Ik denk dat ik de laatste had – en dat ik veel geluk heb gehad met deze vondst. Een collega van mij had gisteren ook al gekeken op Amazon, en kon het model en de aanbieding niet meer vinden. Na wat speurwerk vond ze daarentegen wel een mooie aanbieding voor een de Victorinox Werks Traveller, op bagageonline (van 365 Euro, voor 260 Euro), deze heeft ze toen besteld. Zie deze pagina: https://www.bagageonline.nl/victori...5X7yrUUHZnJmjkimlHXc1bwEVy-Uv_QIaAsMtEALw_wcB Er zijn ook websites waar je prijs alerts kunt instellen voor bepaald producten. Supersales heb ik in het verleden wel eens gebruikt.
Het kan aan mijn zoek kwaliteiten liggen maar ik kan niet eens de tweewieler variant vinden buiten de aanbieding om, alleen maar spinners.
Het ligt niet aan je zoekkwaliteiten, als ik op Amazon op "Briggs & Riley" zoek, wordt het product ook niet (meer) getoond. Maar via mijn bestel geschiedenis kan ik de product pagina nog wel bekijken: https://www.amazon.nl/dp/B09Y2BNMTM?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title Er staat de volgende boodschap: "Currently unavailable. We don't know when or if this item will be back in stock." De spinner variant wordt wel met een goede korting verkocht, 490 Euro voor de zwarte versie, en 390 Euro voor de blauwe versie (op de website van Briggs & Riley staan ze voor 699 Euro te koop.). Op de UK versie van Amazon staat de 2-wheeler wel in de catalogues, maar dan ben je (in Euro's) ongeveer evenveel kwijt als dat je direct van Briggs & Riley koopt. Het interessante is, dat mijn koffer, vanuit de UK is verstuurd, maar toen ik hem bestelde – ik heb direct "Buy now" geklikt – heb ik niet meer de UK website van Amazon gecheckt. Het blijft een mysterie hoe Amazon haar voorraden beheert, maar ik denk dat het de moeite waard is regelmatig even te checken of er een goede deal opstaat.
Bedankt. Ik ben zelf ook meer van de tweewielers (ruimte maximaliseren). Heb iig voor de tweewieler pagina op amazon een voorraad alert opgezet, mocht ie er weer zijn dan mis ik hem niet meer. Ik heb pas aankomde winter weer een carry-on nodig dus heb de tijd, kan ook vinted in de gaten houden.
Ik had nog nooit van Briggs & Riley gehoord eerlijk gezegd en ben een echte travelpro aanhanger en koop al jaren dezelfde spinner Nu ik het compressie systeem en het compartiment voor een jasje/pak bij B&R zie ben ik wel enthousiast! Ik denk dat mijn volgende een B&R gaat worden. Vervelende bij compressie systeem van Travelpro is als je teveel compressie geeft dan kun je je telescoop handvat heel lastig gebruiken omdat deze "klem" zit. Bij de B&R zit deze aan de buitenkant. Heel handig!
Ah, dat verklaart waarom die telescoop handle aan de buitenkant zit. Ik vroeg het mij al af. Ik dacht dat dit zo gekozen was om een vlakke bodem te hebben. Maar het vrij houden van de telescoop klinkt als een betere reden.
Afgelopen week een Rimowa Opal cabin uit 1998 (!) gekocht in Duitsland op de tweedehands markt. In uitzonderlijke staat en voor een redelijke prijs. Sowieso een tip mocht je in de markt zijn voor een Rimowa maar niet de hoofdprijs willen betalen, kijk op Duitse tweedehandssites. Veel aanbod en ook veel pre-LVMH modellen.
Het is helaas niet de Briggs & Riley geworden: ik heb contact gehad met Amazon en die bevestigen inderdaad dat de bestelling op 20 januari 2026 bezorgd gaat worden. Als verklaring geven ze aan dat dit kan komen door voorraad, maar dat vind ik een raar verhaal aangezien er 'in stock' staat. Het zou kunnen dat de order eerder geleverd wordt, maar dat is niet op voorhand te zeggen. Wel gaan ze een inventory check doen in het magazijn. Ik ga daar echter niet op wachten, ook omdat ik geen fan van softshell koffers ben. Het is uiteindelijk een Travelpro geworden. Momenteel 20% korting op bepaalde items, plus nog 10% extra korting als je je inschrijft voor de mailinglist (ook op artikelen waar al korting op gegeven is). Ik heb de Platinum Elite Compact Cabin Hard Snell koffer en een Platinum Elite Business Briefing tas besteld. Ik ben nu bij elkaar €460 kwijt en dat vind ik een goede deal. Ik heb me bij de kofferkeuze als in formaat vooral laten leiden door de ruimbagage afmetingen van KLM. Doordat de koffer uitbreidbaar is, kan daar nog vijf centimeter bij. Wel jammer dat de powerbank port met USB A werkt, maar wel USB A en C als output heeft. USB C is toch echt al een tijd de standaard. Maar uiteindelijk ga ik deze functie toch niet gebruiken en gewoon mijn powerbank achterop mijn iPhone klikken als dat nodig moet zijn
welke sites zijn aanraders? Ik ben blij met mijn classic cabin, maar dacht een grotere second hand zou handig zijn als ruimbagage
Ah dat is jammer! Heb zelf nu ook beide van travelpro en je zult niet teleurgesteld zijn. al vind ik zelf softshell toch wel prettig. Toch een beetje kneed en vormbaar.
Ik ben zeer benieuwd! Ik heb heel mijn (reis)leven hardshell koffers gehad. Een reden om (toch) niet voor de softshell te gaan, is dat deze te breed is voor KLM qua afmetingen. Ik heb altijd trolleys met twee wielen gehad, dus kijk ernaar uit om nu lekker door het gangpad te rollen
Via Kleinanzeigen is er voldoende aanbod, daar heb ik die van mij ook vandaan. Sowieso een stuk goedkoper dan een Marktplaats of Vinted, misschien simpelweg meer aanbod..
Gisteren m'n TravelPro's binnengekregen! Ziet er erg degelijk uit allemaal. Eerstkomende trip is weliswaar niet zakelijk, maar ik neem wel wat werkspullen mee dus meteen maar even alles aan een test onderwerpen!
Hier een review van mijn TravelPro Platinum Elite business brief en 55 cm spinner, na meerdere korte businesstrips in Europa. De 76 cm spinner later aangeschaft en afgelopen week mee op een lange businesstrip in Europa. Business brief Moest in het begin erg wennen de tas. Hij is veel groter dan dat armoedige Lenovorugzakje dat ik tot dan toe gebruikte. Die is voor het reizen het meest praktisch, maar qua executive presence niet echt. Ik vond de tas in het begin erg zwaar, maar dat kan ook een stuk gewenning (of te zware CrossFit workouts ) zijn geweest. Heb al een aantal keren complimenten gekregen over de tas. Ben er erg blij mee en bovenop de 55 cm spinner is het een mooie combinatie (in dezelfde kleur). Er passen een laptop plus MacBook Air in, met laadsnoeren en eventueel nog een schrijfboek of remarkable, mocht ik overstag gaan Het quick access vak bovenin is ook erg handig, vooral als je hem boven op je koffer zet. Als losse tas vind ik hem ietwat onpraktisch als je er wat langere afstanden mee moet lopen, ook met de schouderband. Ben ik afgelopen week tot de conclusie geklomen,Het is echt een tas voor in/uit je auto/taxi/Uber of bovenop je koffer. Ook als je hem licht inpakt (getest). Platinum Elite 55 cm spinner Eindelijk rollen door het gangpad! Qua boarden vind ik dit simpelweg top. Mooie koffer qua design. Er past veel in en met de vakken. De zogenaamde smart pocket gebruik ik niet. Feit dat er alleen een USB-A als input zit is echt een gemiste kans, want mijn powerbank heeft een USB -C en de rest van de wereld waarschijnlijk ook. Er zitten dan weer wel een USB A en C poort in als output. Ik klik mijn powerbank gewoon achterop mijn telefoon. Zie de meerwaarde van mijn powerbank in een koffer proppen en er dan een draadje uit laten niet echt. Dit is duidelijk bedacht door iemand die denkt dat powerbanks nog steeds monsterlijk grote apparaten zijn die mensen in een koffer stoppen. Niet echt vooruitstrevend dus. De waterdichte zak is leuk, maar in realiteit past daar niet een 1 liter zakje met toiletspullen in. Tenzij je van alles miniaturen gebruikt. Wat wel heel praktisch is, zijn de meshvakken waar ik dat 1-literzakje dus wel instop. Op vliegvelden waar je alles niet in je koffer kunt laten zitten is dit mijn hack om snel door security heen te kunnen. Platinum Elite 76 cm spinner De kleine spinner beviel zo goed, dat ik de grote aan heb geschaft. Wat jammer was, was dat er heel lang geen voorraad was in mijn kleur terwijl er een kortingsactie liep. Toen de koffer weer beschikbaar was, was de kortingsactie afgelopen. Mailtje gestuurd naar customer support (met wie ik al aan het mailen was over de beschikbaarheid) en om een kortingscode gevraagd. Die gekregen, dus helemaal top Er past ontzettend veel in. De koffer is leeg wel zwaar: 5.6 kg, tegenover de 2,8 kg van mijn Samsonite C-Lite. Dat is vooral een probleem in economy en met KLM. Voor andere luchtvaarmaatschappijen niet. De koffer gaat volgende week ook mee naar Londen, maar dan gaan we met de auto. Het design vind ik heel mooi. Zeker in combinatie met de business brief (alles in dezelfde kleur). Na één keer gebruik, zijn de aluminium stukken aan de bovenkant al licht beschadigd geraakt. En de zijkanten ook. Maar dat deze koffer voor altijd onbeschadigd blijft en door afhandelaars met fluwelen handschoenen wordt aangepakt, is natuurlijk een utopie. Deed wel een beetje zeer natuurlijk Het grote nadeel van beide spinners, vind ik, is wanneer je ermee op loopbanden staat. Dan moet je de koffer fysiek tegenhouden, anders rolt 'ie weer zonder jou naar beneden. Verder heel tevreden met alles! Ik voel me nu pas echt een TravelPro
Gefeliciteerd met de aankoop! En ja krassen op een nieuwe koffer horen er bij. Ik ben altijd verbaasd als ik medereizigers in de lounge of bij het boarden zie – en die duidelijk frequent travelers zijn – met koffers die in absolute nieuw staat verkeren. Geen krasje geen vlekje, helemaal niks. Ik vraag mij dan altijd af, of ze net een nieuwe koffer hebben aangeschaft, of wellicht toch niet zoveel reizen als ze doen lijken, of regelmatig nieuwe bagage kopen, of het keurig onderhouden? Mij lukt het niet om mijn bagage in nieuwstaat te houden. Mijn vader had een mooi ritueel om de "pijn van de eerste kras" (zoals hij het noemde) de verzachten. Hij was verkoper, dus wisselde regelmatig van auto. Iedere keer als hij thuis kwam met een nieuwe auto, nodigde hij het hele gezien uit om er naar te komen kijken. Om er vervolgens een deuk in te trappen en met een grote grijns te zeggen: "Zo, nou is ie niet nieuw meer".