InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    De purser heeft de betrokken passagiers op 2a en 2c compensatie gegeven dmv van een emd of miles via haar iPad.

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Praag is een geweldige stad met een zeer goed werkend ov. Een 3 dagen kaart is 72 klokuren geldig en moet je 1x afstempelen. de prijs hiervan is 310 kronen ( (dit doe je in de bus of bij en van de stempelautomaten van de tram of metro. Kaarten zijn te koop in de aankomsthal op het vliegveld of bij de automaten met cash of pin/cc) Daarna hoef je hem nergens te laten zien en ga je zo elke metro tram of bus in.

Locatie van mijn hotel was het Namesti Republiky plein. Hier is een groot winkelcentrum met 200 winkels (Palladium Shopping) en een groot metro station. Verder zijn sommige dingen belachelijk goedkoop en andere weer heel duur. Een voorbeeld was een avondje bij de italiaan waar wij met 4 man voor nog geen 20 euro een 3 gangen diner hadden met koffie en bier erbij.

Verder raad ik je aan om als je ergens een restaurant gevonden hebt te reserveren via de telefoon op een tijdstip na 18:30. Mensen eten hier relatief vroeg dus dan zit je lekker rustig in een restaurant. Verder is de fooi niet inbegrepen en men waardeert het als je de rekening pint of met je cc afrekent en de fooi in cash doet. Ook is de pin acceptatie beter als verwacht je kunt op de meeste plekken wel pinnen. Er zijn meer dan genoeg geldautomaten dus als je een tekort hebt kun je zeker bijpinnen. Let er wel op dat er zowel euros als tsjechische kronen inzit. Reken altijd af met kronen en niet in euro's dan betaal je altijd teveel.

Een dingetje is dat een paraplu wel handig is. Het kan behoorlijk stortregenen. De meeste hotels verstrekken gratis een plu op de kamer of in de lobby. Verder is de temperatuur in veel gebouwen aan de hoge kant.

Ze proberen wel overal geld aan te verdienen. Bij de Burcht (Prague Castle) staat onder meer een kathedraal en zijn de gouden straatjes. De kathedraal is gratis tot de eerste 25m daarna staan er poortjes. Voor de straatjes moet je betalen maar na 17:00 is de doorgang gratis.

Persoonlijk zou ik wel een hotel in het oude centrum nemen. Ik verbleef zelf in het MGallery by Sofitel Old Town Prague en deze was prima. (geboekt met de laatste accor sale incl goed ontbijt) Er zitten in de buurt onder meer een Marriott en een groot Hilton. Keuze genoeg dus!

Als laatste raad ik ook aan je spullen goed bij je te houden aangezien je best snel beroofd kan worden. And last but not least de internetsnelheid is erg traag op de meeste plekken. 4G daarentegen gaat beter maar is niet zo snel als in NL. Dit komt doordat er maar 2 providers zijn (O2 en T-mobile) waarbij het O2 netwerk duidelijk het snelste is.

Als jullie verder nog vragen hebben stuur maar een berichtje. Er gaan nog wel wat verslagjes komen hier in het Reisverslagen topic en op mijn blog die te vinden is via mijn handtekening.

jongesander, Grouchy, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Goeiemorgeuuuh! Groeten vanuit de BA lounge op BRU. Wat maakt het toch een verschil als je weet hoe je over een vliegveld moet laveren. Boardingpassen printen bij self check in machine, lege rij uitkiezen bij eerste security check point, fast track door security, e-gates gebruiken bij paspoortcontrole, shortcut door de tax-free en op nog geen 5 minuten vanaf uitstappen van de wagen tot in de lounge :D
    En dit ondanks de grote drukte op BRU!

Daan3, Yoran Wijkstra, Fripsmaster en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren is Wie is de Mol begonnen. Manmanman, wat zagen de locaties er gaaf uit. Heel erg benieuwd naar de volgende uitzending. Ik heb al in ieder geval inspiratie voor een trip. :)

SvnKngs, FlyingFonz, Lionell en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. KarinS

KarinS Blue Tier

Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Dat wordt vast genieten. Ik werd bij de incheck in ieder geval herinnerd aan mijn verslaving... "welkom dit is uw 21ste overnachting hier" :rolleyes:

Lionell, lloydje33 en danfl44 vinden dit leuk.
  6. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Grappig, MGallery zat ik ook in oktober tegen erg nette prijs, fijn hotelletje met prima ontbijt. Mooie stad, vond het wel erg druk. Was met mijn vader, die was ten tijde van het ijzeren gordijn alleen op een compleet verlaten Karlsbrücke, niet meer voor te stellen. Wel heerlijk weertje, was mooi in al die parken, aanrader om lekker te wandelen tegen de heuvels op.

Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.580
    Trofeepunten:
    478
    Zat net even op GF naar wat vluchten van LHR naar DOH te kijken met QR om de suites uit te proberen, gewoon voor de fun. Minimale prijs voor retour is 4700 euro.....beter dan heel veel ;)

danfl44, lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Hahaha, volgens mij overtref je daarmee @Valentijn , maar die woont er om de hoek :)

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Yikes dat is wel heel veel, welke data is dat?

10. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Goeiemorgen hé, vast niet eens in BA 'werelds beste business' First? Naar Doha kun je vast ook wel fietsen ofzo, nog beter voor mileu ook.

11. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kun je relatief eenvoudig oplossen door DOH niet je eindbestemming te laten zijn, bijvoorbeeld BKK/HKG/CMB. Vanaf CMB werkt het helemaal uitstekend (< € 2/K), maar daar moet je dan wel net gelegenheid voor hebben.

EDIT: als je een LHR een connectie maakt, dus vanaf bijv. Amsterdam vertrekt dan daalt de prijs ook al aanzienlijk.

Laatst bewerkt: 8 jan 2018
    Lionell vindt dit leuk.
  12. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.580
    Trofeepunten:
    478
    Klopt, maar ik zocht inderdaad op QR naar DOH. Bizar. Vind het ook heel vreemd dat bijvoorbeeld DUS-DXB in business altijd rond de 2500 ligt, terwijl DUS-DXB-CGK op 2000 ligt...kan iemand me dat eens uitleggen?

13. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Dus-dxb is directe vlucht zonder concurrentie. Dus-dxb-cgk is vlucht met overstap (indirect) en veel concurrentie.

14. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Precies. Directe vluchten zijn over het algemeen duurder. Er is minder concurrentie, een maatschappij heeft daar vaak haar thuismarkt, en heel veel mensen willen het reizen gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben, en geen tijd verspillen met overstappen.

Ik herinner me nog goed een reis naar Zuid Afrika. Ik stapte in BLL in en een vriend van me, kwam er in AMS bij. Hij betaalde net iets meer dan ik. Ik gebruikt het tegenwoordig ook als, laten we zeggen, Segment Optimisation. Directe vlucht vanuit CPH naar ergens in Europa is vaak duurder of zelfde prijs, als via AMS of CDG. Goed voor KLAF, omdat ik nog steeds met hun vlieg ook al woon ik 10 minuten naast een van SAS' hubs, en goed voor mij, omdat ik mijn status ieder jaar weer haal, die ik met directe vluchten nooit zou halen :cool:

Carel1, KarinS en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    428
    Er is maar beperkt relatie tussen prijs en afstand. Er zijn allerlei factoren van invloed op de prijs van een ticket waardoor dit soort "bizarre" situaties ontstaan.

16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Tranen in de ogen... :D

lloydje33, jongesander en ErwinLansing vinden dit leuk.
  17. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    881
    Trofeepunten:
    348
    Lufthansa op de thuismarkt; DUS-FRA-MUC soms meer dan 100 euro goedkoper dan DUS-MUC...
    En inmiddels ben ik Frequent Traveller aldaar ;-)

18. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Van Duin is geniaal. Ik heb dit weekend en de dagen erna slap gelegen om De Heidezangers.

De stropers in het café blijft ook een favoriet :)

lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.
  19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    @RickJansen Ik kwam net deze foto nog tegen uit de tijd dat ik nog actief met muziek bezig was :)
    setup.jpg

Carel1, Tim82, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.580
    Trofeepunten:
    478
    Daar staat een mooi kapitaal bij elkaar...wow!

lloydje33 en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina