KLM, de 787 is veel moderner. Volgend jaar start Delta met Delta One suites in haar B767's te plaatsen. Per 1 Januari wordt trouwens dat interview ook afgeschaft.
"Ook zal de tweede vlucht naar Tokyo worden voorzien van deze service waarbij reizigers zelf kunnen bepalen wanneer ze hun maaltijd nemen." Welke vlucht naar Tokyo heeft het dan nu wel (of niet)?
Klopt. De nieuwe vlucht betreft een late middag vlucht vanuit AMS en middagvlucht terug. Met de 787-9. https://insideflyer.nl/klm-vaker-naar-tokio-fortaleza-en-sint-maarten/
Heb het van een aantal mensen gehoord. Op het internet staan vooral links met betrekking op procheck; https://www.uniesecurity.nl/schiphol/bericht-aan-medewerkers-procheck-international/ https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/schiphol-vervangt-predictive-profilers-door-apparatuur https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/sociaal-plan-voor-beveiligers-procheck-op-schiphol https://www.telegraaf.nl/nieuws/227...t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter
Ik vlieg deze week via Detroit eindelijk weer naar huis. Ik heb daar een overstap van zes uur. Weet iemand te vertellen of het haalbaar (en aan te raden) is om richting de stad te gaan? Of kan ik beter in de SkyClub blijven hangen?
Donderdag namiddag, dus even klagen. Vorige week BRU-HEL-VIL gehad, nu AMS-HEL-HKG-CAN. Inchecken; geen business class check in open, ongeveer 40 wachtenden voor me. Balen..maar ok. Oneworld dus ik dacht wel even naar de BA lounge te kunnen (die dus non-shengen is, even niet bij stilgestaan). You are invited for lounge 26.....ik kwam er aan, zag al bom vol, 20 wachtenden voor me...en inderdaad, binnen bomvol. Paar droge broodjes, wat salade, zakjes chips en dat is het dan. Is dat nu echt wat we als Nederland kunnen bieden? Overigens vorige week wel een hele goede ervaring gehad en Finnair heeft me op beide longhauls 42L toegewezen...maar toch....#klaagmodeuit
Afhankelijk van het verkeer doet een taxi er een kleine 3 kwartier naar het centrum over en het OV iets meer dan een uur, er even vanuitgaande dat je direct een bus hebt als je de terminal uitkomt (wat mij nou nooit eens overkomt...). Het is de vraag of je dat de moeite waard vindt, van de 6 uur blijft er dan hooguit een uur of 2 over denk ik. Als je wat met (oude) auto's hebt, zou je naar het Henry Ford museum kunnen gaan in die tijd, dat ligt ongeveer halverwege de luchthaven en het centrum.
Ja, daar komen lounges mee weg. Je zegt het zelf de lounge was bomvol. Ik verbaas me er ook al lang over. Veel mensen klagen over het eten in de lounges en toch staan ze in de rij om de lounge in te mogen.
Ik was er in juni voor het laatst ..raakte in gesprek met een Brit bij dat Buffet, hij vond het er fantastisch. Hij had al 5 Gin-tonics weggewerkt en wat biertjes en zat er voor 23 euro via Loungebuddy..Hij had toen nog 2 uur de tijd voor nog meer...Tja als hij dat beneden in Rembrandt café of zo doet is ie behoorlijk meer kwijt..
Steeds meer lounges die betaalde toegang aanbieden. Dat is wel heel erg jammer. Zeker voor de zakelijke flequent flyers is een lounge niet meer een luxe, maar meer noodzaak om relaxed te kunnen reizen en nog wat werk te doen. Ik zit nu in een bomvolle airfrance lounge op CDG en het is hier allesbehalve rustig mijn rapport van deze week afmaken. Pff wat een drukte!
Ik heb vanavond met een groepje collega's een bokbier-avond in Amsterdam, en omdat ik geen trek heb in de laatste trein etc heb ik mezelf het Mercure Amsterdam Sloterdijk gegunt. Ik had nog 1 nacht nodig voor het verlengen van de gold status dus dat was ook een beetje een extra duwtje in mijn rug.... De kamer is redelijk (lekker stil en mooie badkamer), en het uitzicht is mooi! Nu even mijn welkomstdrankje doen en dan Amsterdam in. Ps, ik vind bokbier zelf niet echt lekker.
Daar zat ik vorige week op vrijdag: bomvol, retour op zondag: ook bomvol. Niet echt lekker om iets te doen.
Scheelt ook flink, DOH-AMS is 60k, DOH-FRA 37.5k.. Ik zoek nog even naar betere opties Iemand hier ervaring met Swiss awards? Ze zijn op de MCT-ZRH route erg karig met vrijgeven, en ze lijken ook kort van tevoren niks beschikbaar te maken.