Mastercard Black

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door DutchFrequentFlyer, 15 aug 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Verschillende labels, verschillende voorwaarden...
     
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ah, I see...
     
  3. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een paar reviews gelezen. Het zijn vooral mensen die het niet 27 euro per bezoek waard vinden die klagen, maar dat doe je natuurlijk ook helemaal niet als Mastercard Black houder (het is namelijk gratis om een lounge te bezoeken). Als je zo weinig vliegt dat het wel het geval is dat de gemiddelde kosten per loungebezoek zo hoog zijn, zou ik je zeker afraden de mastercard Black om die reden te nemen.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
    Mike vindt dit leuk.
  5. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag kreeg ik post van ICS met de mededeling dat de Black Card vernieuwd wordt. Volgens de informatie die ik las, blijft de Priority Pass met onbeperkt gratis loungetoegang bij de card horen. Iemand die verschillen heeft gevonden in de voorwaarden?
     
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Je bent me net voor. Ik vroeg het me ook al af, maar nog geen tijd gehad om te kijken. Ik geloof dat in ieder geval @Mike er ook een heeft. Wellicht heeft hij iets gezien.
     
  7. flying2much

    flying2much Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb hem. Volgens het laatste brief die naar mij is gestuurd blijft de PP onbeperkt. In geval dat het verandert wordt dan denk ik dat iedereen ermee zal stoppen.
    Ook is de "conciërge" service is slechter geworden. Vroeger kon je direct een conciërge bellen met vragen of verzoeken maar nu bel je ICS eerst en na 15 minuten van een irritant gesprek met onbewuste telefonisten wordt je eindelijk doorverbonder met iemand van de juiste afdeling.
     
  8. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Heb me ook even in het product verdiept. Die PriorityPass ziet er idd wel interessant uit, aangevuld met de reisverzekering is het in principe zijn geld al waard. Hier op het forum wordt aangegeven dat het de 399 euro variant is, dus met onbeperkt 'gratis' toegang tot de lounges. Bij navraag aan ICS was het antwoord een wat twijfelachtiger 'volgens mij wel'. Ze moesten het even navragen voordat ze uitsluitsel konden geven.

    Ook is de informatie over de reisverzekering nogal tegenstrijdig. Er staat bij de actie dat wintersport en onderwatersport etc gedekt is, maar in de polis staat:

    'U bent gedekt volgens Deel H - Kosten medische spoedhulp en andere kosten in het buitenland voor de volgende activiteiten op voorwaarde dat uw deelname daaraan niet de enige reden of hoofdreden is van uw reis.'

    Dat is nogal breed interpreteerbaar. En de voorwaarden zijn in z'n algemeenheid wat ruim opgesteld, waardoor ik me afvraag wat de fysieke dekking is als er een keer echt wat gebeurt.

    Hebben mensen deze kaart? En zo ja, hebben jullie al eens gebruik gemaakt van de Priority Pass en/of de reisverzekering?
     
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb hem. Priority pass gebruik ik met regelmaat: werkt fantastisch. Wel contract-lounges, die vaak toch net ietsjes minder zijn dan de airline lounges. Verzekering nog niet gebruikt! Voordeel daarvan is wel de verzekering voor het huren van autos.
     
  10. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ok thanks, dus wel duidelijk de onbeperkte priority pass? Op AMS is dat volgens mij de Servisair lounge. Wat bedoel je met ietsjes minder dan bijv de KL lounge? Minder aanbod aan eten/drinken of drukker?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    FrequentLiar vindt dit leuk.
  12. Iloy

    Iloy Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Ik overweeg om een mastercard black aan te schaffen nu heb ik 2 vragen:
    - zijn er mensen die de kaart al gebruiken en heeft men echt gratis toegang tot geselecteerde business lounges? dan is € 204,00 geen geld.
    - Ik heb nu een classic Visa, valt dit ook onder de mastercard voorwaarden dat je niet eerder lid mag zijn geweest?

    graag hoor ik van julie.
    gr iloy
     
  13. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    @Iloy het is gewoon een prioritypass dus je krijgt gewoon toegang tot die lounges.. dus daar hoef je je niet druk om te maken..
     
  14. Iloy

    Iloy Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt
     
  15. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Met het risico dat ik 'oud nieuws' verkondig: Sinds 15 mei 2015 is United uit Priority Pass gestapt. Dus in de USA betekent dat een aardige kaalslag, zo'n 49 lounges minder...
     
  16. yannick

    yannick Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heeft iemand een idee waar je deze kaart in België kan krijgen?
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het was mij niet helemaal duidelijk of je bij een extra card voor je partner (á € 124,00) ook een Priority Pass krijgt of niet. De dame aan de telefoon bevestigde dat dit ook van toepassing is voor de tweede pas.
     
  18. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Kan het ook bevestigen, heb er een gehad en mijn partner ook. We kregen er 2 Priority Passes bij.

    Nadeel bij de Priority pas die je bij de MC Black krijgt, is dat je geen 'gast' mee mag nemen op de pas.
    Bij de Amex Plat krijg je ook een Priority Pass, waarmee je wel een gast kunt meenemen. Handig als je de kids een keer mee hebt. :) (en je kunt er mee de Centurion lounges in)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Je bedoelt dat je geen 'gratis' gast mag meenemen toch? Ik heb ook een priority pass en kan namelijk gewoon een gast meenemen. Betaal er alleen een (redelijk fors) bedrag voor.
     
  20. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, dat bedoelde ik idd, ik was niet helemaal duidelijk. :)
    Bij de Black betaal je dat (forse) bedrag voor je gast, bij de Amex Plat is je gast 'gratis'. Ik heb er al vaak gebruik van gemaakt, vind dat een erg prettige perk van de Amex Plat, scheelt behoorlijk.
     

Deel Deze Pagina