InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Interessant, heb in oktober een ruime overstap (7 uren) in Muscat en de lounge van Oman Air.

2. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.361
    Trofeepunten:
    558
    Ik las op luchtvaartnieuws dat EY interesse heeft om deel uit te maken van *A. Wat zijn jullie meningen hierover?

3. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Hierbij even een live update uit het vliegtuig. We zijn met ons gezinnetje (5p) op vakantie naar Maleisië en Thailand en vliegen vanavond vanuit KL naar Singapore met Silk Air om morgenavond met KL 836 weer terug te vliegen naar huis. Tijdens onze vlucht MI 341 van vanavond (13/8 check evt Flightradar) zijn we echter terug gekeerd naar KL ivm ‘Smoke in the Cabin’. Dat was wel ff schrikken! Weinig informatie behalve korte mededeling van de captain. Je kon merken dat ze hun checklisten aan het afwerken waren. Snelle daling en noodverlichting ging aan. Gelukkig veilig geland en nu wachten (in het vliegtuig) of we verder kunnen met deze kist of niet. De ‘Engineer’ is onderweg. Zijn er ook anderen met dergelijke ervaringen?

**update**
    We gaan niet verder met de kist. Er was kennelijk achterin het vliegtuig rook en brandlucht ontstaan wat ook op de luchtwegen was geslagen van de FA’s. Genoeg reden om direct terug te gaan volgens de captain. Ze weten niet wat het is. Wij zitten nu in de lounge te wachten op het circus van omboeken, hotel ja of nee etc. Ook is even kijken wat de FB Amex gold nu te bieden heeft bij een vluchtvertragingen van meer dan vier uur door technische redenen, nog tips? De tickets zijn betaald met amex gold.

Laatst bewerkt: 13 aug 2018
    Didier13 en MVA20 vinden dit leuk.
  4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dat is wel schrikken ja. Ik heb alleen ervaring met een doorstart tijdens de landing in de mist op CDG met KLM omdat we te dicht op het vliegtuig voor ons zaten. Dat was ook wel... apart... bijna touchdown en daarna vol gas op de motoren... Moest wel even aan Tenerife denken.

Keep us posted!

beuse242 vindt dit leuk.
  5. Waar in Maleisie ben je geweest?

beuse242 vindt dit leuk.
  6. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
  7. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ons reisschema op hoofdlijnen: Amsterdam-Kuala Lumpur-Langkawi-Bangkok-KohSamui-Kuala Lumpur-Singapore-Amsterdam

8. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Ben op utp airport...maastricht / aachen is er groot bij hahahaha! Is ook geen lounge, dus kreeg usd 25 voucher voor Doha duty free...omdat ik IB Gold ben op een QR vlucht.

Als econoom was ik me aan het bedenken...best tactisch, de route DOH-YGN-UTP-DOH...
    kun je veel uithalen....toch weer met minimale stops 2 extra vluchten verkopen..
    DOH-YGN
    YGN-UTP
    YGN-DOH
    UTP-DOH

9. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    203
    Je kunt eventueel proberen een hotel aan te vragen, alhoewel eigenlijk pas vanaf 8 uur. Ik zat er 9 en kreeg fijn hotel aan zee, prima eten en taxi.

lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  10. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Gaat denk ik niet, er was een snellere verbinding mogelijk (maar die was me te krap). Wat ik me afvraag voor wat betreft de lounge:

- Is er nu een dedicated first class gedeelte of is het gewoon één lounge (vlieg zelf business);
    - Bij de lounge ook nog de mogelijkheid om een beetje over het vliegveld / runway te kijken?

11. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    203
    Lukt wrs niet dan. Er is een dedicated first class gedeelte. Business lounge is niet heel groot, maar een prettige bar, veel zitplaatsen met paar met heel aardig apron-zicht, en restaurantgedeelte. Was niet heel druk toen ik er was.

jongesander vindt dit leuk.
  12. Iemand tips voor midweekje Langkawi? Zoek hotel/resort aan t strand en geschikt voor kinderen.
    Thnx

beuse242 vindt dit leuk.
  13. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    203
    Datai Langkawi. Top voor de kids (beter dan St Regis), hele mooie afgelegen locatie met veel jungle en een prima strand.

beuse242 en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  14. Ja die zat ik dus te bekijken... maar is pas in november pas beschikbaar... helaas

15. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Sterkte op Schiphol iedereen die nu moet vliegen en/of had moeten aankomen :)

16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.731
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben ook wel benieuwd, ik ben er eind nov en begin dec.

17. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    Laatst die discussie over kinderen....nouuu vandaag vanuit DOH had ik er toch een. Ik ben leraar, dus mijn grens ligt qua kinderen behoorlijk hoog....enfin. Lang verhaal kort.
    In de louge vraag ik of er em. ex. row beschikbaar is. Nee meneer, maar op row 50 (777) heb ik A en B vrij, zijn maar 2 stoelen, kunt u lekker alleen zitten. Ok, prima.
    Vlak na het opstijgen komt een stewardess naar me toe...of ik het goed vind als er iemand naast me komt zitten.....uit verhalen weet ik dat wanneer je ja zegt er soms wel eens een upgrade inzit en ach....had ruimte zat dus waarom niet. Bleek dat die man maar plaats had gemaakt voor een gezin, 2 kinderen, vader en moeder. Ik zat achterin het vliegtuig, zij op rij 44 denk ik. 6 uur lang hebben zij de gallery gebruikt als speelplaats....opzich niks mis mee, maar om vervolgens al die uren te krijsen, te roepen (ja, ook de ouders....) en ook nog eens de kinderen op te voeden (.....dat was helemaal niet aardig, .....(naam, ken 'm uit m'n hoofd)....dat was heel stout, .......nog een keer en je krijgt een tik,..... etc etc)....damn...ik snapte die man wel! :O

noppie, VinceG, Erwin en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Jan van Putten

Jan van Putten Silver Member

Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Om het van de positieve kant te bekijken; je hebt lekker lang van de vlucht kunnen genieten.. :cool:

19. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kwam er een tijdje geleden achter dat mijn vlucht in F met MH is gewijzigd van een A350 naar een A380.

Niet het einde van de wereld, maar vind het toch wel jammer. De A350 had slechts 1 rij First en dat leek me wel een leuke ervaring.

20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.637
    Trofeepunten:
    478
    hahaha ik heb 6 uur entertainment gehad zonder het IFE te hoeven gebruiken...priceless!

Lionell, beuse242, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina