Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist in de mail:

    Wijziging Algemene Voorwaarden van uw Card

    Wat verandert er voor u?
    De belangrijkste wijziging in de Algemene Voorwaarden heeft betrekking op de mogelijkheid om op uw Card te sparen. Tot nu toe hebben wij bij een positief saldo boven € 500,- spaarrente vergoed over het gehele positieve saldo. Ook vanaf 1 mei is dat nog zo. Wat er wijzigt is dat wij vanaf 1 mei de mogelijkheid hebben om de spaarrente te verlagen naar 0%. Natuurlijk zullen wij u altijd van tevoren informeren als wij de spaarrente wijzigen.

    Daarnaast vragen wij u vanaf 1 mei wijzigingen in uw persoonlijke en financiële situatie die belangrijk zijn voor de overeenkomst direct aan ons door te geven. Denkt u hierbij aan de aankoop van een woning, een echtscheiding of werkloosheid. De reden dat wij op de hoogte willen zijn van zulke wijzigingen is dat wij het zowel voor u als voor ons belangrijk vinden dat de bestedingslimiet van uw Card blijft passen bij uw financiële situatie.
     
  2. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Interessante aanvulling op de algemene voorwaarden. Nu kan het dus gaan voorkomen dat indien je deze zaken niet direct meldt je kaart per direct door ICS kan worden opgezegd omdat je de algemene voorwaarden overtreedt. Indien je de kaart als credit kaart gebruikt betekent dit dus directe opeising van het volledige uitstaande bedrag en indien je dit niet snel kunt betalen een negatieve registrering bij het BKR...
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ze mogen bij opeising niet direct een negatieve BKR registratie maken. Als je vervolgens een betalingsregeling aan kunt bieden ook niet. Per saldo geen wijziging dus, omdat je toch al aan het eind van de maand moest betalen.

    Zoals ik het zie is deze voorwaarde er vooral zodat de verstrekker van de card er vanaf kan na een dergelijke wijziging. In praktijk doen ze dat waarschijnlijk alleen als ze signalen hebben dat er niet meer / moeilijker voldaan kan worden.
     
  4. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Heb hem aangevraagd tijdje terug al. Vandaag maar eens gebeld met de status. Blijkbaar hadden ze kopie van mijn ID bewijs niet binnen gekregen.... Weer wachten maar.
     
  5. Henk_Fly

    Henk_Fly Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Allen,

    Weet iemand toevallig of er net zoals bij FB AMEX een invite gestuurd kan worden naar een nieuwe klant? Bij FB AMEX hoef je dan bijvoorbeeld het eerste jaar niet te betalen als je via een invite een kaart aanvraagt.

    Alvast bedankt.
     
  6. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Henk,

    Stuur maar een pm naar me!
    Als je de kaart vermeldt die je nodig hebt dan stuur ik een invite link naar je.

    Gr
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    @WHM Wat is de aanbieding voor beide partijen als je een nieuwe klant refereert?
    @WHM Wat zijn de voorwaarde/aanbieding voor beide partijen als je een nieuwe klant refereert?
     
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    @WHM Wat zijn de voorwaarde/aanbieding voor beide partijen als je een nieuwe klant refereert?[/QUOTE]

    5,000 voor beiden bij silver klm-amex, anders 20,0000 punten voor gold/platinum. De eerste card gratis in jaar 1 en de tweede korting € 100 en de derde korting van € 256
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    5,000 voor beiden bij silver klm-amex, anders 20,0000 punten voor gold/platinum. De eerste card gratis in jaar 1 en de tweede korting € 100 en de derde korting van € 256[/QUOTE]
    En dat bij een Mastercard Black? Wow, wist ik helemaal niet.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  10. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    En dat bij een Mastercard Black? Wow, wist ik helemaal niet.[/QUOTE]


    Sandor, geldt alleen bij fb-amex credit card.

    Mastercard is stuk kariger....
    € 25 terug of partnercard eerste jaar gratis.
     
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428

    Sandor, geldt alleen bij fb-amex credit card.

    Mastercard is stuk kariger....
    € 25 terug of partnercard eerste jaar gratis.[/QUOTE]

    Ah, ik dacht dat dit het Mastercard Black topic was, vandaar mijn verwarring.
     
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ah, ik dacht dat dit het Mastercard Black topic was, vandaar mijn verwarring.[/QUOTE]

    Op d ee-mail notificatie van WHM's reactie sprong ik ook van de bank om me aan te melden. Want dat zou een van de meest onbekende futures zijn van de MC Black!
    Helaas wordt de welbekende FB Amex bonussen gepost (kruipt weer terug op de bank....)
     
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Daarom reageerde ik maar snel

    Voordat ik iedereen blij maak met een dooie mus:p
     
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb een MC Black aangevraagd en als het goed is wordt deze volgende week afgeleverd. Dat komt goed uit want ik ben precies 7 dagen in NL

    Nu zeiden ze aan de telefoon al dat de Priority Pass aanvraag langer op zich laat wachten. De vraag is nu: hoe lang? Kan ik alvast gebruik maken van het digitale membership? of moet ik per se de fysieke card afwachten?
     
    BIndair vindt dit leuk.
  15. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb ooit de MC Black gehad, kreeg vrijwel gelijktijdig ook de Priority Pass. Heb 'm tegenwoordig via Amex, maar de digitale versie altijd bij me op m'n telefoon. Dat zou voor de MC Black card dan ook moeten werken neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2017
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Iemand een idee hoe een MC Black aan te vragen als je niet in NL woont?
     
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ah, ik dacht dat dit het Mastercard Black topic was, vandaar mijn verwarring.[/QUOTE]


    Is die partnerkaart nog het eerste jaar gratis? We vliegen samen en afzonderlijk met enige regelmaat, dus dan is 204 voor 2 PP’s heel goed te doen. Zeker als je de koters dan ook de lounge in krijgt en af en toe een huur autootje doet.
     
  18. ronaldb

    ronaldb Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb vorige week vrijdagavond bij ICS opgegeven dat ik mijn MC Gold wilde omzetten naar MC Black. Nu 6 dagen later heb ik alles in huis, nieuwe MC (ook voor partner) en de Priority Pass - dat is dus lekker snel.
    Vraag: Concierge services - dat is nieuw voor mij. Is dat handig?, waar hebben jullie dit voor gebruikt en wat zijn de ervaringen? Er wordt hoog over opgegeven, maar ik zie mezelf nog niet zo regelmatig aan de telefoon hangen.
    Ik hoop op wat inspiratie van jullie.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2018
  19. Bazzy

    Bazzy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou graag gebruik maken van de optie "partnercard eerste jaar gratis" dus als er iemand is die mij een invite voor de Mastercard Black kan doen toe komen, dan ben ik die persoon erg dankbaar.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een black, maar ben niet bekend met de optie om iemand te introduceren. Als je me vertelt waar die optie staat, kan ik je een linkje sturen.
     
    Bazzy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina