Goed zo! Sauna en facial behandeling kun je reserveren bij de service desk (binnenkomt meteen rechts bij de ramen)
Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Stockholm (met overstap op CDG) met een overstap van 3 uur. Kan ik dan ook naar die lounge 2E L? Normaal ga ik altijd naar die in de F maar die verveeld wel snel. Krijg je bij de check in van de lounge dan geen foutmelding omdat je vanuit de andere terminal vliegt?
Ook een paar keer de 2E L of K lounges gepakt op langere intra-europa vluchten met langere overstap. Ze checken soms je boaringpas bij de grenscontrole en dan zeg je iets als, heb een afspraak in de lounge, of ga met me collega lunches etc. en nooit een probleem geweest. Als je dan je boarden pas scant bij de incheck machine in de lounge krijg je groen licht en dan gewoon door lopen. Heb wel eens gezien dat ze iemand naar een andere lounge stuurden, dus raad je aan contact met de lounge staff minimaal te houden bij check-in. Maakt niet meer uit als je eenmaal binnen bent.
Heb NOV4 idd bij Blue gegeten als start van de Azie trip met de langharige generaal, het was er echt mega rustig, totaal 3 tafels: 2'tje (wij) en 2x 1 pax. Het eten is wel echt van hoog niveau, met de bijbehorende prijzen, ik vond het leuk om nu een keer gedaan te hebben maar zal het niet zo snel nog een keer doen. Vond het personeel ook niet bijster bekwaam.
Vanochtend 7.30 lounge weer vol, maar weer naar privium lounge gegaan voor een bakkie. Teveel mensen krijgen toegang en sky priority lijnen zijn op de meeste zakelijke bestemming langer dan regulier. Tijd voor de langverwachte herstructurering van FB
Nog een herstructurering? Met de vorige herstructurering zorgen ze er al voor dat mensen veel minder snel op Gold komen. Het is ook goed om eens te kijken naar andere SkyTeam programma's en hoe snel je daar SP krijgt. Rijen bij Sky Priority hangen in mijn ervaring heel sterk af van de bestemming. Op Singapore leek de rij van SP langer te zijn dan de "gewone" passagiers, maar op minder zakelijke bestemmingen komt het voor dat alleen de WBC-passagiers SP zijn.
De herstructurering heeft al in April 2018 plaats gevonden. Wat ze wel eens mogen doen (zeker in AMS en op CDG) is de J-pax als eerste boarden, nog voor de skypriority leden, want die rijen voor de skypriority slaan inderdaad nergens op. Daarbij, het zal even een jaartje pijnlijk zijn, omdat KLM het dit jaar FB Gold bijna bij een pak melk weggaf (90XP halen als je Premium lid werd van InsideFlyer). Daarna is het weer gewoon 180xp, waar mensen veel minder makkelijk op komen.
Inderdaad gelukt! Echt stuk beter dan die lounges bij F, meer keuze qua eten met een kok en die sauna is ook best grappig om een keer te proberen! De Spa behandeling was helaas al volgeboekt!
Ik denk niet dat het zó veel mensen zijn die via InsideFlyer gold hebben gehaald hoor. Iig niet de reden van die rijen. Maar het probleem zou (bij gelijkblijvend vliegverkeer) minder moeten worden na een tijdje doordat het lastiger is goud te blijven en te behouden. Maar als het bij Alitalia of bij Delta ofzo heel makkelijk is om wel een SP-status te halen dan ben je alsnog snel klaar natuurlijk... Delta heeft trouwens iets van 5(!) zones die boarden vóórdat SP mag boarden. Een aantal elite groepen, uiteraard active US army personnel, etc. Afhankelijk van luchthaven natuurlijk (US domestic vooral).
Goed om te horen dat het je goed is bevallen! Sauna is inderdaad geinig, maar wordt volgens mij amper gebruikt. Spa is trouwens enkel woensdag tot en met zondag open.
Eens. Je moet al business vliegen (=sky priority hebben) om snel Elite+ te worden binnen Flying Blue. In het vorige systeem was het een stuk goedkoper om Elite+ te halen. Vooral als je bij een outstation woont. Voor Nederlanders zeker als je in de buurt van ZWE woont. Dan kon je gewoon in Rotterdam uitstappen . En je kon alles gewoon in economy doen. Met 4 long-haul basic economy Delta retourtjes ben je ook Elite+ (bij Delta Skymiles). De lounges in AMS zitten ook iedere ochtend vol met Delta frequent flyers. Reinvented is meer voor de occasional business pax zoals veel forumleden hier. Maar voor Jan met de Pet of de die-hard mileage runner is het best wel een duur grapje. Het afschaffen van FB Petroleum gaat wel een effect hebben op de sky priority rijen bij veel long-haul AF-KL vluchten voorzie ik. De helft van het vliegtuig is ongeveer FB Petroleum.
De spa behandeling op CDG & JFK is goed en jammer dat ze dat niet op Schiphol hebben in de lounge. En inderdaad bij Blue op Schiphol is het altijd rustig. Dat ze niet korting/voordelen geven aan eg Platinum(ultimate) leden. De beste lounge op AMS/CDG is nog altijd de La Première lounge op CDG.
Ik heb gezocht op Crown 52 maar vind het antwoord niet zo snel, maar geef toe dat ik er vanuit ga dat het al eerder is gevraagd :O. Als ik op AMS een Schengenvlucht heb, kan ik dan ook naar de Crown 52? En zo ja, moet je dan eerst je Schengenroute afleggen en vandaar een doorgang naar 52 vinden, of moet je al direct bij binnenkomst op Schiphol voorsoorteren? En moet je na bezoek aan de lounge nog tijd inplannen voor een extra veiligheidscontrolle om terug te komen in de Schengen-zone? Bij voorbaat dank voor het antwoord!(Y)
Denk dat het op het totaal aantal SP+ niet een groot aantal is. En als je zoals ik een gold-challenge nodig hebt om het te behalen is de kans ook groot dat je zoals mij niet vaak reist en dus ook niet vaak de lounge vult. En verder vind ik het sowieso terecht dat KLM dit doet, AF geeft allerlei voordeeltjes om sneller status te bemachtigen die niet nuttig of beschikbaar zijn voor mensen uit Nederland.
Is Delta Skymiles inmiddels niet ook een beter spaarprogramma dan Flying Blue? Met sowieso als bonusvoordeel dat je kans op een upgrade bij Delta veel en veel groter is? Laatst een vlucht geboekt met Delta ipv KLM omdat KLM deze vlucht voor dezelfde prijs deels met economy aflegde; de terugweg die deels met KLM gaat had een economy Delta leg, met Delta was het helemaal business, inclusief dezelfde KLM leg. Blijk ik duizenden FB-miles meer te krijgen bij Delta dan bij KLM, voor dezelfde prijs, en voor wél volledig business. Puur omdat berekening obv gevlogen miles ipv prijs gaat.
Ja dit kan. Je moet hiervoor de schengen route nemen en via de paspoortcontrole bij de d pier door naar non schengen. Dan loop je door naar de crown lounge. Op de terugweg zelfde weg terug. Houdt rekening met wachttijden bij de KMAR als je geen privium hebt.