Miles voor Tripadvisor reviews

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RobertFB, 15 sep 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ook hier zijn ze binnen, al meende ik dat ik meer reviews gemaakt had. Zal het deze maand even goed bijhouden.
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik maak daarom ook altijd even een paar reviews extra, zodat ik rond de 1800 FB miles uit kom. Op de een of andere manier gaat er soms toch iets mis, waardoor de review niet herkend wordt!
    Ik kwam hier gelukkig op tijd achter, nadat ik een mail had gekregen dat ik tot dan toe 1250 miles had gespaard, terwijl ik wel gewoon voor 1500 FB miles reviews had geschreven:p
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij krijg je vanaf nu geen punten meer voor het toevoegen van een foto! Tenminste, bij meerdere reviews van vanavond had ik deze mogelijkheid niet....
     
  4. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat de miles voor foto's afhankelijk is voor het aantal al geüploade foto's en/of de recentheid ervan. Hetzelfde voor bepaalde bezienswaardigheden met veel reviews, daar krijg je ook minder miles voor.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je analyse klopt inderdaad, echter heb ik nu een aantal hotels/restaurants gehad waar weinig tot geen foto's waren. Echter geen 75 miles. Vandaar dat ik de indruk heb dat dit vervallen is.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb eergister nog een review geschreven die mij 225 miles opleverde: 150 voor de review zelf en 75 voor de foto:) Als het goed is moet het dus nog mogelijk zijn, of het is veranderd de afgelopen twee dagen;)
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Laten we het in de gaten houden. Vorige week ook nog gewoon. Gisteren bij geen enkele.
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zal het in de gaten houden; vanavond staat er weer een sessie op het programma:D
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik kom tot een gelijke conclusie. Voor één hotelbeoordeling kreeg ik zelfs nog maar 50 punten nu... Ook mijn vermoeden is dat dit samenhangt met de aantallen beoordelingen/aanwezige foto's.
     
  10. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Moet je gewoon wat beoordelingen plaatsen voor Saoedi Arabië, dan krijg je genoeg punten :)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb sinds twee weken mijn flying bluekaart. En ben nu druk bezig met ook op andere manieren Miles te verdienen. Ik heb afgelopen twee weken me blaauw geschreven bij tripadvisor. Op jullie advies alles bijgehouden op een lijst. Welke recensie en hoeveel Miles die waard was. Ik zat iets boven de 1500.
    Ik kreeg gisteren mijn mailtje van tripadvisor. Ik heb slechts 307 Miles klaarstaan. Hebben jullie dergelijke ervaringen ook. Ik zie wel dat er mensen zijn die minder krijgen....maar zoveel. Ik krijg nog geen 20%. Het vreemde is dat ik mijn recensies elke keer op dezelfde manier schrijf. Het is toch niet zo dat je er maar een per dag mag doen ofzo?
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Als er nog weinig recensies van een hotel of attractie zijn krijg je meer FB miles, maar ik zie dat gedurende de maand het aantal miles bij sommige hotels/attracties/restaurants daalt... ik ben bang dat het overzicht dat Tripadvisor nu mailt de laagste score neemt.... voor november had ik volgens mijn eigen gegevens 1500 miles moeten verdienen, maar het werden er maar iets meer dan 1000.
    Dat is wel een heel erg groot verschil. Je mag zoveel recensies schrijven als je wilt, maar het aantal miles per maand is maximaal 1500.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zou daarover contact opnemen met TripAdvisor. Mochten ze het niet oplossen dan escaleren naar Flying Blue.
     
  14. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    ik heb inmiddels contact opgenomen met tripadvisor, die zijn echter niet zo snel als jullie. De wachttijd bedraagt vijf dagen.

    Het vreemde is dat ze 34 beoordelingen tonen. Weet iemand het tijdvak waarop ze meten? Is dat een volledige maand of bijvoorbeeld tot de 25 of 26ste.

    Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn.

    Egbert
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij per maand, dus van de 1e tot en met de laatste dag.

    Ik heb ook contact opgenomen met Tripadvsor, maar ze hebben een tekort (?) aan Nederlandstalige service medewerkers en heb nog geen behoorlijk antwoord gekregen. Wel een formulier waarin ik mijn ervaring met hun servicedesk kon delen....
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja dat is echt heel vervelend aan onze hobby. Als er eenmaal iets mis gaat met accounts, miles of wat dan ook, dan ben je de sigaar. Sommige customor services lezen de klachten niet eens.

    Anyway, hopelijk snel duidelijkheid over deze situatie.
     
  17. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik zit nu te bedenken dat ik sommige recensies gelijk vanaf de site van tripadvisor (ingelogd) heb gedaan en andere via de site van flyingblue en dan doorgeklikt. Maar omdat ik mijn account heb gekoppeld kan dat toch geen verschil maken.

    En anders maar opschalen naar Engels bij tripadvisor helpdesk. Ik vrees dat ik dat formulier ook ga krijgen en geen Miles :-(
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Je moet erop letten dat het grijze vakje met het aantal miles dat je verdient zichtbaar is als je je recensie schrijft, dan zou het goed moeten gaan.
     
  19. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Dan heb ik het goed gedaan, want als ik het grijze vlakje met Miles niet zie schrijf ik geen recensie. Ik hou op een apart lijstje bij welke recensie ik schrijf en hoeveel Miles dat oplevert. Tripadvisor doet dat helaas niet voor ons.

    Hebben jullie nog meer goede tips voor Miles sparen bij KLM. Ik heb de flyingblue american expresscard al. Doe tripadvisor en af en toe een onderzoekje.
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoewel off-topic: aankopen doen bij e-winkels op de Flying Blue site. Let wel op wat wel en wat niet geldig is.
    Je kunt daarnaast hotels boeken, waarbij het lonend is om de keten zelf te vergelijken met Rocketmiles en Pointshound. Met laatstgenoemde heb ik zelf helaas niet zulke goede ervaringen, maar miles posten bij FB schijnt te werken.
    De grootste klappers kun je vooralsnog met het referal programma van AMEX krijgen.

    Verder gewoon overal aan meedoen, op den duur verzamel je zo leuk wat miles. Al gaat het helaas niet zo snel als bij sommige andere programma's, of buitenlandse creditcards.
     

Deel Deze Pagina