Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

1. Tijs_M

Tijs_M Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi, net nieuw hier en aan het orienteren tussen MC Black en AMEX Gold. Nu ben ik voor de MCB gecharmeerd van het PP voordeel. Voor de AMEX Gold heb ik het idee dat die punten sparen wel leuk is maar dat je "veel" moet uitgeven om er gebruik van te maken bij de partners. Of vergis ik me? Wat mis ik nog qua "vergelijk"?

2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, je moet heel veel moet je Amex uitgeven voordat je een behoorlijk aantal miles binnen harkt. Maar het voordeel van Amex is dat als je erin slaagt wat referrals te verzamelen je wel genoeg miles kan verzamelen - en je gebruik maakt van een mooie welkomst premie.

vlieg8877 vindt dit leuk.
  3. vlieg8877

vlieg8877 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Vele kleine beetjes kunnen toch iets opleveren.
    Ik maak geen zakelijke reizen en ben geen big spender met de creditcard. toch lukt het om af te toe een business class ticket met mijlen te boeken. Bij een betaald vliegticket de mijlen sparen, hotelpunten van Marriott overboeken naar de airline, AMEX naar de airline. Deze kleine beetjes bij elkaar zijn net genoeg voor een reward ticket (wel zoeken op de laagste prijs).

4. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Natuurlijk - ook dat is aar. En volgens mij verleng je je levensduur van je FB miles.

5. Aviationpassion_9424

Aviationpassion_9424 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste mensen,

Online las ik over de MasterCard Travel & Lifestyle Services. Met deze service is het o.a. mogelijk om tegen een gunstig tarief hotels/reizen te boeken:

Heeft iemand van jullie hiermee ervaring? De achtergrond van mijn vraag, is dat ik twijfel tussen AMEX Gold en de Mastercard Gold of Black. (Een grote drawback van AMEX is voor mij de acceptatie).

Excuses als ik een topic hierover heb gemist.

Ik hoor het graag en vriendelijke groeten.

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Ja. Als Mastercard World Elite kaarthouder kun je gebruik maken van Travel & Lifestyle services. Een Mastercard Black ja een World Elite Mastercard.

Ik heb zelf een Mastercard World Elite Card via een buitenlandse aanbieder (Capital One) en het aanbod is qua hotels vergelijkbaar met de hotels van Amex Travel. En dan vooral Amex Fine Hotels and Resorts. Bij Mastercard heet dit Mastercard Luxury Hotels & Resorts.

De benefits zijn 100 USD credit, gratis dagelijks ontbijt en een upgrade, early check in en late check out op basis van beschikbaarheid. Dat is het grote verschil met FHR, alwaar 16.00 checkout een garantie is. Bij Amex Gold heb je geen toegang tot FHR maar alleen tot The Hotel Collection. Daarbij krijg je geen gratis ontbijt en veel luxe hotels zijn uitgesloten omdat die deelnemen aan FHR.

In zijn algemeenheid is het vaak goed om de voordelen tegen elkaar af te wegen. De meeste hotels hebben ook een eigen preferred rate met diverse voordelen.

Grouchy en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Heb even zitten zoeken op de Mastercard Black website, maar ik kan helaas hier niks over vinden. Dat dit bij de NL Mastercard Black kaart zit. Iemand hier een link naar?

Deel Deze Pagina