InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vrijdag WAW-AMS: mondmasker moest verplicht op van de purser
    AMS-LHR: recommended, maar 95% had hem op
    Schiphol, slechts een enkeling die hem niet op heeft (ik schat een 10%)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Op WAW airport waar het verplicht is loopt zo’n 30% zonder gisteren. Bij het aan boord gaan moest ie op, om aan boord te horen het is reccomended en zie je voorzichtig mensen het af doen omdat het allemaal wat vaag is.

    Op Schiphol nu nog zo’n 10% inderdaad maar als vluchten leegstromen waar het ‘aangeraden’ wordt is dat percentage op die plek hoger. Maar het aantal dat hem gewoon echt niet meer op heeft, dus niet schijnheilig onder de neus of kin neemt wel degelijk toe, tja handhaving is er niet en dat krijgt men door.
     
    westi en Carel1 vinden dit leuk.
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nog steeds geen boarding pass in de app :mad: voor morgen.
    Er zijn toch geen reisbeperkingen tussen WAW en AMS.

    Of zou het aan de aansluitende vlucht van donderdag naar BCN liggen?
     
  4. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Heb je de AF app? De laatste tijd staan de boarding passes voor mij niet in de KLM app maar wel in de AF app...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Het lag dus idd aan dde aansluitende vlucht morgenavond naar BCN. 23h55 later, maar dus aansluitend ;)

    Ik kreeg een mail van AF om documenten te uploaden en die waren vanochtend goedgekeurd. Daarop zag ik in de KLM app de boarding pass WAW-AMS en AMS-CDG. Voor de leg CDG-BCN ben ik wel ingecheckt (alleen te zien op de website), maar dus geen BP.

    In de app van AF is niet 1 BP te zien.
     
    jphorn, lloydje33, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    09.08 documentencheck ingediend en 09.10 bevestiging.
    Hier was alleen het vaccinatiebewijs benodigd, maar bij AF lukte het vorige keer niet en kon ik alsnog naar de balie om daar te horen u kunt de documenten vooraf laten goedkeuren.

    Iets zegt mij dat het is geautomatiseerd of aan mijn naam zit dit document al gekoppeld en is het indienen van de goedkeuring een formaliteit.
    Wel handig want de boarding passen waren eerst niet maar nu wel beschikbaar, heb ik extra tijd in de Tarom lounge…
     
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    De klm app geeft sinds gisteren een waarschuwing voor lange wachttijden op Schiphol. Zeker terecht, zaterdagochtend met priority al ruim een half uur moeten wachten voor de security.

    Wat een verschil met ZRH vandaag, binnen 5 minuten na aankomst op de AirPort zaten we al in de lounge.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    In vertrek 1 of 2? Als ze de priority rij nog steeds laten mergen in 1 van de gewone rijen is het bij drukte vragen om een opstopping.
     
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    De reguliere doorgang voor Schengengebied in vertrek 1 was gesloten, iedereen werd naar boven geleid waar ook veel banden gesloten waren. Priority werd niet samengevoegd met de gewone rij. In het priority gebied werd iedereen voor de roltrap al tegengehouden en slechts mondjesmaat doorgelaten naar boven.
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg ook een waarschuwing, terwijl ik alleen maar overstap. Op BCN helemaal niemand in de priority rij. :)

    Zitten ze bij het instappen alle koffers in de meetbak te stoppen, schiet niet op zo. Ook mijn kleine koffertje die er 2x in past moest erin en toch wilde ze hem innemen. Gaat niet lukken met slecht 50min op Schiphol.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta maakt gelukkig ook een eind aan de verplichte maskers. Hing vandaag ergens boven Santa Fe toen de Delta Captain een announcement mid-flight maakte; vanaf dat moment waren 'masks optional' voor Delta pax en crew. Hoop gejuich en geklap als gevolg. Leuk voor de aankomende Delta vluchten.
     
    Urbanjazz, Godenzoon14 en Tim82 vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Momenteel alleen binnenlandse vluchten toch?

    Wel grappig om zo'n uitspraak van de rechter in het vliegtuig mee te maken.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Uit Boekarest vandaag een keer melding het is verplicht.
    Goed, werkelijk waar niemand die dit deed. En volgens mij klopt die aankondiging ook niet.
    In Roemenië zelf geen idee of het verplicht is, maar handhaving is er nergens.
    Maar mijn motto blijft, het beste van Boekarest is de vlucht naar huis.
     
    Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  14. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Bij AF zijn ze er nog erg streng op. Een vrouw werd er meerdere keren op aangesproken dat ze haar mondkapje niet of niet goed droeg en dat ze dicht bij een laatste waarschuwing zat.
    Zelf vind ik het een beetje onzinnig in een 1-2-1 opstelling maar goed, regels zijn regels.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als gevolg van een uitspraak in de VS stoppen maatschappijen waaronder Deltade mondkapjes plicht:
    Airlines Drop Face Covering Rules After Decision
    In the hours immediately after the decision came down, airlines began dropping their rules requiring passengers to wear a face covering. United Airlines – which was coincidentally the first to require employees to get the COVID-19 vaccine – was the first to announce masks would be optional for passengers. Alaska Airlines went a step further with their announcement by welcoming back many previously banned passengers, noting that only the “guests whose behavior was particularly egregious” would remain on the no-fly list.

    Delta Air Lines was the second legacy carrier to announce that face masks would be optional for both passengers and employees but could continue to wear them if they so choose. As of press time, American Airlines has not made an official announcement about their policy, but FlyerTalkers have leaked an inside memo posted to the company’s Jetnet servicenoting the end of face mask requirements. [Edit: American Airlines formally announced they would drop face mask rules at 8:00 PM Eastern Time.]

    The policy end comes after Airlines for America, the Transport Workers Union Local 556 and the U.S. Travel Association all campaigned to let the mandate expire at its last deadline of April 18, 2022.
    Bron : Flyertalk.com
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik snap trouwens niet waarom op Schiphol het nog verplicht is, zelfs in Dusseldorf is het optioneel geworden.
    Dus afspraken in Europa zijn een drogreden, want in Hongarije, Frankrijk, Belgie, Duitsland, Roemenie hoeft het al niet meer.

    Sterker nog, op Schiphol zie je er steeds meer zonder 20-25%, ben ik nog geen een keer aangesproken, zelfs niet bij de KMAR.
    Alleen bij het begin van de securitycheck staat een medewerker van Schiphol.

    Het gevaar is dus dat je een papieren regel hebt die genegeerd wordt en als je het dan echt nodig hebt ga je het ook met handhaving niet meer kunnen afdwingen, althans niet op korte termijn.

    https://www.rijksoverheid.nl/actuee...irus-blijft-onder-ons-waakzaamheid-is-geboden

    Want ook in de aankondiging vandaag blijft men aangeven dat het internationaal zo is afgesproken dat na de security check en in het vliegtuig het mondmasker gedragen moet worden.
    Inmiddels is het 40% wel en 60% niet, althans er wordt niet gehandhaafd, dus geloofwaardig is het allemaal niet meer..
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2022
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nu de mondkapjes plicht in de VS is afgeschaft, zal het hier ook niet lang meer duren. Als ik moet kiezen tussen AF/KL met mondkapje of Delta zonder mondkapje dan is de keus snel gemaakt.
     
    westi vindt dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    KL gaat ook niet meer handhaven. (luchtvaartnieuws)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dit weekend met Austrian (AMS-VIE-OTP vv) nog alle vluchten verplicht (en gehandhaafd). Overigens ook op VIE zelf. AMS en OTP waren vrijwel volledig mondkapjesloos.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    In de KL Schengen lounge zijn de plastic schermen bij de ingang weg.
    Zoals de medewerkster zelf aangaf, nu officieel de mondmaskers nog.
     

Deel Deze Pagina