Interessant: uitspraak van rechter in Duitsland betreffende de Air France La Premiere 'aanbieding' van afgelopen jaar. Gebeurt niet vaak dat iemand de maatschappij voor de rechter sleept, en ook deze keer blijkt dat niet te werken.
Pluspuntje van Wizzair is dat ze ook rechtstreeks naar provinciesteden als Cluj Napoca, Craiova, Timişoara en Sibiu vliegen. Al wisselt het nog wel eens per jaar. Ik vind de overstappen op OTP met KLM/Tarom niet echt aantrekkelijk met vaak lange wachttijden. Om over de trage treinen of wegen in Roemenië nog maar te zwijgen... Leuk voor mij om het land goed te ontdekken, maar niet als je wilt opschieten.
Waren ze allemaal maar zo leuk... https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bui...ssagiers-gillen-het-uit-om-hilarische-steward
Deze kwamen op mijn FB tijdlijn voorbij: Hilarious Southwest Flight Attendant Funny flight attendant gives instructions using Looney Tunes voices
Pfff lounge 25 staan weer dikke rijen voor. Was ik nou maar voor security gebleven en in de Privium lounge gaan ontbijten. Dit is echt belachelijk. Effe lekker klagen hoor. ;-) Heb nu de afgelopen 2 weken in Zuid-afrika rond gereisd en zag hoe snel daar bagage afhandeling en security check is (maar ook op andere vliegvelden op de wereld). Hier op schiphol staan ellenlange rijen. De security werd 2 weken geleden zelfs afgesloten bij vertrek 3 omdat het te druk was en de security het niet bij hield. Ik mocht doorlopen met mijn privium en bij security blijkt gewoon dat 90% van de handbagage doorgaat voor een 2e handmatige screening. Dit terwijl ze de modernste apparatuur hebben! OP schiphol gaat 9 van de 10 keer mijn handbagage ook voor 2e screening. In het buitenland gaat dezelfde bagage vrijwel nooit voor 2e screening. Dat ze klagen over werkdruk komt mijns inziens vooral door hunzelf?! Gebruik gewoon de techniek die je voor handen hebt. Ook met ingecheckte bagage. We hebben het modernste geautomatiseerde systeem ter wereld. Afgelopen zaterdag terug uit zuid afrika via Doha met priority duurt het gewoon bijna 40 minuten voor je bagage op de band komt. En dit is geen uitzondering helaas ;-( Schiphol is echt een fijn vliegveld, maar als ze meer hun techniek gebruiken wordt het helemaal wat!
Ik geef je geef je helemaal gelijk. Ik kom op veel vliegveldjes waar alle bagage met de hand gedaan wordt en daar gaat t nog sneller
Dit is een van de redenen dat ik mijn bagage niet meer incheck als ik naar AMS reis. Duurt mij veel te lang. Volgens mij is er op FRA een soort garantie dat je bagage binnen 30min op de band komt, maar ik weet niet of dat nog zo.
Dan heb ik denk geluk; donderdagmiddag was het echt heel rustig bij de security; ik kon kiezen uit 3 lege banden en was er dus in 10 sec doorheen. Idd een 2e screening voor een tasje met enkel ondergoed, sokken en wat papieren erin.
Vrijdagmorgen kon ik op vertrek 1 ook in 3 minuten door de security. Geen second screening, wel een pat down.
Heeft hier iemand ervaring met de Private Room in Singapore? Meende eens ergens gezien te hebben dat je deze ook kunt gebruiken als Arrivals Lounge. Als ik CGK-SIN-BOM volledig in F boek, maar SIN-BOM is pas een dag later, kan ik na CGK-SIN dan de Private Room gebruiken voor een paar glaasjes? En ja, mijn voornemen om voortaan alleen nog rechtstreeks te vliegen lijkt al weer gesneuveld te zijn ;-).
Afgelopen dinsdag vloog ik via CDG naar FLR op AF1566. Landingsgestel klapte niet meer in na opstijgen, dus we keerden terug naar CDG alwaar we werden verplaatst naar een ander toestel. Ze wisten natuurlijk niet zeker of de wielen echt nog uitgeklapt waren of dat het een software foutje was, en je kan ook niet makkelijk zelf even kijken. Dus werden we geïnspecteerd door een Franse straaljager die concludeerde dat het veilig was om te landen. Mooie foto's aan overgehouden.
Raar dat die incheckpaaltjes dan nog niet de oplossing zijn. Zou toch sneller moeten gaan voor de meesten.
Net de Air China sale geboekt....beetje puzzelen...moet rond de kerst naar Azie voor wat shows, sowieso met oud op nieuw in Rangoon.....toen zag ik de Air China sale. Vorig jaar gebruik gemaakt van deze deal (DUS-PEK-BKK) en dat beviel niet slecht, toen betaalde ik 1264 euro. Ik woon in Roermond, op 30 minuten rijden van Dusseldorf, daar ging de voorkeur naar uit. Dit kostte echter ruim 2600 euro, viel dus buiten de sale en werd alleen goedkoper op de data dat ik eigenlijk niet terug kon. Toen dacht ik ; eens kijken hoe het zit met de prijzen in Frankfurt (2,5 uur rijden). Ik schrok : 26 december vertrek, 3 januari terug, met de splinternieuwe A350 mét reverse herringbone en een middag overstap van 9 uur in Shanghai (wil ik graag nog eens bezoeken!) voor....1201 euro! Geboekt dus!
Als jullie zouden mogen kiezen, Delta 767-400ER of KLM 787-9 in C, welke zouden julie dan kiezen? Ik heb de KLM al gehad, nog nooit met Delta gevlogen.
KLM sowieso. Die reverse herringbone stoelen in de 789 zijn beter dan in de 767 van Delta. Ook het IFE is moderner. En als je KLM vliegt hoef je niet zo'n idioot interview te doen op Schiphol voor het boarden.