Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Staalbankiers biedt sinds november 2015 geen betalingsverkeer aan. Dwz geld overboeken en ontvangen van derden kan niet meer!

    En volgens mij bieden ze daardoor ook geen credit cards meer aan.
     
  2. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Hhmmmzzz.... nu ervaren dat het aantal lounges dat bij Priority Pass is aangesloten toch niet zo rooskleurig is als het lijkt. Had een tussenstop op Parijs CDG, zowel aankomst als vertrek in terminal 2D. Had gedacht wel even naar een lounge in terminal 1, 2A of 2D te kunnen maar helaas. Alles is afgesloten met border control en je kunt dus niet naar een andere terminal.
     
  3. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat is het nadeel dat je niet altijd gebruik kunt maken van alle lounges of dat ze soms onhandig uitkomen.
    Ik heb overigens de PP nog niet ontvangen. 3 weken geleden wel de MC Black ontvangen. Heb dus zojuist gebeld en ze gaan het uitzoeken. Er is mij beloofd dat ik binnen een half uur teruggebeld zou worden. Ben benieuwd :)
     
  4. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    En, hebben ze het kunnen regelen?
     
  5. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ja ze waren vergeten hem aan te vragen. Als het goed is heb ik hem volgende week binnen. PP stuurt de kaart eerst naar MC en dan sturen die laatste hem weer door.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  6. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    En hij is binnen; gisteren aangekomen.
     
    budjepaul en jongesander vinden dit leuk.
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
  8. Stefan

    Stefan Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hello all,
    Ive struggled through your messages as my Dutch is still awful :(. Ive just received my mastercard black, any ideas how long it takes for the priority pass to arrive? I see that Melchior had delays in this!

    Thanks for your help

    Stefan
     
  9. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    @Stefan it took me about 4 weeks but that's because they forgot to order the card. Normally it should take around 2 weeks.
    Just call them every few days :)
     
  10. liindaa_01

    liindaa_01 Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Weten jullie ook of de Mastercard, net als de Amex, snel weer opgezegd kan worden en je je een gedeelte van je jaarbijdrage terugkrijgt?
     
  11. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben van plan om deze kaart aan te vragen naast mijn FB AMEX kaart, het komt helaas nog regelmatig voor dat mijn AMEX kaart niet geaccepteerd wordt.
    Mooie bijkomstigheid is dat je een Priority Pass krijgt voor lounge toegang al lees ik op internet enkele recensies dat mensen met de pass lounge toegang geweigerd wordt. Hebben mensen op dit forum die ervaring ook of is dit gewoon een prima kaart met gunstige voordelen naast de AMEX kaart?
     
  12. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb naast mijn AMEX kaart ook deze kaart. Bevalt prima en de lounges zijn over het algemeen redelijk tot goed. Mocht er een AF of KLM lounge zijn dan prefereer ik die wel maar maak vaak gebruik van de PP lounges.
    De combi van de 2 kaarten (AMEX Plat en MC Black) is goed.
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    gebruik je de priority pass van amex of van mc black ? :D
     
  14. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik de PP van de MC aangezien ik een AMEX FB kaart heb en dus geen PP daarbij.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ah dat dacht ik al, volgens mij stond je vorige bericht (copy/paste uit een nieuwsbrief) wel in het AMEX topic en niet in het FB AMEX topic ;-) vandaar de verwarring
     
  16. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Oke dan is dan een foutje van mij. Excuses.
     
  17. Saki500

    Saki500 Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Is de MasterCard te vergelijken met de MasterCard World Elite? Als ik een aantal clicks verder ben dan krijg ik enkel een overzicht van de deelnemende financiële instellingen en de kaarten die worden verstrekt door deze instellingen. Geen MasterCard Elite te zien in dat lijstje.
     
  18. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Weet iemand of de 2e partner kaart a EUR124,- per jaar, ook een extra 2e gratis Priority pass geeft?
     
  19. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ja, Ik stelde deze vraag vorig jaar omdat ik twijfelde en het antwoord was dat je die 2e PP uiteraard ook krijgt.
    Op de site:
    Hoe kan ik een extra creditcard aanvragen?
    Wilt u niet één maar twee MasterCards voor dezelfde rekening? Als u de MasterCard aanvraagt, heeft u de mogelijkheid om meteen een extra creditcard (Extra Card) aan te vragen. Daarmee profiteert uw partner of ander gezinslid vanaf 18 jaar eenvoudig van dezelfde voordelen en faciliteiten als u.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  20. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb er een gehad en mijn partner een 'partner card'. We kregen er 2 Priority Passes bij.

    Vond 't zelf wel nadeel dat je met de PP van de MC Black geen 'gratis' gast mag meenemen. Betaal je ik meen iets van 27 euro voor.
    Met de PP die je bij de Amex Plat krijgt, kan dat weer wel. En je partner ook, extra partner plat card is gratis.
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina