoofd, en zeker op Antwerpen heeft de trein maar een hele korte stoptijd dat deze al gauw zegt stap maar in.
     
  8. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Wat ik hieruit opmaak is dat één voor of één na sowieso mag, en het daarna proberen en hopen dat je mee mag?
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.937
    Leuk Bevonden:
    3.379
    Trofeepunten:
    508
    Ook dat is op basis van beschikbaarheid, want de trein heeft gereserveerde plaatsen. De chef de bord van de Thalys bepaalt of je mee mag, maar je ticket geeft recht op vervoer met één trein eerder of later dan je geplande tijd, ook als dat op het balkon is. Maar zou de trein helemaal vol zijn, of als de chef de bord je weigert om een andere reden, kun je niet mee.

    Het is een hit or miss, met meestal een hit.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben nog nooit geweigerd, maar dat was altijd tijdens reguliere dienstregeling en geen treinen die uitvielen.
    Als er problemen zijn met de Thalys en meerdere treinen uitgevallen zijn, dan is het zo druk in de trein dat er simpelweg geen plaats meer zal zijn en kan je niet mee.

    Ben trouwens wel benieuwd wat je rechten zijn in een dergelijke situatie, als je een trein eerder niet mee kan, geen probleem, kan je gewoon je geboekte trein nemen, maar als je die niet genomen hebt en op de latere trein mag je niet mee, terwijl het ticket daar wel recht op geeft, wie zijn verantwoordelijkheid is dat dan?
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik had mijn TGV op CDG gemist, doordat de oorspronkelijke vertraging had, en uiteindelijk iets minder vertraging kreeg dan was aangekondigd en ik lekker wat zat te drinken in de lounge. Ben op eigen houtje met een gewone TGV naar Lille en daar met een IC naar Antwerpen gegaan en alletwee de conducteurs vonden het prima. Nog voor ik mijn hele verhaal had afgemaakt kon ik gewoon instappen met een soort van vriendelijk wegwuif gebaar.
     
  12. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik krijg na maart geen opties meer om een route met trein te boeken (ik zoek vanaf Antwerpen). Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
     
  13. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Net een mail gehad van KLM waar in staat "if you do not use the train, your ticket will be recalculated with additional charges."

    Ja nu word ik weer zenuwachtig.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    Dat geldt inderdaad voor de heenweg, als je het treinticket niet ophaalt in Antwerpen of Brussel Zuid, en je gaat naar Amsterdam (of Parijs CDG) op eigen gelegenheid, dan zal men bij het inchecken het oorspronkelijke ticket inderdaad herberekenen alsof je reis in Amsterdam begonnen zal zijn en dat is in de regel duurder.

    Er is echt geen scenario dat als je het ticket binnen de tijdslijnen hebt opgehaald in Antwerpen en Brussel je in Amsterdam bij het inchecken geweigerd zal worden, immers bestaat de kans dat je niet gecontroleerd wordt, en als men al een check zou doen of je ticket gescand is, als een scanner van een Thalys medewerker defect is, zal men dan passagiers durven weigeren om in te checken, dat worden mooie claims die KLM echt niet tot een rechtszaak gaan laten komen.

    En op de terugweg, als je het Thalys ticket niet ophaalt, verstoor je het proces niet, ik zou het wel altijd doen, je bent immers op Schiphol, het ophalen kost maximaal 5 minuten en je krijgt ook nog je XP en zelfs een handjevol miles.

    Updatw, toevallig heb ik zo’n ticket met op de terugweg de Thalys morgen, en waar je normaliter een incheckbevestiging kreeg en je bij de balie moest inchecken krijg ik nu een boarding pass, dat zou betekenen dat ik niet meer langs de balie van ns internationaal hoef en hiermee in de thalys, tot Rotterdam dan, kan gaan zitten?
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2023
  15. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Partner zo gek gekregen me naar ZYR te brengen en daar zelf maar in de Thalys gestapt.

    Kreeg inderdaad geen "ticket" wat ik verwachtte, maar gewoon een boarding pass waar al mijn vluchten al op stonden. Hoefde ook niks "om te zetten" op Schiphol verder, kon gewoon zo verder.

    Werd wel gecontroleerd, zat op de verkeerde stoel (want iemand zat op de mijne) maar werd niet eens wat van gezegd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook al m’n boarding pass waar deze trein op staat, heb je al ontdekt of je nog langs de balie moet?
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.872
    Leuk Bevonden:
    2.059
    Trofeepunten:
    358
    De boarding pass is inderdaad voldoende. Deze is nu verder niet gescand, maar verwacht de xp er morgen wel gewoon bij.

    Er zijn trouwens ook nog air railrickets zonder KL vluchtnummer, daar moet je nog wel naar de ns internationaal ticket balie.

    Wel handig zo dat je niet omdat je een treinsegment hebt geen boarding pass hebt en op een outstation in de rij moet gaan staan.
     
  18. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Die van mij werd inderdaad ook niet gescand. Ze kwamen wel langs, maar terwijl ze die van iedereen scanden, keken ze alleen naar die van mij of het klopte. Misschien had het er mee te maken dat ik een Thalys eerder had genomen
     
  19. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand advies hoe ik contact zou kunnen krijgen met KLM over boeken met de trein vanaf Antwerpen na maart? Al maanden is de laatste mogelijkheid vanaf Antwerpen half maart. Heb al geprobeerd te bellen en te appen, maar iedereen zegt; probeer het over een paar weken opnieuw. Ze hebben dus geen flauw idee, maar iemand zou hier toch iets over moeten weten?
    Had nog de hoop dat het aan de overname door Eurostar lag, en het na 1 oktober weer zou kunnen, maar helaas.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    2.621
    Trofeepunten:
    428
    Dit heeft waarschijnlijk met de dienstregeling van de treinen te maken. KLM kan hier weinig aan doen. Als je op de website van de NS kijkt kan je zelfs maar zo'n 4 maanden vooruit boeken.
    Als je echt info wilt hebben over de dienstregeling kun je het beste contact opnemen met Eurostar lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina