Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

1. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit echt te overwegen om deze kaart op te zeggen idd, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer. Van onbeperkte toegang tot maar 4x per jaar, dat is echt een vreemde overgang. 1x vliegen met een tussenstop dan is het klaar. Geen idee wat ik met die concierge moet.

2. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    109
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor het delen. Dat is inderdaad een grote tegenvaller.

3. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Weet misschien iemand interessante alternatieven naast een AMEX kaart ?
    Zit te denken om dan Privium Basic te nemen en een fysieke Revolut kaart aan te vragen als alternatief als je geen AMEX kan gebruiken.

4. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    109
    Trofeepunten:
    43
    Revolut is een debitcard en geen creditcard. Hotels en autoverhuurbedrijven vereisen vaak credit. En een nadeel vind ik de chatbot als klantenservice.
    Revolut is wel fijn als je (kleine hoeveelheden) contant geld wilt opnemen in het buitenland.
    Naast AMEX zou ik gewoon een goedkope VISA/Mastercard nemen van ICS.

5. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb mijn zus aangeraden de Amex gold kaart te nemen, ook niet perfect maar in elk geval iets beter. De kosten zijn nagenoeg gelijk en op Schiphol heb je de lunchbox de je elke keer als je vliegt 1 keer kan nemen. Dan heb je de 4x loungetoegang nog over voor buitenlandse vliegvelden.

6. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    109
    Trofeepunten:
    43
    Tot en met 7 mei zou ik dit mijn schoonmoeder ook aanraden. Daarna zou ik haar adviseren om 2 keer per jaar een flesje cola en zakje chips te laten kopen op Schiphol. Dat is veel goedkoper dan 240 euro per jaar.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ik zou eigenlijk niemand een Amex aanraden als het je alleen om de welkomsbonus te doen is. Het is natuurlijk erg persoonsafhankelijk maar voor mijn zus is loungetoegang vooral prettig als ze ergens op een vol vliegveld vertraging heeft en het geluk heeft dat daar een relatief rustige priority pass lounge is. Als je daarnaast nog een koffie en broodje op Schiphol krijgt is dat beter dan zonder.

8. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Zelf heb ik KLM AMEX Silver. Dan heb ik al 15 XP punten en mijn miles vervallen niet. Ik heb een tijd gehad dat ik weinig vloog en hierdoor mijn miles heb kunnen behouden als ik er maar mee blijf betalen. Jammer dat die GOLD card niet die van KLM is, dan zou ik direct upgraden. Dank voor de tips over Revolut.
    Ik heb naar een paar kaarten gekeken van hotel ketens, maar ik heb de indruk dat wij in NL daar nooit voor in aanmerking komen. Helaas is Lufthanse al 2x gestopt met hun kaart in NL.

9. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    769
    Trofeepunten:
    123
    ik heb een KLM amex gold card? Ik krijg 30 XP per jaar. Heb ik meer aan dan een lunchbox.

Deel Deze Pagina