Ik ben ooit 1x gecontroleerd, dat was op BCN en daar wilde men perse dat ik mijn koffer in die meetbak moest plaatste. Hij ging erin en mocht dus mee. Verder de laatste 10-12 jaar nooit ergens een controle gehad op afmetingen van handbaggage.
Ik heb een travelpro elite slim. Die is 55x40x20 en ben tot nu toe nog nooit gecontroleerd. (even afkloppen). Hij is wel NET niet te groot voor de embraer bagagebakken, dus ik zou zeker niet voor groter gaan.
Gewoon voor de cabin gaan, ik heb hem al jaren en is echt een genot om mee te reizen, het boeit echt bijna geen enkele airline.
Ik zou het jammer vinden als je een Rimowa handbagagekoffer verplicht moet inchecken wegens ruimtegebrek in de bagagebakken. Deze krijg dan met deuken terug. Helaas komt dit steeds vaker voor. De kans dat je verplicht moet inchecken is overigens klein voor reizigers in business of met status.
Bedankt voor de reacties allen! Afgelopen weekend toch maar even gekeken in de winkel. Gekozen voor de S met het idee om thuis te kijken hoeveel erin gaat en het alsnog te kunnen ruilen voor de grotere variant. Helaas hadden ze alleen het showroom model op voorraad, dus we moeten ze maar even online bestellen.
Bagagebakken worden steeds groter, kijk naar de A321neo bijvoorbeeld, daar kan de Rimowa Cabin op zijn zij in (zoals het hoort). Kunnen meer mensen hier aub op letten? Danku Ok, ik moest hem zaterdag ook bij het toestel afgeven (LH CRJ900 FRA-AMS) maar daar wordt hij gewoon even netjes het ruim ingelegd en krijg je hem op AMS, zodra je het toestel uitstapt weer terug, zonder deuken)
Mijn TUMI heeft juist moeite met de omgebouwde 737s van KLM. Of andersom dus . Liggend gaat prima, op de zijkant gaat de bak alleen nog met veel moeite dicht.
Ik ben op zoek naar een grote reistas van 100+ liter, iemand heel toevallig ervaring met dit type Eastpak? Of iig zo'n type tas. https://www.travelbags.nl/eastpak-transitr-l-tarp-black.html De tas lijkt me prima qua stof en ruimte maar twijfel omdat er maar 2 i.p.v. 4 wielen op deze zitten.
Het hangt denk ik af van hoe je reist en ze wil gebruiken. Met 4 wielen meer kans op mankementen. Ik zie het nut van 4 wielen niet in.
Het is vooral voor reizen waarbij ik niet continu op dezelfde plek ben, veel naar taxis, treinen, ferry's etc. Dus de tas zal regelmatig gebruikt worden. Ik denk zelf dat 4 wielen dan toch wel makkelijk is, maar twijfel dus of ik dat nou heel erg zou missen mocht ik maar 2 wielen hebben.