Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij lag de PP een paar dagen na de CC op de mat. Je moet de fysieke pas altijd bij je hebben als je van de lounges gebruik wilt maken want ICS betaalt niet voor de digitale kaart.
     
  2. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Dank je voor je reactie.
    Interessant, maar verwarrend detail; vandaag met ICS gebeld; zij geven aan; zolang je de PP nog niet hebt, kom je binnen met je MC Black de lounge binnen. Ev. kosten worden later dan weer verrekend tussen PP en ICS.
     
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Goed om te weten ;). Neem aan dat je dan gewoon de fee betaalt en die dan later kan declareren bij ICS.
     
  4. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    We gaan het morgen zien...
     
  5. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Helaas, verhaal klopte niet helemaal. Is echt een fysieke kaart nodig of een PP nummer wat je kunt laten zien.
    Kon betalen en naar binnen, daarna bon naar MC opsturen. Maar naar 15 minuten met MC aan te telefoon, niet gedaan en naar de gate gegaan.
     
  6. franssie

    franssie Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Misschien een domme vraag maar na 2 uur google kan ik het niet vinden, als er iemand meereist op mijn boeking, krijgt die ook toegang op mijn kaart? Als ik op mijn AAB bankoas binnenwil kan het wel bij ASpire op SPL maar hoe zit het met de PP kaart die je bij de Black Card krijgt?
     
  7. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is de PP alleen voor de CC houder. Bel even met MC...echter mbt tot specifielke PP heb ik nog nooit een fatsoenlijk antwoord van hen gehad. Ik hoop dat anderen betere ervaringen hebben ;-)
     
  8. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Heb zelf ooit MC Black card gehad. Toen kon het niet, alleen de houder van de kaart. Voor een gast moest ik betalen. Dat was voor mij reden de kaart op te zeggen.
     
  9. 7Dave

    7Dave Guest

    De gast krijgt toegang. De kosten voor het gast bezoek (€28) worden na enige tijd automatisch afgeboekt van de MC Black rekening.
     
  10. Wvanelten

    Wvanelten Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje,

    Ik heb nu de MC classic bij mn abn amro rekening.
    Deze vind ik toch wat te beperkt.

    Ik denk dat de MC Black een mooie oplossing voor mij is.
    1x per jaar vlieg ik met het gezin (vrouw en 2 kids onder de 3yo)
    Een paar keer (tussen de 1 en 5) per jaar vlieg ik voor de zaak naar bijv Rusland met een skyteam. Maar deze tickets worden betaald door de zaak.
    Verder doe ik flink wat online aankopen met de cc.

    En hebben we nu een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering.

    Klopt het dat ik die verzekeringen voor het hele gezin stop kan zetten als ik de MC black heb? Of mist die verzekering nog een aantal belangrijke dingen?

    Moet ik voor mn 3 jarige ook al €28,- betalen voor PP toegang?

    Zijn er wel eens leuke aanbiedingen om een Mc black te nemen (waar ik op kan wachten) of heeft wachten geen zin?
     
  11. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Gisteren een email gekregen van ICS met nieuwe voorwaarden waaronder:

    - U mag uw Card alleen gebruiken als particulier en niet voor uw bedrijf of beroep, artikel 4.1, ICS mag uw Card blokkeren als u dat toch doet.
    en
    De Wisselkoersopslag op Gold, Platinum en Black wordt verhoogd van 1,5% naar 2% artikel 13.1

    Nu ICS beslist heeft dat ik de kaart niet meer voor mijn zakelijke expenses mag gebruiken ben ik genoodzaakt de kaart op te zeggen. Jammer.
    Denk dat een groot gedeelte van de gebruikers van de Black card deze ook voor zakelijke expenses gebruikt.
    Gok dat we binnenkort geen black card meer in het assortiment van ICS zullen aantreffen of dat ICS met een - duurdere - zakelijke credit card gaat komen.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2020
  12. emvi

    emvi Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Zit momenteel AMEX gold en MC Black met elkaar te vergelijken, want ze kosten ongeveer even veel per jaar: AMEX: 198 euro - MC Black: 204 euro.

    Als ik de kaartmogelijkheden naast elkaar leg, lijkt het bijna of MC Black net wat meer biedt dan AMEX Gold voor dezelfde prijs. AMEX is puntjes sparen, op schiphol een to-go-box krijgt; bij MC Black, krijg je er ook autohuur CDW erbij en 1 persoon full membership PP. Qua bedragen die de verzekering uitkeert zit MC Black dan AMEX Gold, allebei bij AXA.

    Of lijk ik nu te rooskleurig naar MC Black. ICS is qua reactietijd niet altijd zo vriendelijk dan gewend van AMEX. Iemand hier nog een punt om mee te nemen?
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Als je nieuw bij Amex bent krijg je bij de gold kaart natuurlijk wel de helft korting (6x16,50euro in een jaar), neem dat ook mee in je berekening zou ik zeggen.

    Voor de rest geen ervaring met MC Black dus daar kan ik geen advies over geven.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Heb momenteel al de AMEX Gold, tevreden en de verzekering ook goed gebruikt maar laatste tijd merk ik dat ik mij erger aan dat als ik ergens kom of online iets wil bestellen dat ze geen paypal/AMEX aanbieden. Dan moet ik toch weer een MC of VISA hebben en kan ik niet altijd afgaan op AMEX. Nu zat ik het een beetje met elkaar te vergelijken..
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Zat er bij de Gold ook niet een hoteltegoed en reisvoucher bij?
    Jammer dat Amex pas autohuur geeft vanaf Platinum...
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  17. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Gold geeft, als enige nog, 75 euro reistegoed bij besteding van 500 euro, moet je wel via hun boeken. Daar tegenover staat PP full membership voor 1 persoon i.p.v. AMEX Gold 2 bezoeken PP per jaar.
     
  18. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben van Amex Gold een paar jaar terug overgestapt naar MC Black. De uitgebreidere reisverzekering, de autohuurverzekering, de volledige Priority Pass had ik meer aan dan punten verzamelen. Maar met name de acceptatie heeft mij doen overstappen.

    Tijdens corona heb ik trouwens een ANWB Visa-card genomen, aangezien vliegen er in die periode toch niet in zat. Volgend jaar ga ik maar weer eens kijken of ik een MC Black neem
     
  19. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Zijn er dingen geweest die je miste bij MC Black, die je bij AMEX wel had? Hoe was de klantenservice? Heb ook gekeken naar ANWB gold kaart, ziet er ook mooi uit als kaart voor vakanties, maar niet echt uitgebreid qua verzekeringen en extra's.
     
  20. Luco

    Luco Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Nee, totaal niet eigenlijk. Punten sparen is leuk, maar veel verder dan af en toe een Bol.com bon kwam ik niet. Klantenservice kan ik niets over zeggen, ik heb ze nooit nodig gehad. Ook die Concierge Service heb ik nooit gebeld dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik vermoed dat dat vanuit Mastercard is en niet vanuit ICS.

    Die 75€ reistegoed is leuk, maar dat moest dan via Amex geboekt worden. Als je op de bonnefooi in Azië of Marokko gaat reizen heb je daar ook weinig aan moet ik zeggen. Al met al was MCB voor mij nuttiger dan Amex Gold vanwege de autohuur- en reisverzekering en de Priority Pass. Dan moest ik nog betalen voor gasten die mee gingen, maar zelf kon ik altijd gratis de lounge in. 2x reizen en dat verschil had ik er al uit.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina