InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.533
    Trofeepunten:
    373
    Ach ik vind steden als Baltimore en Philadelphia ook leuk, zal in absolute zin nog wel erger zijn dan Brussel met drugproblematiek en armoede.

Ik heb vorige week ook voor het eerst sinds tijden eens Premier getreind van Parijs terug, en idd een glaasje chapmpagne, geen idee wat het merk was. Verder hoeft van mij niet persé alles zo nadrukkelijk verantwoord te zijn, zoals bier gemaakt van gefermenteerd brood wat ze serveren en trots vertellen aan je tafeltje. Het biertje niet geprobeerd, zal vast lekker zijn, maar het klinkt niet lekker als ik het zo hoor.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Die Pieter Omtzigt verdedigde eens zijn rare plannen voor de luchtvaart door te stellen dat 'één keer vliegen per jaar genoeg is'. Brr, krijg de kriebels van dat soort rare uitspraken.

Gelukkig lost het probleem NSC zich vanzelf op, enger is het nog steeds met de (klimaat)extremisten van GroenLinks/PvdA die de luchtvaart maar al te graag als zondebok wegzetten. Dit terwijl Frans Timmerman de belichaming van een klimaatprobleem is.

VinceG vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Het is champagne Fleury en ik hoop met je mee dat die duurzaamheidsdrang gewoon lekker ophoudt. Gelukkig is het bestek nog gewoon van staal.

Trouwens weer een voucher gekregen voor de ontbrekende maaltijd.

Wegens operationele reden werden niet genoeg maaltijden geleverd waardoor we u deze service niet konden aanbieden.

4. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    Het zijn weer "real deal" dagen bij KLM maar zoals ik het zie zijn dit toch gewoon de "normale" prijzen?

€2.999 naar Lima; al meerdere keren gezien voor onder de €2400
    €2.299 naar Bogota, al meerdere keren voor rond de €1700 gezien
    €3.000 naar Kaapstad: op dit moment te boeken voor €1800
    €2.699 naar Bangkok: afgelopen lente nog naar toe gevlogen voor minder dan €2.000

En dit met Skyteam partners. Als je naar andere alliances gaat kijken kan het soms nog goedkoper (zoals Lima ~€2100, nu te boeken, Shanghai €1750 vs €2299 met KLM).

VinceG, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik krijg altijd zo’n Mediamarkt gevoel bij die real deal weken van KLM. Doen alsof je korting krijgt met een actie, maar eigenlijk betaal je gewoon meer. Het is pure marketing die een gevoel van exclusiviteit creëert (ik krijg een deal!) onder tijdsdruk (alleen maar de periode tussen X en Y). Met als doel dat je een ticket koopt. Ik denk dat we best veel mensen intrappen. Zeker mensen die niet vaak vliegen.

Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.555
    Trofeepunten:
    253
    Inderdaad. Beter gewoon zoeken vanaf Zweden, Spanje of Italië voor mooie BC tarieven. Extra (U)XP's, voordeliger en gelijk nog een leuk weekendje weg erbij als je het ticket met stopover in AMS boekt.

Ruut vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Er zijn soms wel degelijk prijsverlagingen, maar het probleem is dat de meeste mensen die tickets boeken geen idee hebben wat de reguliere prijzen zijn en inderdaad op het verkeerde been gezet kunnen worden door te denken dat dit een actie is met een beperkte tijd.

Aan de andere kant, als je een goede prijs ziet is het devies eigenlijk direct boeken, als je het waard vindt moet je dat doen.
    En als de prijs niet goed is, en de boekingen blijven achter, moet KLM gewoon mee met de concurrentie.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Heen wel te doen. Terug alleen niet zo praktisch, want je moet je dan natuurlijk wel weer positioneren naar van/naar de betreffende bestemming :)

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Eerlijk gezegd heb ik KLM nog niet echt zien zakken met prijzen als ik ze vergelijk met concurrenten op dezelfde routes en boekingsperiode. Ook concurrenten die veel beter zijn dan KLM (Singapore Airlines, Emirates, etc).

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Nou nu met rechtstreeks vertrek vanaf Amsterdam naar Bangkok of bijvoorbeeld Kuala Lumpur, die prijzen zijn maar iets hoger dan de concurrentie en wel een rechtstreekse vlucht wat ook wat waard is.

En die waren echt wel wat hoger voor deze actie, dus voor menig passagier natuurlijk wel interessant.

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dit hier al eens eerder gepost, maar in april was Singapore airlines ruim €4000 goedkoper voor een rechtstreekse vlucht van AMS naar SIN. Dat zijn verschillen die gewoon niet zijn te rechtvaardigen voor mij. Temeer, omdat Singapore Airlines in alle opzichten een veel betere airline is.

Laatst bewerkt: 5 sep 2025
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
  13. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    Het probleem zijn niet de milieuclubs, het is de politiek die dit schandalig heeft verzaakt. Constant doorschuiven maar de kabinetten Rutte hebben het nooit echt opgepakt. Dit had al bijna 7 jaar geleden (toen duidelijk werd dat Schiphol een natuurvergunning nodig had) dichtgetimmerd kunnen worden maar dat hebben ze niet gedaan. Ik denk dat dat met een centrum-links kabinet wel gedaan wordt: krimp. Ontzettend slecht voor Nederland.

Dat die clubs de procedures gebruiken is hun goed recht, had de politiek het maar goed moeten oplossen.

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Maar: de wet veranderen op dit onderwerp is lastig, zo niet onmogelijk. Dat vind ik vreemd. De facto niet democratisch, want een wet zou je altijd moeten kunnen aanpassen of intrekken als dit een onderdeel is van een democratisch proces.

Da gezegd hebbende: het is toch echt Henk Bleker die deze bak ellende heeft veroorzaakt. Nederland moest en zou het beste jongetje van de klas zijn, wijst postzegels verspreid over Nederland aan als Natura 2000 gebieden. En de rest is geschiedenis.

Ik verwacht overigens een lange formatie. Maar hoop op een (centrum)rechts kabinet die orde op zaken stelt en de luchtvaartsector een warm hart toedraagt. En blijf het idioot vinden dat zo'n Johan Vollenbroek over zoveel 'macht' beschikt en daar geen 'tegenmacht'. tegenover staat.

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  15. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    Tja, ik zie dat rechtse kabinet niet gebeuren. De andere partijen zien ook dat de PVV niet kan regeren (hebben ze nu weer bewezen).
    Ik hoop dat de krimp mee gaat vallen en dat Schiphol uiteindelijk wel goed kan laten zien dat de uitstoot minder wordt (moderne vliegtuigen, SAF, routes, noem maar op) en uiteindelijk weer mag groeien.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie de PVV niet als een rechtse partij. Wel als onbetrouwbare partij van weglopers die een kans om aan een rechts kabinet deel te nemen letterlijk hebben laten lopen nadat ze zelf lieten zien totaal onkundig zijn. Die Wilders deed gisteren alsof hij boter op zijn neus heeft. Met z'n domme gepraat over regeringsdeelname. Het zou hilarisch zijn als het niet sneu was.

17. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    Wilders zit al lang genoeg in de politiek om te weten dat zijn 'plannen' rechtstatelijk helemaal niet haalbaar zijn. Maar goed, dan wordt er geprocedeerd, verloren; kan hij weer zeggen dat die "D66 rechters hem tegenwerken".

Anyway, genoeg politiek voor vanavond :D

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Zo is dat! Ik ga weer verder YouTube vlogs over reizen kijken :D

DuckDuck vindt dit leuk.
  19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Heeft er iemand een aanbeveling voor een eSIM voor internettoegang in Peru?
    Snelheid en beschikbaarheid zijn belangrijker dan de prijs voor mij.

20. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Airalo werkt altijd perfect voor mij, ook voor Peru.

westi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina