Daar heb je een punt, geradicaliseerde mensen kunnen soms heel agressief reageren. Ik zou het er niet voor over hebben, ook al is het goed bedoeld.
Ik vind jouw reactie nogal flauw. Die mevrouw probeert ook haar werk maar te doen naar beste eer en geweten. Er zijn helaas heel veel domme regels, zeker bij vliegen. Daar kun je op tegen zijn en proberen de mensen die het moeten uitvoeren het leven zuur te maken maar wat schiet je daar mee op?
Dat was ze zeker, en ze vond mij in het toestel ook al te langzaam doen over mijn thee (tja is heet he), koekje en toen het uiteindelijk op was en ik aan mijn appel begon had ze het al niet meer, en tja, in de slurf deed ik het mondmasker af, en de ingehouden woede werd haar teveel om vervolgens even met de neus op de feiten gedrukt worden. Verstandige aanpak? Absoluut niet. Voldoening, zeer zeker wel.
Gewoon netjes omgaan met je medemens inderdaad. Was er niet bij en ken de situatie niet, maar bewust gaan vertragen om je medepassagier te treiteren is gewoon flauw. Als jij de volgende keer een smakkend persoon naast je hebt en toevallig je noicecancelling headphones vergeten bent, en die gaat extra hard smakken omdat jij het vervelend vindt. Is toch ook flauw en onnodig.
Absoluut. Maar met binnen de lijntjes blijven bereik je ook niets. Het is goed dat mensen af en toe wat tegengas krijgen, anders gaat men nog geloven dat door politieke correctheid mensen allerlei onzin regels maar normaal aan het vinden zijn. Een goed voorbeeld is het verdwijnen van het mondmasker in het OV. Ik deed het al enige tijd niet meer, net zoals ik dat ook niet meer doe op Schiphol, en in het begin sta je alleen, daarna worden het er voorzichtig meer, en zie nu, als men de verplichting afschaft draagt bijna niemand het meer, terwijl de 'fundamentalist' echt dacht dat men het ook droeg uit 'veiligheid'. Veranderingen komen echter niet vanzelf. Want de drogreden dat op Schiphol het mondmasker nog verplicht is door de EU. Dan zitten België, Hongarije en Frankijk kennelijk in een andere EU. De enige reden dat men bijvoorbeeld in het OV de plicht omzet in een advies is druk uit de samenleving en de constatering dat steeds minder mensen zich eraan hielden en dat men niet meer actief gaat handhaven. Dan is de geloofwaardigheid weg en wordt het een papieren regel. Ik ben benieuwd als ik dit weekeinde met KLM vlieg, ik stap op in Brussel, daar is niets meer verplicht, den KLM heeft aangeven niet meer te gaan handhaven, nou ik ben benieuwd.
Misschien had die mevrouw wel een kwetsbare man met een ziekte of een andere reden waarom ze ongelukkig was met die situatie. Maar daar heeft de categorie verzetsstrijders als Ozzietukker geen boodschap aan. Wees maar trots op jezelf en je totale gebrek aan empathie. Kans bestaat uiteraard dat mevrouw gewoon een vervelend exemplaar was, maar ook daar mag je lekker vanaf blijven. Als zij een hij was van 2 meter hoog en even breed was je er vermoedelijk vanaf gebleven en dat zegt genoeg.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...ijk-mondkapjesbeleid-nog-veel-mitsen-en-maren KLM liet dinsdag in een interne memo aan het cabinepersoneel weten dat de bestemmingen drie categorieen zijn onderverveeld: Landen die geen mondkapjesplicht hebben voor de luchtvaart. Op de vlucht van en naar het betreffende land zal KLM niet toezien op het dragen van mondkapjes door passagiers. Crewleden hoeven geen mondkapje te dragen in de galley en het flight deck, maar wel bij boarding, disembarking en bij contact met passagiers in de cabine. KLM blijft haar passagiers wel dringend aanbevelen om een mondkapje te dragen conform EASA-regelgeving. Landen die een mondkapjesplicht hebben voor alle vluchten (inbound en outbound). Op deze vluchten blijft de mondkapjesplicht gelden voor crew en passagiers en is KLM ook gehouden aan het toezien op het dragen hiervan door passagiers. Landen die een mondkapjesplicht hebben voor vluchten naar dat land toe Op de vlucht vanuit Amsterdam naar het betreffende land geldt een mondkapjesplicht voor crew en passagiers. KLM moet ook toezien op het dragen hiervan door passagiers.
Dat is dan wel weer een enorme aanname die nergens op gebaseerd is.... kan het wel testen voor je aangezien ik aan de omschrijving voldoe
Dat maakt het natuurlijk niet meer duidelijker. Al vermoed ik dat voor vluchten naar Amsterdam er niet veel toezicht zal zijn, simpelweg omdat dit onder Nederlands recht valt. Wel bijzonder overigens dat KLM dus aangeeft echt niet te gaan handhaven naar Amsterdam terwijl in Nederland de plicht dus overheidswege wordt opgelegd. De overheid zegt dat dit komt door Europese afspraken, maar Belgie, Hongarije en wat Scandinavische landen doen dit ook niet, waardoor ik het vermoeden heb dat het verplicht dragen van het mondmasker juridisch best nog wel wankel is en dat KLM daarom de kans schoon zit. Het is in ieder geval geen Europese regel, zoveel is duidelijk.
Vanochtend ingecheckt voor WAW-AMS-LHR. Zowel in NL als ook in UK geen beperkingen meer, maar toch geen boardingpass "omdat de documenten gecheckt moeten worden". Ik dacht dus de documenten te uploaden voor ready to fly, krijg ik het bericht: "We'd like to inform you that the destination you are travelling to no longer requires your COVID documents to be checked. Therefore, we won't handle your request." Lekker, weer in de rij staan dus morgen met al die AF passagiers die doorvliegen en dus gecheckt moeten worden
Ik kon vanochtend vroeg naar Amerika bijn KLM inchecken (incl. binnenlandse vlucht) voordat ik m’n Ready2Fly shizzle had doorgegeven. Kreeg de boarding pass echter niet. Nadat de documenten digitaal geverifieerd waren stonden de boarding passes alsnog erin. Dit is onlangs aangepast denk ik. 2/3 weken terug naar NYC kon ik niet inchecken totdat de documenten digitaal akkoord waren.
Op vlucht van Brussel naar Amsterdam is het mondmasker niet verplicht, je ziet nog wel wat verbazing, ik liep zo ongeveer als enige zonder aan boord, maar zodra ze de purser horen zeggen mondmasker is niet verplicht gaat net iets meer als de helft af. Volgende test wordt Schiphol, ik deed het al niet, ben nog nooit aangesproken, dus mijn keus is al gemaakt, maar ik kijk graag naar de overige passagiers, want mijn gevoel zegt dat er nogal wat ‘burgerlijke ongehoorzaamheid’ zal zijn.
Las op de GGD website dat je tot 8 weken na besmetting nog positief kan testen op PCR test. Toen wel erg benieuwd hoe jullie dit doen als je internationaal gaat reizen en je moet testen? Altijd antigeentest doen en binnen 24 uur op plaats van bestemming zijn? Daarnaast, afgelopen woensdag Transavia vlucht Amsterdam - Thessaloniki was gewoon mondkapje verplicht.