Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Bij de Plat krijg je dan weer gratis 1 extra Plat kaart, en 4 extra Gold cards. Uiteindelijk is het toch een beetje appels met peren vergelijken. De jaarlijkse bijdrage voor de Plat is weliswaar behoorlijk hoger, maar daar krijg je dan ook een totaal andere kaart voor terug.
    Het komt er natuurlijk uiteindelijk op neer dat je kiest voor de kaart die het best bij je past. Als je geen of weinig gebruik maakt van alle voordelen van een plat kaart, dan zou ik 'r zeker niet voor kiezen, gezien de flinke jaarbijdrage. De kosten moet wel opwegen tegen de baten :)
     
  2. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Het voordeel van de MC black is dat je reis niet met de kaart betaald hoeft te zijn. 1,5 jaar geleden is mijn bagage kwijtgeraakt in SFO. De reis was betaald met mijn Amex. Ik mocht de bedragen van amex en MC black bij elkaar optellen voor het kopen van toiletartikelen en kleding. Desondanks vind ik de Amex platinum veel interessanter en heb Ik de MC black inmiddels opgezegd.
     
  3. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Nog vergeten te zeggen: de houder van de extra plat kaart van amex krijgt ook een priority pas, incl gast. Dus mijn vrouw en ik kunnen samen met 2 gasten (in totaal met z'n vieren) in de lounges.
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  4. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik wist dat niet maar kreeg net een mail van Amex waarin dit wordt bevestigd!
     
  5. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Hmm.. heb al een tijdje een Amex FB Gold card, opzich bevalt het prima. Heb zelf Privium basic aangeschaft en icm FB Platinum niet echt behoefte aan privium lounge etc.

    Wat mij aanspreekt zijn de hotel statussen en huurauto verzekeringen. Is de dekking van de annuleringsverzekering alleen op reizen geboekt met de Amex trouwens? Is opzich ook interessant, zeker met dure reizen!

    Iemand ervaringen met tussentijds upgraden? Heb de 30XP in september gekregen. Krijg ik dan nog 60XP + miles bij een upgrade?
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Je haalt 2 kaarten door elkaar. FB amex: wel xp’s, geen hotelstatus. Reguliere amex: geen xp’s, wel hotelstatus.
     
    r0gerthis vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als je upgrade naar FB Amex plat krijg je nog eens 60XP erbij. De huurautoverzekering zit daar inderdaad bij in. Ik heb hem nog niet nodig gehad, maar scheelt mij per jaar genoeg euro's om de kaartkosten van te betalen.

    De annuleringsverzekering geldt alleen voor die kosten die met Amex betaald zijn. Als je dus tickets met Amex betaald hebt en je hotel hebt aanbetaald met een andere kaart, dan krijg je dus alleen je ticketkosten retour.
    Voor de reisverzekering volstaat het dat er iets met Amex is betaald of gereserveerd en dan is de gehele reis verzekerd. Je schijnt soms wel te moeten aantonen dat de overige uitgaven niet met Amex betaald konden worden.
     
  8. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ah vandaar! Ik vroeg me al af of ik wat gemist had in de voorwaarden, dat klopt dus ;) Thanks!
     
    lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  9. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ok bedankt voor de uiteenzetting. Heb een keer schade gehad wat de amex kaart al waard was geweest.. nog niet veel meer auto vakanties gepland maar ga het zeker overwegen voor de volgende keer. Krijg je ook nog Miles bij een upgrade?
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Er zijn vaak acties met extra miles bij een upgrade. Verdere vragen in het draadje voor de amex?
     
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Is al aardig besproken in ander (FB) Amex topics. Maar ja, upgrade bonus is meestal zelfde als de refferal bonus voor zelfde type kaart.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Inderdaad, maar aangezien dit een MC black draadje is... ;)
     
  13. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Is de Mastercard Black nog in Belgie beschikbaar, en indien wel, waar?

    Indien niet is er een andere Mastercard in Belgie beschikbaar met een Priority Pass extra (ik weet dat Amex Platinum ook een Priority Pass geeft)?
     
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    heb je al gegoogled?
     
  15. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Anders zou ik het niet vragen. Niks te vinden op gelijke welke sites van Belgische uitgevers.
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Is dat in Belgie niet de MC Platinum? kijk eens op KBC.BE
     
  17. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Had ik al naar gekeken, Belfius bied die ook o.a. aan, maar zit naar mijn weten geen Priority Pass bij.

    Zou wel leuk zijn een kaart te hebben met dat als extra (buiten Amex want daarvoor gebruik ik al een Miles & More kaart) en/of die ook wat extra verzekeringen geeft als je op reis bent OOK AL heb je niet met die kaart geboekt.
     
  18. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Maand geleden de MC black aangevraagd.
    Al 2 keer gebeld, echter nog geen kaart gezien. Bijzonder vond ik de kennis van de supportmedewerkers aan de telefoon. Vooral de informatie mbt de priority pass. Ik vroeg hem namelijk of er een fysieke pas komt of dat het ook digitaal kan. De bewuste persoon had 3 jaar geleden ook een dergelijke (fysieke) pas gehad...dus het zou nu ook nog wel zo werken :confused:. Ik wacht maar even af...en ga zelf wel op onderzoek uit.

    Ondertussen ook de AMEX FB kaart aangevraagd...deze was binnen 10 dagen binnen :rolleyes:
     
  19. ThomasOnline

    ThomasOnline Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Heeft een van jullie ook ervaringen met de verzekering van Amex voor huurauto's? Ik ben vaak toch altijd een beetje huiverig en betaal meestal die paar euro per dag extra, om bij het verhuurbedrijf overal vanaf te zijn.
     
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is volgens mij een ander topic.
     

Deel Deze Pagina