InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Als ik ruimbagage mee heb, sta ik minimaal 45 - 60 minuten te wachten. Als ik geen ruimbagage mee heb, krijg ik het bericht dat de bagage op de band ligt standaard wanneer ik al lekker thuis ben (en dat is rond de 45 minuten).

Afgelopen maanden BKK <10 minuten (DMK idem). SIN ook <10 minuten. Wat zoveel betekent dat je bagage er ligt als je door immigratie bent.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Twee weken geleden kwam ik vanuit BCN terug op AMS, en eerste bagage lag in 20 minuten op de band. Mijn koffer met prio-labeltje als laatste na 30 minuten :cool:. Wie kan me vertellen waar dat 'priority' label voor is? Nog nooit gebeurd dat die als eerste van de band kwamen.

Op Budapest en Bilbao eerder dit jaar lag de bagage in 5 minuten op de band; het kán dus wel.

Laatst bewerkt: 7 jul 2025
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Er is een vliegveld die bij mij nog trager was met de bagage dan AMS (overigens ook het inchecken en security) en dat was Frankfurt. Voor de rest sta ik op AMS altijd erg lang te wachten en ik begrijp oprecht niet hoe je de bagageafhandeling op Schiphol goed kan vinden, maar wellicht dat mijn geduld wat sneller op gaat... ;)

Dan1 vindt dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Nice! Mijn koffers dus mét prio labels in 45 minuten :D

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik deel je mening :D Zeker als je vanaf Changi vliegt, dan is Schiphol niets meer dan een derdewereldviegveld ;)

FlyingNelus en Ruut vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Enige puntje van kritiek is dat ze security aan de gate hebben, dat vind ik zo irritant altijd.

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Die snap ik. Al hebben ze ook hele grote gates waar je nog voldoende faciliteiten hebt voor de gate. Je moet het alleen wel slim aanpakken met drinkflesjes en water. Ik denk wel dat één van de redenen dat Changi zo efficiënt is, juist de security aan de gate is.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  8. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Laatste keer terug uit BON meer dan een uur gewacht op de koffers. Iedereen zonder prio was al zeker 20 minuten vertrokken, alle koffers met prio hadden ze keurig tot het einde apart gezet. Zeker niet de eerste keer op Schiphol dat ik alle prio koffers als laatste op de band zie komen.

ppt, Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Als ze die koffers als eerste laden, komen ze er als laatste uit. Dat is natuurlijk niet echt hoe priolabels zouden moeten werken...

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik heb echt een ongelovelijke hekel aan security aan de gate zoals het vroeger op Schiphol ook was.
    Wat voor mij meespeelt is dat ik altijd priority heb wanneer er een centrale security check is en dat ik zelfs na Corona nooit langer dan 25 minuten heb moeten wachten en tegenwoordig eigenlijk altijd wel onder de 10 minuten, terwijl bij security aan de gate als er al een prio rij is er niet heel veel winst te behalen valt en je wel je flesje water of blikje moet inleveren.
    Zit ik liever in de lounge en kom wat korter voor vertrek aan.

Wat er bij het 'efficiente' Changi nog bijkomt is dat vanaf bepaalde bestemmingen er ook een security on arrival is omdat uit Maleisie, Indonesie en Thailand anders teveel zaken kunnen worden ingevoerd.
    En hoewel die overweging begrijpelijk kan zijn is daarom een centrale oplossing beter omdat je dan veel beter en gemakkelijker de inkomende stroom kan controleren en eventule overstappers via een centraal securitypunt laat gaan, nu moet je ad hoc overal tijdelijke screening punten opzetten.
    Daarnaast is de ad hoc screening proces er wel eentje waar in theorie de screening helemaal klopt maar ik beroepsmatig dusdanige loopholes heb gezien dat die screening echt een theoretische is omdat voorspelbaar is wanneer je wordt gecontroleerd en hoe men controleert.
    De sloffen sigaretten haalt men er absoluut uit... die wel...

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb recent op Changi gezien hoe Singapore Airlines in iets meer dan tien minuten de boardinggate voor een B787 leeg kreeg en het toestel gevuld. Een centrale oplossing is niet beter, als je met decentrale oplossingen voor security nog steeds veel beter bent dan je concurrenten. Er is een reden waarom Changi de lijsten aanvoert als beste vliegveld ter wereld. Iedere frequent flyer weet, of zou moeten weten, dat je je op Changi je waterflesje leeg door security mee moet nemen om het flesje bij de drinkfontein weer te vullen ;)

Secundary screening van Thailand naar Singapore is random of targeted. Net zo goed als dat de autoriteiten Singaporese staatsburgers of houders van een perminent residency pass onderwerpt aan random controles op drugsgebruik (want bij wet verboden, ook in het buitenland) en aardig wat vangt.

Ik vind Changi met recht één van de beste - zo niet het beste vliegveld ter wereld. Als statusloze passagier heb ik nooit langer dan 20 minuten moeten wachten voor boarden. Als ik dat vergelijk met die armoedige bende op Schiphol...

VinceG, stefan_vdb en Ruut vinden dit leuk.
  12. chawa

chawa Silver Member

Leuk Bevonden:
    282
    Trofeepunten:
    288
    Wow veel he

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben op zoek naar persoonlijke ervaringen over een goede reiskoffer voor werk waar zowel een pak (plus overhemd en schoenen) als privé kleding in past als handbagage-optie.

Kom ik dan uit bij die ‘pilotenkoffers?’

Ik zit nu te goochelen met een Samsonite trolley en een Lenovo rugzak. Maar wil een upgrade :)

Laatst bewerkt: 9 jul 2025
    Morris vindt dit leuk.
  14. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou gaan voor de grootste Samsonite trolly. Gaat nooit stuk en alles past erin. Als je wat meer status gevoelig bent kan je voor Tumi gaan, zit je de komende dertig jaar goed!

15. Morris

Morris Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb een paar maanden geleden voor een "prikkie" de carry-on (2 wheel) van Briggs & Riley gekocht.

Normaal kost deze koffer zo'n 700 Euro, maar op Amazon.nl stond (en staat nog steeds) te koop voor zo'n 400 Euro. (zie: https://www.amazon.nl/dp/B09Y2BNMTM?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title)

Dat is nog steeds een hoop geld voor een koffer – maar je hebt je leven lang garantie en je kunt alle onderelen los nabestellen.

Ik moet zeggen het is een oerdegelijke koffer, ik verwacht niet dat er snel iets kapot aan gaat.

Het formaat oogt wat groot, maar de afmetingen valt binnen de richtlijnen van nagenoeg alle grote maatschappijen.

Ik ben superblij met deze koffer. Zie ook de discussie in dit draadje: https://insideflyer.nl/forums/threads/waar-voldoet-jullie-ideale-koffer-aan.1351/page-5#post-128649

Dan1 vindt dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Hmmm, interessant! Ik ben meer een fan van carbon/hard shell koffers. Wat maakt deze koffer voor jou zo prettig?

Ik hoop dat de bezorgdatum van 20 januari 2026 niet klopt?

Bijgevoegde bestanden:

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie ook dat 'ie 56 cm is (dus net iets te groot voor KLM?) Dat staat althans op de Briggs & Riley website. Op Amazon staat 21 inch, wat zou betekenen dat 'ie wel 55 cm is?

Edit: ah, laat maart. Ik zie al wat het verschil is. De global is 53,6 cm en dat is prima voor KLM! De andere versie is primair voor US Domestic Flights en 22 inch (56, nogwat cm).

Laatst bewerkt: 11 jul 2025
    Morris vindt dit leuk.
  18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Ik vind vooral de compressie erg interessant. Werkt dat goed?

Schiphol een van de betere? :eek::rolleyes:o_O
    Nou die mening deel ik zeker niet. Zoals eerder al opgemerkt met prio label op Schiphol duurt het zelfs langer. Maar laatste tijd met gemak 45 minuten.
    En dan kom je op vliegvelden waar je verwacht lang te moeten wachten en kom je aanlopen en brand het lampje al bij de band.
    Maar jah grondpersoneel van KLM heeft het wel heel zwaar hoor. ;) Ze zien er altijd zo moe en bezweet uit......

Grouchy, Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.611
    Trofeepunten:
    273
    Priority betekent inderdaad waarschijnlijk dat de koffers net als wij als eerste aan boord gaan...

20. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.611
    Trofeepunten:
    273
    Ik snap so wie so niet hoe dat zit met de low coast, mijn vriendin neemt heel vaak de EIN-IAS van wizz en is het ticket 24 euro, nog goedkoper dan de vliegtaks...hoe kan dat nou , wie betaalt die vliegtaks dan?

Deel Deze Pagina