Vorige week wou ik voor mijn vlucht naar Frankfurt naar de non-schengen zone gaan, omdat ik de Aspire lounge daar beter vind dan lounge 26 in de Schengen zone. Helaas was dat niet mogelijk en werd ik geweigerd, omdat ik op een vlucht naar een bestemming binnen de Schengen zone. Op Zürich en Wenen heb ik dit wel geprobeerd en daar was het geen probleem. Blijkbaar is het op Schiphol zo druk dat ze deze regel hebben hanteren. Trouwens is het sowieso al druk in de lounges, ook in lounge 26 en die lounge is ook te klein. Als je het mij vraagt mogen ze gerust lounges toevoegen op Schiphol. Ik vind het een mooie luchthaven, maar lounges op bijvoorbeeld FRA en MUC zijn veel beter!
Heb morgen een lange layover op ZRH. Vlieg Swiss economy met vrije middenstoel dus heb loungetoegang. Welke lounge kan ik het beste nemen? Zag iets met een balkon ofzo?
Ik kan de Swiss Senator Lounge in non-schengen aanbevelen, daar is een mooi balkon en ook een whisky bar. De Schengen lounge is recentelijk vernieuwd, maar ben daar nog niet geweest. Ik ben weer op ZRH begin november.
Senator lounge, daar zul je wel status voor moeten hebben denk ik? Probeer in ieder geval wel even naar non-schengen te gaan.
Merkwaardig lijstje: https://www.pureluxe.nl/2018/10/top-10-geweldige-luchthavenlounges-ter-wereld/ De SATS Premier Lounge hoort hier in ieder geval niet in thuis. En aan de andere kant ontbreken er weer een paar...
Al Safwa lounge in ieder geval wel. Cathay Pacific lounge ontbreekt hier en over de BA Concorde Room heb ik ook niet zulke positieve verhalen gehoord. Wat is er mis met de SATS Premier Lounge?
Dat vind ik zelf wel meevallen eigenlijk. Oude inrichting en ziekenhuis douches, maar wel prima F&B (LGPS in de lounge is wel heel relaxed). Niets op zich, maar is beetje priority pass achtige lounge, heeft in ieder geval niets met "luxe" of first class te maken.
Ah ok, ik hou zelf meer van echte airline lounges, vind het ook altijd leuk om de 'identiteit' van een airline weer terug te zien in hun lounge.
Ah wel de beenruimte, niet de rek-en-strek mensen voor je neus. Ziet er prima uit! Ik kreeg net een mailtje van Accor, dat ik in tegenstelling tot mijn account informatie online, nog maar 2 nachten of 683 punten af ben van verlenging van Gold status voor 2019. Gek genoeg heb ik zelf helemaal niet met Accor gecorrespondeerd, en komt dit dus uit hun eigen beweging, het is een persoonlijke mail (met afzender van een medewerker eronder). Iemand ook zulke ervaringen? Na een aantal prettiger ervaringen met IHG heb ik mijn laatste paar boekingen dit najaar bij hun gedaan. Weet niet of het nog loont om 2 nachten bij Accor te slapen... Zo bijzonder is de Gold behandeling ook weer niet.
Hoe bedoel je? Is je status t/m 12-2019 geldig volgens de informatie online? Bij mij is dat ook (ipv 12-2018).
Nee tot 12-2018. Online staat dit: Sinds 01-01-2018, heeft u XX : 6 316/7 000 Statuspunten verzameld 24/30 overnachting. Maar blijkbaar klopt dat dus niet. Bijzonder dat ze me pro actief benaderen. Hopen zeker nog een boeking eruit te slepen.
Was net positief verrast over de snelheid van een retro claim bij Miles & More. Was op een award ticket omgeboekt van MH F naar SQ F en zag dat dit 300% M&M miles opleverde. Net alles even ingevoerd en nadat ik op "send" had geklikt stonden er 10/K award miles in mijn account. Toch wel geinig: heb me ingeschreven bij M&M vanwege de Hilton Promo van 2,5/K. Nu dit gelukje en deze week verwacht ik de M&M Credit Card. Deze drie dingen bij elkaar zijn goed voor zo'n 48/K award miles (min of meer "gratis"). Nog slechts 4/K te gaan voor een Azië - ME business class award of 19/K Azië - Europa.
De reden waarom jullie weinig van me horen hier op het forum, of posts van me zien op de front page? Ben flink aan het trainen en dat werpt z'n vruchten af, afgelopen zondag flink m'n best gedaan tijdens een trail race
Netjes hoor! Ik heb het al zwaar om me dagelijkse commute te doen van me bed naar me bureau, en die staat in de woonkamer.