InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Voelde ik me dan toch éven bijzonder toen ik aan Platinum kwam .. :p
    Had niet heel veel anders verwacht. Meen laatst gelezen te hebben dat de Benelux er een stuk of 20.000 had.
     
    Melchior en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Volgend weekend twee nachtjes naar m'n volgende bestemming. Heeft er nog iemand nog toevallig tips voor Gdansk?
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik zat een aantal weken terug in Sapporo in de trein naast een Japanse dame die een Platinum for Life label aan d'r koffertje had. Ze komen overal vandaan klaarblijkelijk.
     
  4. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    pff ik sta op schiphol, mijn ogen zitten nog potdicht,,,na aankomst 14 uur pas hotelkamer in.....waar ben ik aan begonnen???
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2018
  5. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Het oude centrum is mooi (pakhuizen langs de oude haven). Sopot is een badplaats (met pier) die vlakbij ligt.
     
  6. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dank je! De trip naar boven is goed te doen, gewoon zorgen dat je een basisconditie hebt. Hoogte(ziekte) kan je niet op voorbereiden in onze lage landen. Daar krijg je last van of helemaal niet.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Volgende week eindelijk nog eens vliegen en verblijven in een hotel, beetje rustig dit jaar qua reizen. Nog een goede 2 weken en dan is het tijd voor m'n tier point run naar Phoenix en 2 weken relatieve rust met lopen. Vanochtend m'n eerste halve marathon afgelegd, voel me prima! :)
     
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Korte vraag: Vlucht geboekt bij Oman Air, uitgevoerd door KLM. Kan ik miles verdienen bij KLM?
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Volgens mij enkel bij Oman Air zelf en bij Etihad.
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dat dacht ik al. Maarja, ticket bij KLM was 2 keer zo duur
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Al jaren zou ik heel graag eens naar Corisca gaan voor een dag of 5. Ik kijk daarom ook een aantal keer per jaar op Google flights of er wat tussen zit, maar vind nooit iets wat echt onder de 200€ voor een retourtje komt, in ieder seizoen eigenlijk. Vaak zelfs 300€+. Award tickets met 17.500 miles vind ik ook echt te gortig. Kijk ik verkeerd? Waarom is Corsica zo duur? Ik heb bv ook Pisa en dan de veerboot uit Livorno bekeken, maar met 5 dagen is dat wat tijdrovend.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hier een leuke 55097881-2427-41AD-A694-CC15EC58D8D8.jpeg gelijk dichtbij Bonifacio, nooit geweest, maar lijkt me prachtig
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Bedankt voor het uitzoeken, waardeer ik echt :) Snel maar eens overleggen en de agenda's erbij pakken.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  15. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik vraag me af hoe jullie dat doen..reizen boeken voor werk. Ik heb gezien er is op deze site een goochelaar en DJ , deze zelfstandigen kunnen logischerwijs zelf boeken, maar ikzelf heb bijvoorbeeld weinig te kiezen. Als ik reis voor mijn werk heb ik niet superveel in te brengen: ik word daar en daarheen gestuurd..als ik reis voor mijn hobby (ad hoc danser) wordt het doorgaans (zo goedkoop mogelijk) ook voor mij geregeld ..wil ik niet in ryanair moet ik het zelf bijbetalen bijvoorbeeld...
     
    beuse242 en MVA20 vinden dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    De meeste mensen hier zullen waarschijnlijk in loondienst zijn of zijn zelfstandige. Als je in loondienst bent heeft het bedrijf waarvoor je werkt waarschijnlijk een reisbeleid. Hierin is afgesproken wat wel en niet mag kwa luchtvaartmaatschappijen en business class longhaul of niet. Vaak hangt dit ook samen met de functie die je hebt. Het boeken gaat dan voornamelijk via een zakenreisagent of het eigen traveldeel van een bedrijf.
    Het kan zijn dat het bedrijf waarvoor je werkt een contract heeft met een luchtvaartmaatschappij/hotel etc waardoor ze sneller hiervoor zullen kiezen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op het reisbeleid maar vaak is dit met toestemming te regelen en anders zul je het uit eigen zak moeten betalen.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben zelfstandige en kan daarom (gelukkig) zelf bepalen op welke manier ik van A naar B kom. Op het moment vlieg ik best wel beperkt zakelijk, dit jaar naar alle waarschijnlijkheid niet meer dan een paar keer (overigens helemaal prima). In de praktijk komt het erop neer dat je allerlei afwegingen maakt qua comfort, carrier, prijs, etc. Het heeft tenslotte uiteindelijk, hoe je het ook wendt of keert, invloed op je eigen portemonnee. Overigens ben wel van het bleisure reizen, dus probeer ik wel privé en zakelijk met elkaar te combineren.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Ik werk als ZZP, dus ik kies zelf. Ik krijg per show een totaalbudget en aan de hand daarvan boek ik tickets. Bijvoorbeeld; een show in Thailand voor 2000 euro (willekeurig bedrag). Als ik economy vlieg betaal ik 450 - 600 euro, business voor ongeveer 1500. Dan blijft er minder over...dus vandaar dat ik veel economy vlieg...soms nog wel eens een upgrade...maar lang niet altijd
     
    beuse242 en MollyMoon vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben ook zelfstandig en ik plan mijn tripjes in het laagseizoen (ik verhuur appartementen aan toeristen) en dan zoek ik leuke BC fares uit...

    Met alles wat gepland staat sowieso naar KLM Gold, maar denk dat ik voor Plat ga en dan 10 jaar volhouden :)
     
    Carel1 en MollyMoon vinden dit leuk.
  20. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik werk in loondienst op projectbasis. Meestal boek ik zelf mijn tickets en hotelovernachtingen en declareer deze dan bij opdrachtgever. Als de reis door mijn eigen werkgever zou moeten worden betaald, dwz uit een budget dat ik ergens apart heb gezet voor reizen, zou het volgens mij in theorie door een zakenreisbureau moeten worden geboekt.

    Meestal gooien die er een flinke opslag op. Zelf boeken is handiger. Bovendien is het vervelend als je eerder naar huis wilt en je ticket is geboekt door een reisbureau. Dan doet de luchtvaartmaatschappij vaak moeilijk met het omboeken van je vlucht.

    BC reizen voor werk is meestal lastig omdat er een bedrijfsbreed beleid is dat niemand BC mag reizen. Beetje onzinnig al zeg ik het zelf aangezien het mijn 'eigen' geld/budget is, en ik de tickets meestal ver vooruit boek dus niet duur. Voor elk BC ticket moet ik door de bureaucratische molen. Meestal komt het er dan op neer dat ik een collega long haul laat vliegen. ;)

    Privé reis ik uitsluitend business op de long haul, en boek deze uiteraard voor de scherpste prijs. :)
     
    Jurian, Carel1, MollyMoon en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina