KLM Crownlounge non-Schengen

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 25 jul 2018.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ja.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als aanvulling;

    Je hebt als je teruggaat geen veiligheidscontrole van Non-Schengen naar Schengen omdat je al in het gescreende gedeelte bent, echter van Schengen naar Non Schengen kan je door een medewerker van Schiphol worden gedirigeerd naar een extra veiligheidscontrole na de paspoortcontrole, en dat is niet vrijwillig. (Over het nut zal ik mij niet uitlaten anders dan dat dit een compromis is van wat er eigenlijk op basis van informatie echt nodig zou zijn als die informatie daadwerkelijk een probleem zou zijn). Als er voor de bühne maar een gevoel wordt gegeven dat men heel goed met veiligheidscontroles bezig is denk ik dan maar.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    In aanvulling op @lloydje33 , hier een foto die ik recent nam van de wachtrij voor de paspoortcontrole non-Schengen -> Schengen. De controle zit uit beeld, links onderin, waar nog ongeveer 100 personen staan in de wachtruimte. Mijn collega zonder Privium heeft daar meer dan 50 minuten gestaan. Ik zie dit nog maximaal eens per twee à drie weken de afgelopen tijd, maar als je hierdoor je vlucht mist, was je toch liever in de Schengenlounge gaan zitten..

    upload_2020-2-18_22-9-58.png
     
    Urbanjazz, VinceG, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Kan je dat niet beter door de reguliere uitgang naar buiten en opnieuw naar binnen via landside?
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dan moet je ook langs de paspoortcontrole..
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat is iets wat ik een keer heb gedaan bij het zien van een dergelijke wachtrij. Je hebt echter 2 onzekerheden, je moet nog door de paspoortcontrole en op het moment dat je daar aankomt kan je niet meer terug en daar kan het ook heel druk zijn, en daarna heb je natuurlijk weer een veiligheidscontrole die als je Sky Priority hebt meevalt maar ook dat kost extra tijd, en eventueel een flesje water die je nog bij je hebt kan dan niet meer mee.
     
    Warren vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja dat snap ik :D

    Maar zijn daar niet wat meer loketten? Ik ben trouwens nooit van schengen naar non schengen gegaan dus heb geen idee hoeveel loketjes je daar hebt.
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ja het is idd een risico die je moet nemen ;)

    Maar was jij uiteindelijk sneller denk je?
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wauw. Hoe managen ze zo'n lange rij? Bij bagagehal 2 houden ze mensen dikwijls bovenaan de roltrap met een afzetlint tegen omdat ze elkaar anders platdrukken onderaan de roltrap... niet best.

    Blijkbaar liggen de prioriteiten bij AMS elders. Deze nar leeft in ieder geval in een heel andere wereld: https://nos.nl/artikel/2322990-topm...noop-doorhakt-over-groei-aantal-vluchten.html

    Om op je vraag terug te komen: ik zou gewoon lekker in de Schengenlounge blijven zitten als je geen gebruik kunt maken van privium.
     
  10. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    13-02 was deze lounge ‘s morgens ontzettend druk. Duidelijk te weinig personeel voor deze drukte. Ze waren gewoon niet in staat om af te ruimen en tafels en stoelen van etensresten te ontdoen.
     
  11. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Geen idee wat er aan de hand is de laatste tijd met paspoort controle, maar vorige week moest mijn vriendin (zonder EU paspoort) ook een uur in de rij staan bij de uitgang.

    Wellicht nog de nasleep van de storm. Ik de 11e in de lounge en moest echt zoeken om een vrije stoel te vinden
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De drukte is ook een gevolg van het tijdelijk afsluiten van de uitgang bij de D-gates ivm verbouwing.
     
    Urbanjazz en BSS vinden dit leuk.
  13. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    https://www.independent.co.uk/news/...-amsterdam-airport-schiphol-a9335281.html?amp

    Gerelateerd aan de lange wachttijden op Schiphol, vorige week moest een Brexiteer een uur wachten op Schiphol, waarna hij opmerkte dat dit niet de Brexit was waar hij voor had gestemd. Nu is het niet gerelateerd aan de Brexit omdat de effecten daarvan pas op z´n vroegst 1 januari 2021 ingaan, maar het leverde veel sarcasme bij de Remainers op omdat de paspoortcontrolle voor Britten waarschijnlijk inderdaad langer wordt.
     
  14. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk dat het een soort van satire was, want UK paspoorten kunnen nog steeds door de zelfcontrole bij de EU paspoorten
     
  15. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Precies, vandaar dat ik schreef: "Nu is het niet gerelateerd aan de Brexit omdat de effecten daarvan pas op z´n vroegst 1 januari 2021 ingaan" :p
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Tijdelijk? Dat ding is echt al een jaar dicht:eek:
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het zou niet sneller geweest zijn, maar ik moest een connectie halen, dus ben brutaal om de rij heen gelopen en vooraan gaan staan, en dat werd geaccepteerd door de andere passagiers, die kennelijk de wanhoop in mijn ogen zagen.

    Moet worden gezegd dat ik ook wel eens mensen in stress voor laat omdat ik weet dat je er niet altijd wat aan kan doen dat je te laat bent.

    Uiteindelijk was het op deze manier dus veel en veel sneller, want de veiligheidscontrole bij Schengen als je Sky Priority bent is altijd prima te doen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De uitgang bij D is dicht sinds begin oktober. De afsluiting zou een half jaar duren, dus nog even geduld:).
     
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag was echter mijn ervaring dat het licht niet op groen ging bij de lounge, maar dat ik een mededeling op het scherm kreeg dat ik naar de lounge in F moest. Vervolgens kwam er een medewerker van AF die zei dat ik welkom was om te blijven, maar dat we wel de tijd in de gaten moesten houden.
     
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik mis iets heel simpels in de lounge, gewoon een croissantje bij het ontbijt! Heb dat al een paar keer aangegeven bij het personeel en er werd dan wat schaapachtig gezegd dat ze het zouden doorgeven...
     

Deel Deze Pagina