Is het er ooit goed geweest dan?
Gisteren waren we als gezin binnen no time door security (wel Privium Plus). Dus daarover geen klachten. Het was wel heel druk.
Mijn grootste schok was broodjes kroket in de Crown Lounge. Wel moesten we in verband met onderbezetting bij de KLM benzineboeren wachten op de tank truck. Daardoor slot kwijt en uiteindelijk met een uur vertraging vertrokken. Maar dat ligt meer aan KLM dan Schiphol.
Wel heb ik nog iets positiefs te melden over Schiphol: de informatie op de Schiphol App is echt vele malen beter dan de KLM app. De gate informatie is real time, KLM loopt standaard achter. Idem over vertrektijden. Je zou toch zeggen dat een een API van de KLM naar Schiphol die data direct in de app zou moeten krijgen?
Dan nog iets totaal off topic, maar wel cool (al zeg ik het zelf). Gisteren was het vliegveld van Catania tijdelijk gesloten in verband met een onweersbui die precies boven de landingsbaan hing. We moesten daardoor een holding pattern rond Etna vliegen. Superindrukwekkend!
Maar ja, Schiphol sucks. En je merkt dat vooral als je van een vliegveld als Changi komt. Zelfs mijn recente ervaring op BKK was een factor tien beter. Ik sprak maandag een BA piloot na mijn CrossFit les en die zei dat Schiphol zichzelf uit de markt prijst met hogere prijzen voor slechte dienstverlening.
Klik om te vergroten...