InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou Trivago proberen aan te pakken! (Al is het alleen maar om die schi*tirritante reclames... En geld terughalen via CC zou geen probleem moeten zijn, maak voor je Trivago benaderd even screenshots als bewijsmateriaal...
     
    VinceG, lloydje33, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Voor volgend jaar een vlucht geboekt naar Ecuador met IB, met de Avios die verdiend zijn tijdens de mooiste promo van dit jaar...Echter, ik heb nog steeds een shitload aan Avios in mijn account staan. Deze zullen na de deadline van 1 december niet afgeschreven worden toch? Ik heb meer Avios uitgegeven dan ik verdiend heb n.a.v. de promo.

    Zijn er daarnaast mensen die tips hebben voor must do's in Ecuador? Plan is om een vriend op te zoeken in GYE, maar wil graag over land van Quito naar Cuenca via via en dan eindigen in GYE.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Met de ICT van Iberia weet je het nooit, maar je hebt aan de voorwaarden voldaan. Zou me niet teveel zorgen maken óf transferen naar BA.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.457
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren kwam ik terug aan vanuit CUR met B747 genaamd City of Bangkok. Dit vliegtuig, zo meldde de piloot, gaat eind deze week uit de vloot. Dan zit het er op na bijna 30 jaar trouwe dienst. Het toestel wordt over een paar maanden geplaatst in de tuin van het Corendon Village Hotel.
     
    arjen05, VinceG, beuse242 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi Yoran Galapagos!!
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  6. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Die staan 100% op mijn lijstje! Kan wel een maand in Ecuador verblijven om alles te zien!
     
    Didier13 en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Pas geleden ook met de City of Bangkok gevlogen. Nog gauw een fotootje gemaakt van de plaat die je ziet hangen als je het trappetje afkomt. Zal de laatste keer geweest zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zijn er trouwens nog meer mensen die het boek "Farewell 747" hebben besteld?
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hoe kan ik iemand overhalen die geen alcohol drinkt (dus geen champagne etc lust) en ook op een economy stoel prima slaapt toch een paar honderd euro meer te laten betalen voor een United Polaris vlucht in een 787? Ik zie het zelf namelijk wel zitten, maar wil het prijsverschil niet voor 2 betalen ;)
     
    VinceG, Dylanski en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Nog niet, maar het boek staat wel op de radar... Mooie herinnering voor later aan de Queen of the Skies!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  11. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Wij hebben hier wel het boek Farewell MD11 liggen. 747 nog niet. Mijn partner heeft een zwak voor de MD11.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    MD11 is ook een mooi toestel (DC10 nog mooier wat mij betreft trouwens). Zag onlangs nog een filmpje terug van toen ik met mijn ouders op vakantie ging. Mocht ik filmen in de cockpit van een Martinair MD11 tijdens de vlucht.

    De eerste editie van het 747 boek heb ik in juni besteld, maar naar verwachting valt deze pas begin 2019 door de brievenbus.
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    That's the million dollar question.... heb er bij min familie nog geen goede formulering voor gevonden
     
  14. Dylanski

    Dylanski Blue Tier

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb mijn vriendin ooit weten te over halen door youtube filmpjes te kijken van business class reviews. Sindsdien is het motto 'Europees vliegen in economy, intercontinentaal in business'
     
    lloydje33, Tim82, Carel1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb haar ook 1 keer getrakteerd op BC vlucht naar Jakarta via KL en ze wil nooit meer anders;-)!
     
    Ambtenaruh en Tim82 vinden dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat is eigenlijk het exacte verschil?

    Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat je het geld liever uitgeeft aan andere dingen.

    Als het verschil echt maar een paar honderd euro is, kun je nog de meeropbrengst in miles berekenen. Bij een frequent flyers programma met een gunstige award chart kan dat soms echt een behoorlijk verschil maken.
     
    lloydje33, Tim82 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het ging om AMS-ORD-EYW (Key West) en terug MSY-IAH AMS. Dat was tot gister 1577€ business, en de vluchten die ik had opgezocht zouden in economy 1097€ gekost hebben als ik dezelfde vluchten op dezelfde data zou boeken. Maar, er was natuurlijk ook een minder aantrekkelijkere route voor minder in economy.

    En wat jij zegt is ook wel weer waar, van dat verschil kan je een hoop andere dingen doen. Laatst zat ik tegenover een flight-attendant in d'r jumpseat en hadden we ook dit gesprek. Ze zei zelf opgewekt: Je zit zo toch ook prima, als ik jullie was zou ik van dat geld een week lang uiteten gaan, of een mooie auto huren. Wel eerlijk natuurlijk; maar niet helemaal zoals de directie het graag hoort vermoed ik.

    Anyway, volgende week naar New York, en dan misschien even extra laten gluren bij de business class :)
     
    lloydje33, Thijsk en jongesander vinden dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dit is wel een lastig verschil inderdaad. Aan de ene kant is het serieus geld, maar "slechts" 50% toeslag voor business is netjes.

    Wat dichter bij huis zit ik met zo'n zelfde dilemma. Moet naar Madrid met een koffer. Met een stoelreservering kom ik dan snel op iets meer dan € 100,00 voor een enkeltje uit. Kan ook FRA-MAD boeken voor € 165,00 RT en dan bewaar ik die retour wel voor een ander moment. Koffer en zitplaats reservering is dan ingegrepen. Voordeel is dat ik dan ook nog loungetoegang heb en wat meer punten krijg. Maarja, FRA is weer wat langer rijden dan AMS.
     
    beuse242, lloydje33, KarinS en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Welke dagen was je gevlogen? Mooie prijs voor een open jaw vlucht in BC naar de US
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Je gaat gebruik maken van de LATAM deal neem ik aan dan? Ligt er al aan waar in NL je woont, maar als het in het oosten is, is Frankfurt vaak niet meer dan 1,5u extra rijden. Parkeren is er makkelijker, dus wat dat betreft "bespaar" je uiteindelijk weer geld.
    Je bent wel meer tijd kwijt en een beetje meer geld (65€, maar daarvoor heb je dan wel een retour ipv enkeltje).
     

Deel Deze Pagina