InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. chawa

chawa Silver Member

Leuk Bevonden:
    282
    Trofeepunten:
    288
    Yes, ik heb die sinds 2017, ik moet zeggen dat ik veel plezier heb met Staraliance….voel me meer gewaardeerd. Gezelschap die mee is krijgt ook net zo als jezelf een priority.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  2. PJOTR

PJOTR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Leuk interview op de radio met member DJ Admin (Langs de lijn, donderdag 7 augustus) over veel vliegen!

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.534
    Trofeepunten:
    373
    Ik erger me aan het gebit van de Trivago man, vreselijk aanwezig :eek:

michiel1 en TimH vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Denken ze in Liverpool vast anders over ;)

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Was het John Bishop? ;)

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Jurgen Klopp :D

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Ik erger me meer aan de frequentie van die reclame

8. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.677
    Trofeepunten:
    478
    wat leuk dat je het gehoord hebt! Was een beetje bang dat het de kant over 'vliegschaamte' zou gaan...maar zeker niet! En zo zien jullie...gewoon 80% in economy ;)

Voor degenen die het leuk vinden om terug te luisteren; https://lnkd.in/gTKiWF2b

PJOTR, lloydje33, Vliegende_Keep en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    33
    Leuk interview!

RickJansen vindt dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    idd leuk interview

RickJansen vindt dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Ligt het aan mij of gaat het weer flink achteruit op schiphol? weer lange rijen vooral bij security na de security. Deze week al 2 keer dat alles uit mijn beide tassen moest en gescand moest worden met het manuele scan apparaat. alles ging door voor handmatige 2nd screening. Maandag was dat bij 4 security lanes zo.
    Supervisor stond er maar een beetje bij, deed niets. Veel mensen boos. Heb er zeker 30 minuten moeten wachten. De jongen van security zei dat het door slecht onderhoud kwam en dat ze de machines alweer gingen vervangen.....

Moet eerlijk zeggen dat het gisteren op Heathrow ook drama was. "Fast track"is een lachertje. Oude apparatuur en alles gaat voor handmatig. maar bij de nieuwe machines ook alle banden vol voor 2nd screening en veel mensen wachten.

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Is het er ooit goed geweest dan? :D

Gisteren waren we als gezin binnen no time door security (wel Privium Plus). Dus daarover geen klachten. Het was wel heel druk.

Mijn grootste schok was broodjes kroket in de Crown Lounge. Wel moesten we in verband met onderbezetting bij de KLM benzineboeren wachten op de tank truck. Daardoor slot kwijt en uiteindelijk met een uur vertraging vertrokken. Maar dat ligt meer aan KLM dan Schiphol.

Wel heb ik nog iets positiefs te melden over Schiphol: de informatie op de Schiphol App is echt vele malen beter dan de KLM app. De gate informatie is real time, KLM loopt standaard achter. Idem over vertrektijden. Je zou toch zeggen dat een een API van de KLM naar Schiphol die data direct in de app zou moeten krijgen?

Dan nog iets totaal off topic, maar wel cool (al zeg ik het zelf). Gisteren was het vliegveld van Catania tijdelijk gesloten in verband met een onweersbui die precies boven de landingsbaan hing. We moesten daardoor een holding pattern rond Etna vliegen. Superindrukwekkend!

Maar ja, Schiphol sucks. En je merkt dat vooral als je van een vliegveld als Changi komt. Zelfs mijn recente ervaring op BKK was een factor tien beter. Ik sprak maandag een BA piloot na mijn CrossFit les en die zei dat Schiphol zichzelf uit de markt prijst met hogere prijzen voor slechte dienstverlening.

VinceG vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Eigenlijk merk je het op de meeste Aziatische luchthavens. Recent beluisterde ik op CGK twee Nederlandse dames die over een heerlijke dosis Nederlands superioriteitsgevoel beschikken. Merkten op dat het allemaal toch een heel stukje minder was dan in Nederland. Dat vond ik erg grappig, want CGK was tot een paar jaar geleden een ramp. Maar tegenwoordig kun je alles in je tas laten zitten en de paspoort controle is voor iedereen (dus niet de Europese "eigen volk" benadering) doormiddel van electronische poortjes. Net zo snel als Privium. De laatste keren duurde alles 2 minuten.

Changi idem, al duurt de security aan de gate iets langer. KUL, same story sinds ze de electronische poortjes hebben.

Ja, Aziatische airports zijn vandaag de dag een verademing.

Dan1 vindt dit leuk.
  14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Ow absoluut. Ik vergelijk Schiphol niet eens meer met andere vliegvelden. Het is gewoon betreurend slecht. Alles is kapot. Het is overvol. Maar security ging beter in vergelijking met vorige jaar enzo. maar lijkt sinds kort weer in het afvoerputje verdwenen te zijn.

Dan1 vindt dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Maar het voordeel van security aan de gate in Changi: Singapore airlines krijgt een B787 in 15 minuten vol en klaar voor departure. Dat heb ik nog niet op een ander vliegveld gezien!

VinceG en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Het erge is dat Schiphol met hogere havengelden dr kosten afwentelt op de airlines en dus ons als passagiers. Er zou juist een aanzienlijke pot met geld vanuit het Rijk naar deze luchthaven moeten om de Nederlandse concurrentiepositie te versterken. Maar in Nederland zorgt alleen de rechterlijke macht er al voor dat het tegenovergestelde gebeurd. Door rechtszaken die allerlei abjecte linkse clubs aanspannen. Zonde en triest.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    Ik ook! Ik was er vandaag voor een overstap en zag ze liggen! Van kroketten naar bitterballen is een kleine stap...

TimH en Dan1 vinden dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Vergeet de ragout niet! Die hadden ze ook!

19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.534
    Trofeepunten:
    373
    Ik heb ze nog niet gezien, maar wat is er mis mee? Een broodje kroket, of een paar bitterballen, spreken me meer aan dan een curry waar enorme hompen wortel in zitten zoals zo vaak op het buffet staat.

Ruut vindt dit leuk.
  20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Er is helamaa niks mee. Weg met die verplichte vegazooi. Meer vlees en nog veel meer kroketten! :D

VinceG, Fripsmaster en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina