InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    En dan gaan de ticketprijzen zeker weer omhoog? Terwijl de veelvliegers sowieso al recht op een koffertje hadden.
    Ik ben hier ook niet blij mee.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Een standaardmaat afdwingen zou via de IATA kunnen, maar daar zullen niet alle airlines happig op zijn. Het onderdeel maken van priority, maakt priority weer minder waard. Kijk naar IHG in de VS: daar krijg je zowat Platinum status bij een IHG credit card, waardoor die status daar helemaal niets meer waard is.

Ruimbagage is inderdaad de oplossing, maar daar is het probleem natuurlijk dat de bagageafhandeling tijd kost. En op luchthavens zoals Schiphol buitengewoon slecht is geregeld. Daarentegen heb ik op intercontinentale vluchten mensen handbagage mee zien nemen van het formaat dat ik me oprecht afvroeg hoe die mensen met die hutkoffers hebben kunnen boarden.

VinceG vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Vergeet niet: betalen voor ruimbagage en stoelen zijn de grootste revenuestreams voor airlines. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.

4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Man man man, op de dag nauwkeurig 5 maanden (en vele e-mails) na het indienen van een claim voor compensatie wegens mijn 8 uur vertraging in Januari heb ik vandaag eindelijk de 600 euro van Kenya Airways ontvangen. Je kunt zeggen wat je wil over KLM maar ze betalen compensaties toch echt beduidend sneller uit dan bijvoorbeeld KQ of BA.

Ruut vindt dit leuk.
  5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    De standaardmaat die de EU nu wil afdwingen is lengte+breedte+hoogte = max 100cm.
    Ik weet niet wat voor afmetingen jullie koffers hebben, maar de mijne passen hier niet in. Dit zijn afmetingen die LCC's nu gebruiken, zelfs Easyjet laat nu grotere koffers toe. (bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/handbagage-per-vliegtuigmaatschappij)

6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Voor het eerst deze week met SAS gevlogen naar Ijsland sinds ze bij Skyteam horen. Pfff ben niet echt onder de indruk. Zeker als er een segment tussen zit door van andere maatschappij kan je niets. Nog net niet op een middenstoel beland. Dacht business class te vliegen, maar zit je met 3 naast elkaar op rij 1. Geen idee waar je voor betaald....

lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha tijdje afwezig geweest en niks speciaals gemist zo te zien!

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Laat ook maar weer zien dat ze geen flauw idee hebben waar het echt over gaat.

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
  10. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    Weet je wat ik mis in de KLM lounges op Schiphol? Chips. Lekker bij mijn biertje.

Wat missen jullie in de KLM lounges?

11. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Tafels, stoelen en banken die niet kapot/versleten zijn.

Laatst bewerkt: 3 jul 2025
  12. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Fatsoenlijke glazen.

13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik vind het altijd wel mooi als je de Amerikanen ziet met een bierglas de softdrinks aanvullen.

Persoonlijk vind ik de relatief kleine borden en glazen prima, dat zorgt er uiteindelijk ook voor dat je minder eet, of dat je in ieder geval minder per keer kan opscheppen waardoor er minder voedsel verloren gaat.

Vroegâh had men wel chips in de lounge, snap eigenlijk nog steeds niet waarom dat is vervangen voor de huidige notenmixen.
    Ik snap dat ze geen kleine zakjes chips doen, want dan zullen er per ongelijk best een boel in tassen verdwijnen, maar gewoon uit een grote zak zou eigenlijk prima kunnen met kleine bakjes erbij zodat je niet teveel per keer kan meenemen...

Fripsmaster en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.677
    Trofeepunten:
    478
    Ik mag volgende week mee op een cruise van Costa...toevallig nog tips? Mijn laatste keer was in 2009...dus dat is een tijdje geleden. Het drankenpakket, wat ik toen overigens ook had, inmiddels ook geboekt. Ik reis onder andere naar de Griekse eilanden en vind de excursieprijzen aan de hoge kant...als ik zelf een taxi pak ben ik denk ik 20% van de prijs kwijt...maar op de vorige vooral aan boord geweest. Als er nog gouden tips zijn (heb natuurlijk al gegoogled)...graag!

15. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Ruut vindt dit leuk.
  16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Ow deze is zo makkelijk:
    1. ruimte!
    2. warm en smakelijk eten!
    3. schone WC's

Fripsmaster vindt dit leuk.
  17. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Een fatsoenlijke aannemer die alle totaal versleten plees eruit sloopt en vervangt door nieuwe en nog minimaal 20 nieuwe installeert, het is momenteel een totale schande in de Schengen lounge. En als we toch bezig zijn laten we dan maar gelijk de catering van de non schengen overnemen in de schengen weer een probleem opgelost. Ennuh, tot de nieuwe opengaat in de nieuwe terminal kan die zelfde aannemer misschien ook proberen ergens meer ruimte te vinden zodat ik niet altijd denk, poeh, druk zeg ik ga maar naar de privium.

VinceG vindt dit leuk.
  18. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    Behalve wat kleine luchthavens vind ik Schiphol een van de betere grote luchthavens qua bagageafhandeling. Zeker de laatste tijd.

19. chawa

chawa Silver Member

Leuk Bevonden:
    282
    Trofeepunten:
    288
    Zijn er meer mensen/leden die een uitnodiging hebben gekregen voor evenement P4L op 4 september.

20. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    727
    Trofeepunten:
    123
    ongeveer 2000 mensen dit jaar

Deel Deze Pagina