KLM Crownlounge non-Schengen

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 25 jul 2018.

  1. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik weet het niet zeker, maar voordat Liechtenstein in 2011 onderdeel werd van het Schengenverdrag, waren er 25 landen in het Schengengebied. En naar die 25 hebben ze denk ik de crown vernoemd en hem omgedraaid voor de ´grote´ variant voor non-Schengen.
     
    lloydje33, Daan3, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik was er afgelopen woensdag.

    De catering vond ik qua opzet beter, ik ben de kipfikfilet met aangebakken rijstkorrels wel zat. Men had in de avond eerst mini hamburgers, noodle soup en later mini bapau. Daarnaast belegde broodjes wat wat luxer oogt.

    Lounge ziet er mooi uit maar die harde stoelen ik weet het niet, ze zouden daar wat kussentjes bij moeten leveren. Wat verderop wel wat betere uitruststoelen en banken.

    ik zag daarnaast de douches volgens mij genummerd tot 19 en je kon via de zuil een gewenste tijd reserveren, dus niet maar afwachten of en hoe snel je aan de beurt bent maar een tijdsslot, dit vind ik persoonlijk de beste verbetering. Ik zag daar ook een soort slaapruimte of cabine maar ik weet niet wat daar de voorwaarden van zijn.

    Personeel moest nog wel wat wennen, ik was er in de avond en er was volgens mij nu vooral veel personeel ingezet, lijkt leuk maar glas was nog niet leeg en weg was het... Al met al een positieve ervaring
     
    Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ik ben er nog niet geweest maar als ik zo lees is het echt zo dat de "bruine fauteuils" zoals massaal aanwezig in L25 in L52 gemist worden? Voor mij is eigenlijk dergelijk comfort onmisbaar als je er uren moet doorbrengen.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ben vanochtend in 52 geweest en ik ben onder de indruk. De gehele bovenverdieping heeft nu betaalde catering en er is beneden een ‘La Place’-achtige food market met een bar. Alcohol is er nog gratis, maar alleen aan de bar te verkrijgen - behalve bier, dat staat ook op andere plekken.

    Grootste verbetering wat mij betreft: 20 douches. Die zijn gratis te gebruiken en er zijn ook 20 slaapcabines, waar je voor 49,50 euro drie uur kunt slapen. Lijkt qua inrichting erg op Yotel, voor degenen die het kennen, met stapelbed dus. En qua prijs ook, hoewel KLM geen douche en toilet in de slaapcabine heeft en Yotel wel.

    In dezelfde hoek komt een stilteruimte, die wel open is maar nog niet stil. Je kijkt nu ook nog uit op een loopbrug (slurf voor aankomende passagiers uit ‘onveilige’ landen) en die wordt gesloopt, zodat je beter op het platform kunt kijken.

    Al met al een mooie lounge geworden, maar ik houd nog een slag om de arm of er voldoende zitplaatsen zijn voor doordeweekse dagen.
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Er zijn voldoende andere relaxte stoelen, zeker in de (toekomstige) stiltezone en daar zelfs ligbanken.
    Het doet in ieder geval mooi ogen en wellicht komen er kussentjes voor de houten bankjes...
     
    MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat is goed nieuws ..ik begon zelfs al te overwegen om dan maar naar de Aspire te gaan om relaxte stoelen te hebben..
     
  7. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag geweest. Het ziet er goed uit en gelukkig voldoende zitruimte. Blijf het food & beverage aanbod extreem schraal vinden voor een flagship lounge. Laat ze eens bij Turkish in Istanbul kijken of een Virgin clubhouse.
     
    Thijsk, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Wat ik vooral mis zijn losse flesjes water. Ik snap ook wel dat als men overgaat op blikjes en flesjes er meer gebruikt wordt, maar een flesje water mee kunnen nemen zou fijn zijn, ben daarnaast niet zo’n fan van mix soda dranken.

    Bij air france doet men dat wel en voel me schuldig dat ik gelijk 2 blikjes pak, maar ja 16 ml is 2 slokken en klaar, daar zou men best flessen of grotere blikjes kunnen plaatsen, evian flesje gaat steevast mee aan boord, is ook weer zowat om een flesje maar te laten staan, dan gooien ze het toch maar weg...

    En uiteraard bij TK op Istanbul is een prima lounge, eigenlijk te prima, ik zou volledig dichtgroeien..
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dat losse flesjes water heeft BA ook niet in de lounges op Heathrow. Hier zijn het losse flessen waar je uit kunt schenken.
     
  10. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik las pas voor iets anders het regelement van de lounge, officieel mag je geen eten of drinken de lounge uit nemen. Maar goed, in praktijk had een flesje water daar wel een stuk geschikter voor geweest :)
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het lijkt mij logisch dat eten en drinken meenemen uit de lounge officieel niet mag, straks heb je mensen die hun tassen gaan volladen...
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @Ozzietukker neem je die blikjes drinken en flessen water dan mee voor de looptijd tussen lounge en gate?
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Blikje is voor in lounge, maar bij Air France zijn het mini’s en pak ik er 2... dat is eigenlijk zonde qua genereren van afval. Waterflesje is meestel niet op en gaat dan mee. Ik ben vast niet de enige. Vind het wel zo prettig om flesje mee te hebben.
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Zoals die man pas in de lounge in CDG die ik zes zakken chips in z'n tas zag proppen bedoel je?
     
    Ambtenaruh, VinceG en Daan3 vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ha ha, ja dat soort dingen zie ik ook wel eens, nou ja geen 6 zakken, maar er wordt zeker af en toe wat meegenomen.
    Op zich moet iedereen het voor zichzelf weten maar het moet ook geen graai circus worden, ik neem aan als je in de lounge zit door status of business klasse ticket dat je ook gewoon in de supermarkt aankopen kan doen.

    De Fransman in Budapest, kansloze lounge overigens, die 8 wijnflesjes openlijk in zijn tas aan het doen was, zucht, dat wil ik dus niet zien
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Precies dat. Zoals die man die letterlijk de hele pot met Haagse Hopjes in z'n zak kieperde in 25. Ik vind dat asociaal gedrag. Die mensen mogen van mij de lounge uit
    getrapt worden en een aantekening krijgen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    KLM is meer van de stille democratie als ik het zo zie. Nergens meer stuksverpakkingen, overal tapjes ipv flesjes of blikjes, zelfs de Luikse wafels zijn in kleine stukjes gebroken en de papieren bekers zijn weg bij de koffieautomaten.
    Je zou haast denken dat ze naast ‘meenemen’ voorkomen (= geld besparen) ook aan het milieu denken. Oh wacht.. aan boord krijgt 300 man nog een plastic watercupje waar maar 2 slokken in zit ;)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    sebas_ly en Carel1 vinden dit leuk.
  19. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    De papieren bekertjes mis ik wel ja, als je met je ochtendvlucht naar D31 moet lopen is het best prettig cappucino mee te hebben. Nu giet ik die iets te heet mijn keel in bij de uitgang van de lounge. Zou bijna een thermoskan meenemen, maar dan wordt het wel iets te Hollands ;)
     
    Thijsk, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als je de koffie te heet vindt, kun je altijd nog een douche aanvragen. Dan heb je 3,5 uur de tijd om je koffie te drinken ;)

    Vorige week een beker koffie meegenomen uit 25, stapte het vliegtuig in en de purser zei meteen 'wat goed dat u een koffie heeft meegenomen, want we hebben helemaal geen catering aan boord vandaag'. :)
     
    Ambtenaruh, StinusPax, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina