InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben net 2 maanden in dienst van een bedrijf waar ik wekelijks op een andere plek op de wereld zit. Inmiddels is het beleid me wel duidelijk. Geen beleid :D
    Jah wat ik nu van diverse collega's heb gehoord is het vooral common sense gebruiken. BC mag, maar wel als het voordeel oplevert. Dus als ik naar de VS vlieg en ik moet gelijk aan de slag, dan mag ik BC vliegen. Maar kan ik een dag eerder en dus acclimatiseren en een nachtje extra in hotel dan is het niet de bedoeling om BC te vliegen. Ik heb een company creditcard en boek alles zelf. Erg leuk! Maar soms ook schrikken. Moet in aug 2 weken naar kopenhagen, maar wat is dat duur qua hotels!!:eek:
     
    Jurian, Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dit weekeinde twee nachtjes naar Gdansk. Heeft er toevallig iemand tips over wat er (niet) te doen?
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Laatst nog een avondje geweest, leuke barretjes, lekker eten op ul. Długa en ul. Długi Targ. Daar vind je ook de Złotą Brama, Fontanna Neptuna en links af langs het water (Długie Pobrzeze) vind je Brama Mariacka. Eigenlijk de hele oude stad is leuk om doorheen te wandelen.
    We zijn wezen schieten op de schietbaan. Toch wel leuk zo'n Kalashnikow. Op oopafstand van Długi Targ, ul. Zawodników.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  4. Wie doet jouw boekhouding?
    Als ik optredens in buitenland had/heb kan kan ik dat grotendeels afschrijven.... Of gaat dit direct in het handje? ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2018
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook al kan je kosten aftrekken, moet het nog steeds betaald worden...
     
  6. Tuurlijk maar een stuk minder dan normaal!
     
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Mijn boekhouding gebeurt goed! Het klopt dat je het als bedrijfskosten kan wegzetten en daardoor dus minder belasting hoeft te betalen, dus indirect levert het zo nog wat op (ben zelf docent eco dus weet ook een en ander) maar het moet inderdaad nog altijd gewoon betaald worden...
     
    lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  8. Ja plus de punten die het nog oplevert is t bijna gratis haha!
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    mee eens! Ik ben door al het gereis nu Etihad Gold, Star Alliance Gold en Oneworld Emerald....dus reizen is niet eens een hel meer...tenzij je zoals ik nu...met Ryanair 4,5 uur vanuit Las Palmas naar Dusseldorf moet ;)
     
  10. Haha ken het,

    Weleens met TAP gevlogen of Small Planet Airlines? Pffff
     
  11. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik zag afgelopen maandag bij groeten van max een item over die planet airlines...veel mankementen, 30 uur vertragingen..enz.. dat hoofdkantoor in (litouwen geloof ik) bestond uit een rij brievenbussen...
     
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Gelukkig beide niet hahaha
     
  13. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik werk ook in loondienst en reis regelmatig voor mijn werk. We hebben een duidelijk reisbeleid die voorschrijft dat je op korte vluchten eco moet vliegen en lange vluchten (in principe alles buiten Europa) Eco + of eco comfort. We maken gebruik van een corporate Travelagent (BCD). Je krijgt altijd twee opties, de goedkoopste en de meest comfortabele (qua reistijden). Die laatste categorie komt meestal voort uit een voorkeur die je aan mag geven. Ik kom vrijwel altijd uit op KLM zodat ik kan blijven werken aan mijn status. Het is overigens inmiddels een soort van sport geworden om mijn dienstreizen te upgraden naar business class (met dank aan jullie kennis en tips ;-)). En zo weten mijn collega's mij weer te vinden haha.

    Ons bedrijf spaart overigens ook Bleubizz punten. Dat kan aardig aantikken gezien het aantal vliegbewegingen met KLM.
     
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    U2 schijnt ook uit een aantal brievenbussen te bestaan... ;-)
     
    Deleted_member_487, FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of Uber makkelijk te doen is in Leiden e.o.? Genoeg ervaring in andere landen, maar in NL niet.

    Heb in september een vlucht vanaf Schiphol om 7 uur op een vrijdagochtend en heb de keuze tussen Uber of normale taxi. Als ik nu kijk(vrijdagmiddag 13 uur) dan zijn er maar 2 beschikbaar en duurt het 20 minuten voordat hij voor mijn deur staat.

    Ik heb dus het sterke vermoeden dat een taxi een betere optie is, maar ook 2 tientjes duurder. OV is in ieder geval geen optie. Voor Arriva is het te vroeg dag :)
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Is schiphol Bussiness taxi wat voor je? Of gewone schiphol taxi? Die kan je boeken via de schiphol website. Melden bij de STA balie en mijn ervaring is dat je binnen 10 min in de taxi zit. Geen gezeur met in de rij staan of aangesproken worden door vage figuren. En met de business taxi heb je altijd een luxe auto en op verzoek zelfs electrisch!
    Ik zou op dat tijdstip niet voor een uber gaan in NL.
     
    FlyingFonz en Flyer1981 vinden dit leuk.
  17. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Een taxi is inderdaad de beste optie heb ik het idee. Indien het een taxi wordt, dan heeft echter het lokale taxibedrijf de voorkeur. Die brengt 50 euro in rekening. Schiphol taxi 62 euro.
     
  18. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Op een doordeweekse dag in Leiden zou ik het niet doen haha. Ik kan je ELTAX adviseren. Dat is een lokaal taxibedrijfje en rekent best acceptabele prijzen. Daarnaast rijden er vanaf CS natuurlijk ook gewoon treinen, dan ben je in een kwartiertje op schiphol en het kost je nog geen €7
     
    lloydje33 en Flyer1981 vinden dit leuk.
  19. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Klopt helemaal wat je zegt. Maar om op Leiden Centraal te komen moet ik ook de taxi pakken. En dat kost al 25 euro. Rij dan maar gelijk door naar Schiphol.:rolleyes:

    ELTAX is trouwens wel iets goedkoper dan Wielkens. Deze had ik eerder in mijn hoofd. In ieder geval bedankt voor het meedenken.:)
     
  20. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Weer eens wat anders, een vlucht met een GA-8, inclusief take-off en landing op het strand. Korte scenic flight gemaakt boven Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld! Inclusief flink wat walvissen spotten boven de zee (redelijk klein te zien op laatste foto) :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    VinceG, Fripsmaster, ErwinLansing en 14 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina