Miles voor Tripadvisor reviews

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RobertFB, 15 sep 2015.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor wie niet wil googlen:

V: Hoeveel beoordelingen moet ik schrijven op TripAdvisor?
    A: Je moet iedere maand minstens één Nederlandstalige beoordeling publiceren over een accommodatie, attractie of restaurant. Je kunt tot 1.500 Flying Blue Award Miles per maand verdienen. Het aantal Flying Blue Award Miles dat je per beoordeling wordt aangeboden, wordt zichtbaar wanneer je de beoordeling aan het schrijven bent. Voor accommodaties geldt een uitzondering: er worden slechts 4 (vier) gepubliceerde beoordelingen per maand per deelnemer meegeteld voor het toekennen van Flying Blue Award Miles.

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.361
    Trofeepunten:
    558
    Nee hoor, bij mij wijkt of niet af of 150 miles af. Punten worden vaak samen met mijn AMEX punten bijgeschreven.

3. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    En dat is precies mijn probleem frips. Het wijkt bij mij heel veel af. Ik heb recensies geschreven vanaf 21-12 voor ruim 1800 Miles. Ik las hier dat je wat overschot moet hebben. De mail van 29-12 van tripadvisor dat ik 305 heb is dan ook een behoorlijke tegenvaller. Ik heb alle reviews bevestigd gekregen. Op de email die is gekoppeld aan flying blue.

Ik zou dus willen weten waar ze gebleven zijn, of wat ik fout doe. Het enige wat ik nog kan verzinnen is een nieuw email bij flying blue met mijn nummer koppelen en een nieuwe gebruiker aanmaken bij tripadvisor.

4. Stormbreaker

Stormbreaker Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Wacht eens even, ik weet nu niet zeker of mijn juiste e-mailadres heb gebruikt. Bij Tripadvisor is het e-mailadres van mijn Facebook bekend, maar bij opgaaf van FB bij Tripadvisor heb ik het e-mailadres gekoppeld aan FB ingetikt. Zou dit bij kunnen zijn waarom het niet werkt? En hoe kan ik dat herstellen?

[EDIT] Het klopt, er was een verkeerd mailadres aan FB gekoppeld. Nu heb ik het goede gedaan. Betekent dit ws. dat voor alle eerdere beoordelingen geen punten worden gegeven?

5. Stormbreaker

Stormbreaker Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist even contact gehad met KLM maar zij zeggen dat het mailadres niet uit maakt, het is idd binnen 6 weken.

6. Egbert1970

Egbert1970 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Mooi dat is goed nieuws dus. Ik wacht af tot de bijschrijving en ga dan verder in overleg als het nodig is.

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    452
    Trofeepunten:
    63
    Snelle devaluatie. Het aantal miles dat je per restaurant ontvangt holt achteruit.... ik zie nu sommige plekken waarvoor je maar 5 miles per recensie ontvangt. Dan moet je er wel erg veel schrijven....

8. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nu is een restaurant review natuurlijk ook niet zo moeilijk (paar zinnen en klaar). Maar het hangt erg van de stad af en het type restaurant. Met hotels is het ook zo soms.

9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.553
    Trofeepunten:
    653
    @jongesander ik had laatst een paar restaurants die 75 miles per stuk opleverden. laatst ook foto's gepost helaas krijg je daar maar 30 miles voor.. Nu even afwachten hoelang het duurt voordat ze gepost worden op mn flying blue account

jongesander vindt dit leuk.
  10. Stormbreaker

Stormbreaker Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nog steeds geen miles. Ben hier niet tevreden over. Staan ze er volgende week nog niet op dan dien ik een klacht in bij KLM.

11. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ook nog niet. Niets om je zorgen over te maken, zullen een dezer dagen wel komen. Tot nu toe altijd goed gegaan.

12. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Bij mij zijn de Tripadvisor miles twee keer op de 11de van de maand bijgeschreven. Er zal dus vast weer een bunch miles gecredit worden begin volgende week!

13. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    452
    Trofeepunten:
    63
    Helaas gaat het ook met de hotels bergafwaarts... ik zie er nu van 5 en 20 miles.... het begon met 150. En ook geen miles meer voor foto's...

14. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    En zelfs voor de meer exotische bestemmingen gaat dit op, het gaat om een consequente afwaardering en niet om verzadiging moeten we concluderen.

15. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dan hebben we tijdelijk kunnen profiteren van deze manier om gratis miles te verdienen. De resterende opties om een paar miles te verdienen bij Flying Blue :

- Twee a drie keer per jaar een Amex aanvragen en hier en daar wat referals te scoren;
    - Business class vliegen, waar je dan nog steeds relatief weinig miles voor krijgt.

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Hoe vraag je 3X per jaar een kaart aan?

17. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen idee ;-). Dacht dat er minimaal 3 maanden tussen moesten zitten voordat je er weer eentje kon aanvragen met aanvangsbonus.

18. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
  19. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De tripadvisor miles zijn inmiddels weer bijgeschreven. Hier geen gekke afwijkingen met mijn eigen lijstje.

20. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.553
    Trofeepunten:
    653
    Hier ook de Miles keurig bijgeschreven

Deel Deze Pagina