InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Gaap. De wekker ging vroeg vanochtend. Gelukkig is Vilnius een klein vliegveld, dus met business class een uur van tevoren prima te doen.
     
    Godenzoon14, Carel1 en Daeni vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Klopt, ik kwam er laatst ook 40 minuten voor boarding aan, geen probleem!

    Overigens een mooi verhaal vanuit Palanga; moest tot 5 uur draaien, chauffeur zei dat het 3 kwartier rijden was, vlucht was om 7. Klein vliegveld dus nauwelijks wachttijd. Om kwart over 5 reden we aan, keek op google maps, uurtje en kwartier...hmm...onderweg moest hij 2 keer 'even' stoppen omdat hij wat moest drinken...ook prima. Boarding op de boardingpass stond om 20 voor 7, dus dat moest ik nog halen. Ik zag ook dat het de enige vlucht was die vertrok (palanga - kopenhagen) dus wist dat het rustig zou zijn. Om 5 over half 7 kwam ik in de terminal...ik zag niemand...1 ingang open...direct door naar beveiliging....daar deden ze lekker rustig...ik loop door...is de deur van de terminal dicht! Ik denk neeeee het zal toch niet. Drukte iemand op een knopje, het was inmiddels 20 voor 7, loop ik naar de gate waar de agente staat te wachten en zegt ''u zal wel meneer Jansen zijn.....''...u bent wel aan de late kant...de bus is al weg, dus loop maar naar het vliegtuig toe....heerlijk, dat oostblok!! ;)
     
    FlyingFonz, Thijsk, westi en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hallo allemaal vanuit de Hilton op Curacao! Het is hier fantasties! :)
     
    beuse242, lloydje33, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Nu ik ook de laatste lounge op HKG heb gehad...concludeer ik...op het gebied van lounges en diversiteit....beste airport ter wereld ;)
     
    Ambtenaruh, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie hier vaak discussies over wel/geen XP. KL vluchtnummer en uitgevoerd door BT, De XP en miles zijn alweer bijgeschreven. Geen probleem dus.
    upload_2018-11-19_18-4-13.png
     
    Ambtenaruh, Godenzoon14, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Laten we dan hier voor eens en altijd afspreken dat die discussie NIET meer gevoerd wordt als het over AF/KL vluchtnummers gaat, want dan hoor je ALTIJD XP en miles te krijgen :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Inderdaad: https://insideflyer.nl/wanneer-spaar-je-miles-en-xp-bij-flying-blue/
    Anders zouden die Baltic runs niet zo lucratief zijn ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ja maar, waarom moet ik dan regelmatig strijd leveren met de FB helpdesk als ik een KL/AF vluchtnummerboeking heb maar het bewijs met een operated airline (dus niet AF/KL op boardingpas?) aflever?
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Wahaha.. we gaan blijkbaar gewoon door rmet discussieren over AF/KL vluchtnummers......:eek:
     
    Ambtenaruh en Flying doc vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Iemand een suggestie voor hotel dicht bij Heathrow terminal 5? Liefst niet te lang met een shutle bus o.i.d. onderweg. Komen laat aan en bijtijds weer weg
     
  11. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    2 jaar geleden in het Hilton London Heathrow Airport verbleven. Daar was ik wel tevreden over.
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Iemand tips voor het inwisselen van USD? Heb best veel dollars liggen (maar ga nooit naar Amerika)...dus wat is jullie tip om om te zetten naar Euro's?
     
  13. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik kan wel wat gebruiken in januari. Haha.
    Nee, voor de rest geen ervaring met kantoren voor wisselen naar euro. Inwisselen is best zonde wat mij betreft. Ik bewaar altijd alles wat ik over houd. Misschien wisselen als je op vakantie/werk bent voor een valuta die je dan nodig bent? Scheelt je dan weer.
     
  14. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Zijn genoeg Aziatische landen waar ze gek zijn op dollars o.a Myanmar, Cambodja, Nepal.
     
  15. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Uitgeven in landen waar ze maar al te graag dollars willen hebben zoals Zuid Amerika :)

    Dacht dat ze in sommige landen in het midden-oosten soms ook wel Dollars accepteren?
     
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Jep weet ik (van Myanmar)...alleen wanneer ik dan naar euro's wil wisselen, verlies ik mijn 'winst' toch?
     
  17. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gewoon daar op vakantie gaan of in Zuid Amerika inderdaad. Ik wissel zelf altijd bij Potts op jet Damrak in Amsterdam. Koers dollar - euro 100 = 84,50 op dit moment.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Weet iemand toevallig wat voor 777 United inzet naar AMS vanuit IAH? Ik zag dat ze met 9 stoelen in de breedte hebben, en met 10. Met 10 dan zoek ik even verder... ;)
     
    Jurian vindt dit leuk.
  19. Jurian

    Jurian Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    In Feb dit jaar deze route met de B772 in 3-3-3 opstelling gevlogen.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hmmm...voel me nogal pootje gelicht. Hoorde vorige week dat ik naar Abu Dhabi moet voor de formule 1, heel vet natuurlijk. Ik regel vrijwel altijd zelf mijn hotel om in controle te zijn...maar dit weekend zijn de prijzen...nogal mals ;) Dus ik ging zoeken...en kwam via trivago uit op een hotel op 3 km van het centrum in Abu Dhabi, op de kaart aangegeven. Ik kende de keten (had er al een keer verbleven) en dus werd ik doorverwezen naar hotel.de. Daar het boekingsproces doorlopen en geboekt voor een mooie prijs. Net toen ik landde dacht ik toevallig ''laat ik even de boekingsbevestiging er bij pakken''...zie ik Dubai staan...ik denk...dat kan toch niet? Ik moet in Abu Dhabi zijn...
    Dus weer gaan zoeken en wat blijkt....Trivago heeft inderdaad bij het hotel staan centrum Abu Dhabi, maar wanneer je doorklikt, blijkt het een boeking te zijn van een ''nevenvestiging'' in Dubai, 102 kilometer verder op (dit staat niet op Trivago, wel op Hotel.de). Nu was ik in een rush en dacht ik dat het een topdeal was, niet gekeken, snel geboekt. Ik doe ongeveer 80 hotel stays per jaar, dan check je niet alles dubbel....
    Bottom line: net last minute een hotel moeten boeken voor bijna USD400 omdat bijna alles vol zit. Gelukkig wel met de CC geboekt...maar wie is nu aansprakelijk?
     

Deel Deze Pagina