Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb destijds ook getwijfeld maar koos uiteindelijk de Amex gold.

    Voor een hotel in Italië betaalde ik via Amex travel toen een veel lagere prijs dan via Booking.com. Daarnaast kreeg ik een kamer upgrade en hotelvoucher van ik dacht 90 euro. Die 2 keer per jaar PP is best karig en je krijgt geen autohuur verzekering. Maar goed, ik had de Amex via een referral dus het eerste jaar gratis.

    Na dit eerste jaar heb ik hem stopgezet en ben overgestapt op de Amex Platinum.
    Stuk duurder, maar ik vind Privium erg prettig. Loungetoegang heb ik al via Skyteam status...

    Als ik niet de Platinum zou hebben genomen dan zou mijn keus de Black card zijn.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  2. bvbal79

    bvbal79 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dit topic is al een tijd niet gebruikt zie ik, maar ook een MC Black aangevraagd en PP gekregen. NU vraag ik me af wat de kosten zijn als je een gast meeneemt de lounge in, hier staat nog ergens 28 euro, maar volgens mij is dat nu 35 euro? Kan dat kloppen?
     
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen maand toevallig nog een gast meegenomen, en zie dat daar € 25,82 (?) voor in rekening is gebracht.
     
  4. rcordon3

    rcordon3 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik vind de Mastercard Black interessant met name de PP. De doorlopende reisverzekering klinkt goed als ik kan vermijden om een andere reisverzekering kopen.

    Ik zie echter veel slechte ervaringen met Axa (Inter Partner Assistance). Ze reageren erg traag en je moet veel papierwerk doen, eindeloze telefoongesprekken (wachten), enz. Veel mensen geven op of als ze het geld ontvangen, is het na maanden van bellen en documenten sturen.

    Ik vind het bijvoorbeeld verontrustend dat dit in een ander land gebeurt (zoals in de VS.) terwijl je snel medische zorg nodig hebt en het niet vooraf kunt betalen (erg duur). Ik zou dan een betere doorlopende verzekering kopen zodat ik zonder zo veel problemen de nodige zorg krijg. Dan zou deze MC black/Axa verzekering niet de moeite waard zijn.

    Heeft iemand een goede ervaring met MC Black doorlopende verzekering (met name bij een ongeval of medische zorg in het buitenland)?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2024
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    De beste reisverzekering is van de ANWB. Niet goedkoop, wel de beste alarmcentrale.
     
    MilesHunter vindt dit leuk.
  6. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Mail gekregen van ICS dat de polisvoorwaarden van het reisverzekeringpakket van de Mastercard Black gaan wijzigen per 15 april 2024.

    De volledige nieuwe voorwaarden: https://www.yourmastercard.nl/creditcards/mastercard-black/black-reisverzekering/

    De wijziging die mij het meest opvalt:

    Geldigheid (oud)
    Dekking voor houder van een Mastercard Black en voor aanrijdingsschade met huurauto als de huurauto met de Mastercard Black betaald is. Maximale reisduur 60 dagen.

    Geldigheid (nieuw)

    Dekking als de volledige reis met een Mastercard Black is betaald. Maximale reisduur van 60 dagen met een maximum van 180 reisdagen in 12 maanden.

    Het lijkt er daarmee op dat autohuur alleen nog is gedekt als deze onderdeel is van een reis. En bovendien lijkt een reis naar een eigen vakantiewoning met de auto ook niet meer gedekt; er is dan immers niet betaald aan vervoer of accommodatie. Heb dit voorgelegd aan ICS, maar zij kunnen dit niet beantwoorden en verwijzen door naar AXA. AXA weigert om per e-mail te reageren, dat willen ze alleen telefonisch.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  7. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Je moet goed kijken naar de nieuwe definitie van "een reis" in de voorwaarden. Naar het buitenland is een betaalde accommodatie vaak niet verplicht en mag een eigen vakantiewoning (of logeren bij vrienden) ook. Alleen voor reizen binnen Nederland of dichtbij huis moet er sprake zijn van betaalde accommodatie.
    Wie met de auto gaat is ook verzekerd. Je kunt de benzine voor vertrek of onderweg met de creditcard betalen.
     
  8. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Vergeet deze voorwaarde niet:

    Let op: Geen enkele claim die direct of indirect voortvloeit uit een bestaande medische aandoening waaraan u leidt wordt gedekt.

    Heb je astma en krijg je in het buitenland een astma aanval dan ben je blijkbaar niet gedekt.
     
  9. rcordon3

    rcordon3 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik vind het nog niet duidelijk en open voor veel interpretatie. Ik vind nu deze verzekering erg riskant omdat ICS (Axa) nu makkelijk kan zeggen dat je bent niet gedekt.
    Ik ga meestal naar een vakantiewoning met een leaseauto (benzine inbegrepen) dus ik betaal alleen maaltijden of tol. Ze kunnen altijd zeggen dat dat niet genoeg is.
    En als je jouw vlucht met airmiles koop of als je kaart op het laatste moment niet wordt geaccepteerd of als een klein deel van je reis niet met MC is betaald (taxi, bus met contant, enz.)?

    Ik vind het ook niet terecht dat ICS deze veranderingen zo snel doorvoert. Ik had al 3 toekomstige reizen (vluchten/hotel) gedeeltelijk met andere kaart betaald dus ik ben opeens niet meer verzekerd met de nieuwe regels. Daarvoor heb ik al een klacht ingediend om een oplossing te vinden.

    Met betrekking tot bestaande aandoeningen vind ik dat erg riskant. Als je gewoon cholesterol of hoge bloeddruk hebt (1 op de 5 mensen), ben je niet verzekerd als je een hart probleem heeft. Ze noemen “direct of zelfs indirect vervloeit uit een bestaande medische aandoening”. Dus ze kunnen altijd claimen dat de verzekering dekt dat niet.

    Al met al vind ik de verzekering riskant omdat er een hoog risico is dat ze na de dure ziekenhuisbehandelingen zeggen dat je niet verzekerd bent (reis niet volledig betaald met MC of indirect bestaande aandoeningen).
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  10. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ben benieuwd welke oplossing ICS gaat aanbieden. Ik heb zelf ook vluchten gekocht met een andere kaart en nu is de annuleringsverzekering onder de nieuwe voorwaarden opeens vervallen.
     
  11. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    ICS hanteert een onredelijke termijn van slechts 4 dagen. Daar komt het nu op terug: morgen krijgen klanten een rectificatie per email. Van horen zeggen gaan de wijzigingen pas later dit jaar in.
     
    FlyingBlob en budjepaul vinden dit leuk.
  12. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Hoop het van harte dat ze dit terugdraaien. Eens met @rcordon3 namelijk dat de nieuwe voorwaarden zeer aan interpretatie onderhevig zijn, en dat voelt niet goed voor een verZEKERing. Het zou voor mij ook reden zijn om de verzekering meteen op te zeggen, ware het niet dat ik eigenlijk geen goed alternatief vind voor de inbegrepen Priority Pass (kan met Amex, maar is meteen stuk duurdere kaart).
     
  13. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad een flinke achteruitgang. Je kunt beter kijken voor een reisverzekering elders. Bij AMEX moet je reis overigens ook betaald zijn met de kaart om verzekerd te zijn.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit te kijken om een rekening bij duitse onlinebank N26 te nemen. Hun Metal abonnement komt met reisverzekering. Voorheen stelde die niks voor maar sinds begin 2023 zijn de voorwaarden op een positieve manier aangepast waardoor je nu altijd verzekerd bent zelfs als je de reis niet (deels) met die kaart betaald hebt. Enige uitzondering is logischerwijs de aankoopverzekering, die geldt alleen als je het product betaald hebt met de kaart.

    Tevens krijg je 4% spaarrente bij N26 en valt de bank onder het depositogarantiestelsel. Als je een jaar vooruitbetaalt is de metal rekening maar 13,50 per maand wat gezien de prijsstijging bij ING best een goeie deal is. Daar betaal ik nu 3,20 per maand voor een betaalrekening en voor mijn reisverzekering 8,75 per maand + 20 per jaar (vanaf volgend jaar 45 euro) voor mijn ics mastercard is bij elkaar opgesteld en gedeeld door 12 totaal 13,60 per maand.

    voorwaarden reisverzekering hier
    Info over metal hier
     
    donmiguel vindt dit leuk.
  15. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Vanwege de reisverzekering, de hoge rente van (momenteel) 4% en de shiny metal kaart heb ik de stap gewaagd en het metal-plan van N26 genomen.

    Voor mij gaf de reisverzekering en de hoge rente de doorslag. De verzekeringen lopen bij Allianz, met Nederlandse verzekeringsvoorwaarden en een Nederlandse klantenservice, althans dat denk ik. Persoonlijk lijkt me dit prettiger dan een verzekeraar waarin alle communicatie in het Engels gaat.

    En ik heb een soortgelijke berekening gemaakt als @FlyingBlob: het verschil in rente tussen N26 (4%) en de Nederlandse spaarrekening (iets meer dan 2%) is meer dan genoeg om de jaarlijkse kosten van N26 te compenseren. Een groot voordeel van N26 is dat er geen extra kosten zijn voor betalen in binnen- en buitenland (vreemde valuta worden omgerekend tegen de Mastercard-koers zonder opslag), en voor de Metal-card geldt ook dat er geen extra kosten zijn voor geld opnemen in vreemde valuta.

    Ik heb nog geen beroep gedaan op de verzekeringen, maar de voorwaarden lijken er goed uit te zien, met een reis- en annulerings- en een mobiele telefoonverzekering. Wel heb ik contact gehad met de klantenservice vanwege een onterechte incasso van de Mastercard debit. Hoewel het een debitcard is, kun je een transactie betwisten zoals bij een creditcard. Je moet dan de bewijsstukken opsturen via de mail en N26 boekt dan de betaling terug.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  16. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    De N26 Metal reisverzekering ziet er inderdaad goed uit. De enige onredelijke bepaling in de voorwaarden is "je bent niet verzekerd als er geen reisdatum op het ticket staat. Dus treinreizen met een OV-chipkaart, het Deutschlandticket in Duitsland, Interrail binnen Europa of flexibele open vliegtickets vallen erbuiten :(

    Ook bij N26 en AMEX staat in de voorwaarden dat bestaande medische aandoeningen niet verzekerd zijn.......
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Sowieso ziet de verzekering de reis pas als een reis als je meer dan 90km bij je huis vandaan bent. Verder moet je niet vergeten dat je zorgverzekering altijd je eerste aanspreekpunt is binnen de EU. Ik dacht dat het alleen gold voor NL totdat ik een ongeluk had in Berlijn, toen kwam ik er achter dat het ook buiten NL geldig is. (zie voorwaarden van jouw zorgverzekering)
     
  18. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb geen mail gehad, maar zie nu wel op hun site een aangepaste tekst:

    "Vanaf 15 april 2024 verandert de verzekeraar AXA de polisvoorwaarden van dit verzekeringspakket. Voor bestaande klanten zoals u is er een coulanceperiode. Voor u gelden nog tot 15 juni 2024 de oude voorwaarden. We raden u aan om de polisvoorwaarden goed door te lezen, zodat u weet wanneer en waarvoor u bent verzekerd."
     

Deel Deze Pagina