Het premium restaurant is inderdaad iets waar niet heel veel reizigers blij mee zijn. Vooral omdat de prijzen abnormaal zijn, voor een plaats die al restricted is. Mag er ook niet te veel over oordelen omdat ik er nog niet heb gegeten, maar zit meestal geen muis. Had veel liever gezien dat er iets van een stilteruimte was, of iets met fijne zachte stoelen.
Vervelend om te lezen dat het bovengedeelte kennelijk niet langer meer gratis toegankelijk is. Rare keuze. Alsof ik op een vliegveld de prijzen voor een drankje in hartje Amsterdam wil betalen. Wie zit daarop te wachten? Ik vond het al vervelend dat je niet je eigen drankjes kon inschenken. Nu moet je elke keer aan de bar uitleggen dat er toch echt wat meer drank in het glas moet, omdat je geen zin hebt om heen en weer te moeten blijven lopen. Een lounge moet voor mij een soort extended huiskamer zijn. En niet een slap aftreksel van een hippe bar. Jammer dat KLM hiervoor lijkt te kiezen.
Grappig om te zien dat er zoveel verschillende opvattingen zijn van het concept service. Het laten maken van je alcoholische drankje door een bartender lijkt mij juist wel een goede keuze, het lost een aantal problemen voor KLM op zoals teveel drankconsumptie en bijvoorbeeld beschikbaar hebben van drank voor minderjarigen. En het is dan toch net wat ‘exclusiever’. Moet wel bij worden gezegd dat ik eigenlijk nooit drink en zeker niet op Amsterdam en dit voor mij geen issue is. Ik zat laatst uit Londen alweer naast iemand die de hele fles sterke drank al soldaat had gemaakt in de Lounge en vervolgens naast mij zijn wijn omgooide wat ik al had zien aankomen en met vlugge beweging mijnerzijds enkel over hem heen ging. Zag eruit als een keurige zakenman die dus kennelijk niet met dit soort vrijheden kan omgaan, een rem hierop in de lounge lijkt mij goed.
Ja, dat is inderdaad de keerzijde. Ik vind het dus vooral vervelend dat de goeien hier onder de kwaden moeten lijden. Het kost je ook meer tijd voordat je hebt wat je wil, en in de tussentijd moet je je spullen in de gaten houden. Want die heb je achter moeten laten om nog ergens goed te kunnen zitten. Ik geniet meer van snel heen en weer kunnen gaan dan dat ik iemand anders het ‘werk’ kan laten doen.
Je hebt volgens mij bagagekluizen maar ik snap uit strategisch oogpunt dat je soms je bagage als markering wil gebruiken. Ik heb, afkloppen, nog geen nare ervaringen gehad in de lounge met betrekking tot bagage. Wel neem ik voorzorgsmaatregelen want voorkomen is beter dan genezen.
Eerst was ik vrij positief over de nieuwe lounge. Nu toch wel wat minder. De bovenbar is nu opeens de 'Blue Bar', zeven personeelsleden die zich vervelen, lege zaal. En beneden bijna altijd een rij voor eten / bar, zelfs buiten piekuren. Rare keuze van KLM.
bovenverdiepinng ben ik met je eens. Echter heb ik totaal andere ervaringen beneden, vooral buiten die piekuren. Zeer rustig en erg veel personeel, in vond het zelfs opvallend de laatste keren dat ik er ben geweest.
het open houden van een lounge zo groot als deze kost KLM een klein vermogen. Het lijkt me haast niet anders te kunnen dat de nieuwe policy financieel gestuurd is. Zijn er horecaondernemers bij betrokken? Ja KLM we maken een trendy bar met internationale allure en een toprestaurant met design meubels exclusief en past bij KLM en bc passagiers betalen daar graag voor! En dan heb je een lounge waar mensen plotseling betalen en dat verandert het totale kostenplaatje natuurlijk. Benieuwd of dit een pilot is en bij succes de non schengen ook die kant opgaat.
Ze vergeten dat alleen de overheid nog zonder naar de prijs te kijken BC-tickets boekt. Voor veel BC-passagiers zit zo'n ticket op het randje van of net over hun reisbudget, zowel zakelijk als privé. Niet zelden wordt dat gecompenseerd door iets minder uit te geven aan hotels of incidentals. De tijd van the sky is the limit voor BC is echt voorbij en ik zou niet weten hoe ze een verdieping met betaalde (en dure!) catering ter grootte van de volledige normale lounge gaan vullen. Met de bar concurreren ze met elke andere bar op Schiphol, die vaak nog eens veel dichter bij de gates zitten. En met het restaurant concurreren ze met hun eigen on board catering. Ze mogen mij uitleggen hoe ze denken dat ze een volledig restaurant gaan vullen met pax die tegen betaling daar kunnen lunchen of dineren en anderhalf uur later weer gratis lunch of diner van de KLM krijgen. Ik geef het tot het einde van het volgende boekjaar.
Helemaal eens. Meeste werkgevers voelen zich dan al vrij gul als men alles in Economy Comfort boekt, maar behalve die paar centimeter, en vrij duurdere tickets, maar een heel klein verschil bij. Zou liever zien dat KLM de Economy Comfort meer ombouwt tot BC light, of iets wat je meer uitgerust laat aankomen zonder de prijs en luxe van WBC. Maaaar dat is een ander onderwerp. Nee met de lounge vind ik het bij een korte overstap vervelend om eerst in de rij bij het buffet te staan voor een klein schepje pasta, en daarna achteraan sluit bij de bar, terwijl op de bovenverdieping een prachtige bar stof staat te happen. Misschien was dit alleen iets deze keer, maar hoop dat dit niet structureel is. Dan sla ik de lounge wel even over.
Smaken verschillen... Ik ben juist geen fan van Air France lounges - moet toegeven ze schenken echte champagne - plus; maar verder zijn de 2E & F lounges oud en toe aan renovatie - daarintegen ben ik wel fan van het design op Schiphol.. Natuurlijk ben ik het eens dat het betaalde gedeelte v/d Crowne Lounge gek is - waarom zou je extra gaan betalen om daar aan de bar te zitten.. Tijd gaat het leren hoe lang ze het volhouden (ligt natuurlijk hoe veel er gebruikt van gemaakt gaat worden) Ik denk dat @Godenzoon14 na z'n Bali trip wel wat meer kan vertellen over z'n ervaring bij Blue?!
De F-lounges op CDG zijn circa 2 jaar geleden "gerenoveerd". Daar zal niets meer aan worden gedaan, want er wordt een nieuwe lounge gebouwd tussen de 2 bestaande F-lounges.
En de 2E-L lounge vind ik heerlijk. Lekkere gezichtsbehandeling, sauna... kan ik prima een aantal uurtjes doorbrengen
Ik vind CDG altijd maar een verwarrend vliegveld. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Morgen wordt moeilijk, aangezien ik in Parijs zit. Naar 2E K en L zijn de beste opties begrijp ik? Kom je daar wel (in) als je Schengen vliegt?
Ja, ga bij 2F naarbinnen en ga naar rechts. Daar langs de paspoortcontrole (nooit een vraag gehad) en doorlopen naar 2E L lounge (3 minuten). Mocht je een vraag krijgen (soms staat er iemand van de luchthaven, net voor de paspoortcontrole) gewoon zeggen dat je met iemand hebt afgesproken in 2E L Veel plezier!