Wat kost een upgrade van Economy naar Economy plus bij Delta op LAX-AMS ongeveer? Online is dit bij een KLM ticket niet te upgraden, en via de Delta klantenservice mail doorverwezen naar een telefoonnummer. Maar als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Ik heb er zojuist een telefoontje tegenaan gegooid naar Delta, maar zelfs telefonisch was het niet mogelijk om het systeem te overrulen zoals het zo mooi heet in jargon. De afdeling die het misschien wel kan had een wachtrij van 45 minuten op dit moment dus ik werd vriendelijk verzocht nog eens te bellen als het in de VS nacht is.
Gisteren en vandaag met CA gevlogen BKK - PEK - DUS in BC. BKK - PEK op 777-200. Prima verder. Eenmaal in PEK aangekomen had ik ruim 20 uur overstaptijd. Zelf een hotel geboekt (bleek dat CA dat ook gratis aan kon bieden maar daar adverteren ze niet mee. Krijgen ze een mailtje over ). Ik kwam om 7 uur half slaperig aan, zag ik me een rij staan bij de 24 uur / 144 uur visum balie waar ik bang van werd...ik dacht...KAN toch niet! Eens vooraan gaan kijken, want zag allemaal mensen met formulieren lopen...en ja hoor...aangezien ik als eerste uit het vliegtuig was dus vooraan-achteraan in de rij. Na 2 uur...30 meter opgeschoven...nog zeker 30 te gaan. Na 3 uur kwam er een mannetje vragen of de mensen van 24 uur transit visum hem wilde volgen...er volgden minimaal 200 mensen...ik stond gelukkig nog een beetje vooraan...maar evengoed 50 mensen voor me...naar een nieuwe balie. Na een uur kreeg ik daar ook mijn stempel...eindelijk dacht ik...MAAR NEE! Toen moest ik natuurlijk nog door de immigratie...en daar was de rij OOK nog eens een goed uur....lap! Uiteindelijk arriveerde ik na 1 uur in mijn hotel...ongelofelijk wat een zooitje daar. Zag ook dat de ''sluis'' met connecting passagiers HE-LE-MAAL vol stond...waarom ze dat doen is me echt een raadsel. Ben op veel vliegvelden geweest, maar deze organisatie... De tweede (nachtvlucht) op de CA A330 was prima, daarvan volgt verslag!
En toch mis ik de fysieke kartonnen boardingpas, Hoe kan ik aan boord een boardingpas op mijn telefoon nu nog als boekenlegger gebruiken?
In mijn kistje met souvenirs liggen tientallen boardingpassen. Daar komt helaas bijna niks meer bij. Ook niet van concerten of voetbalwedstrijden. En ik vrees dat wat er bij komt over een paar jaar onleesbaar is, de thermoprint vervaagt snel....
Ik zorg altijd dat ik nog langs de check in ga, ondanks het feit dat ik een mobiele BP heb. Ik wil zo'n ouderwetse geprinte kaart hebben, m'n muur dient verder gevuld te worden
Heren, boekenlegger is tegenwoordig een ouderwets woord dus?: http://www.boekenlegger.com/produits/produits.php?view&id=4&boekenlegger_papier_winnie nu moet het als hieronder als je geen papieren boardingpass meer hebt:
Met oud/nieuw draaide ik zoals vorig jaar in Bangkok, op Khao San Road. Dit jaar was er ''een terroristische dreiging''...dat was alles dat ik hoorde. Uiteindelijk 'gewoon' opgetreden..en dat ging weer super! L1 Nieuws was er snel bij... https://www.facebook.com/video.php?v=10154987969082212
Goeiemorgen iedereen! Laatste werkdag van de eerste week van het jaar zit er bijna op... wie heeft er reisplannen komend weekend? Ik ga voor een TP run op en neer naar LHR morgen.
Veel plezier met je TP run en geniet van de (roze) bubbels in de first lounge op LHR. Ik ga voor een nachtje Hilton Rotterdam. Een goed weekend voor jullie allemaal.
Vandaag heb ik wat geleerd: er zijn nog 3 andere alliances, nl. Vanilla Alliance, U-Fly Alliance en Value Alliance. Fijn weekend allemaal!
Heb me vandaag weer helemaal kapot gelachen in Praag. Vloog met de KL1356 naar AMS. Rij 1 en 2 waren EBC op de vlucht. Hier kwam aan het eind van het boarding proces nog even een personeelslid met partner bij. De purser heeft het personeelslid toen maar plaats laten nemen op een vrije stoel. Zijn vrouw nam echter plaats op 2B. Daar zit je dan in EBC op een veel te duur ticket nog met z'n drieën naast elkaar
Praag staat bij mij ook nog steeds op de verlanglijst, hopelijk komt het er dit jaar eindelijk eens van.
Had ik er iets van gezegd...Aangezien KLM nog steeds claimt dat de middelste stoel in 737's wordt vrijgehouden: "In rijen met 3 stoelen houden we alle middelste stoelen vrij. Zo heeft u altijd een stoel aan het raam of aan het gangpad!" Als een purser besluit om van EBC->EC te maken om NRSA's mee te nemen dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat een luchtvaartmaatschappij dan ook het prijsverschil tussen EBC en EC vergoed (& een voucher zoals sommige andere maatschappijen het doen).