Dus, mijn terugreis van Florida naar Nederland is aangepast. Ik vlieg MIA-DTW-AMS. Ik kom om 19:18 aan op DTW, terwijl mijn vlucht naar Amsterdam om 18:20 vertrekt haha. Hoe groot achten jullie de kans dat KLM hier achter komt voor die dag? Wat kan ik verwachten als ze het niet merken en ik aankom op Detroit terwijl mijn volgende vlucht al vertrokken is? (er vertrekt om 21:05 nog een vlucht van AF naar CDG (met dreamliner))
@Javadest Je weet het nu toch al, kan je meteen actie ondernemen. Als je wacht tot aankomst op DTW dan zet Delta als er ruimte is je op een volgende vlucht rechtstreeks naar AMS (DL 134, DL 136). Tegen die tijd zijn echter de betere stoelen al verdwenen.
Ik ben nu op DL136 (met de A350) gezet. Mijn originele vlucht van 20:20 is geannuleerd. Er vertrekt geen latere directe vlucht meer naar AMS vanuit DTW die ik wel haal. De enige optie die dag is vanaf DTW met AF377 via CDG naar AMS. Stiekem gewoon op jacht naar een EMD voucher van €800 haha
Vraag me af of dat werkt, wijziging meer dan 2 weken voor vertrek? En de vertraging zit op een binnenlandse vlucht van, ik neem aan Delta? Heb je bericht ontvangen van de wijziging?
Zou me even verdiepen in de European Community Regulation EC 261. Dit gaat je namelijk niets opleveren. A350> B787 + DL PS>AF PE seat Delta One suites > AF Business seat
Onderstaande screenshot. Alleen de melding in mijn boeking, verder niet per mail oid. Ik heb nog dezelfde MIA-DTW vlucht als in mijn originele boeking. De 787 is de enige waar ik nog geen vlucht op gemaakt heb. Ben dus wel een beetje nieuwsgierig of het echt zoveel minder is dan de A350
@Javadest ik sluit me aan bij Grouchy, dit levert alleen iets op als dit kort voor je vlucht gebeurt.
@Javadest Bij dit soort situaties kan je toch gewoon kiezen wat je wilt? ITA Matrix erbij pakken voor die dag en een gewenste route uitpikken en bellen. Bijvoorbeeld de directe MIA-AMS vlucht, een MIA-CDG-AMS, MIA-ATL-DTW-AMS enzovoort. Zo doen ze het tenminste bij Delta (of je geld terug als je wilt annuleren). Staat er trouwens niet zoiets op Delta.com wanneer je daar je boeking/PNR invult?
hmm had last minute een vlucht van LPA naar DUS nodig en retour. Vrijdag heen en zondag terug. Dus...Ryanair...300 pieken...andere maatschappijen...nog veel duurder...transavia (geen fan van) en ongunstige vliegtijden naar ams (aankomst om 00.15...wie verzint het)...ook niet. Dus ik dacht...ik ga voor die paar euro meer voor Iberia...360 euro retour met overstap in Madrid...ik al content...voor 10 euro op de ''heenreis'' naar hogere boekingsklasse (dubbel zo veel mijlen, bagage en stoelkeuze)...prima...ik kijken voor de terugreis was dit niet mogelijk....omdat dit al business was... :O Dus 150% miles, 50% bonus (gold status) en -europese- business class 2 legs...mij hoor je niet klagen!
Ik heb een vraagje aan leden die CDG goed kennen. Aangemoedigd door forumleden om sneller XP's binnen te halen heb ik onlangs een business class ticket gekocht met een overstap in CDG. Ik kom aan op CDG om 21:50 uur op Terminal 2F en uurtje later vlieg ik door naar IST via Terminal 1. Mijn vraag aan mede-leden die CDG goed kennen is of een uurtje overstap erg krap is of het best te doen is. Een half uurtje vertraging op Schiphol kan natuurlijk roet in het eten gooien. Wat vinden jullie? Wat gebeurt er als ik door vertraging mijn vlucht mis? Dank voor je reactie
Staat het op 1 ticket? In het slechtste geval word je dan direct omgeboekt naar de eerstvolgende vlucht, wat best een dag later kan zijn. Dan zorgen zij voor omboeking
Als het op 1 ticket staat en de vertraging is meer dan 3 uur, heb je bovendien recht op verzorging, eventueel een overnachting en recht op schadevergoeding.
Ik ben daar een paar jaren geleden een keer geweest voor een domestic naar Basel(!!), maar ik herinner met het als een heel getob, omdat het een ander gebouw is. Het zal in 20 minuten moeten kunnen, maar daar zou ik niet op rekenen. Of ik herinner met het gewoon verkeerd.