Als je gebruik maakt van de bagage drop-off op Schiphol, komt er dan ook een priority label uit dat ding als je SP hebt?
Een van de origineelste vragen ooit. Nog nooit ben ik sinds ik status heb naar zo'n machine geweest...Ik ben ook benieuwd
Nou zover ik mij herinner is die printgleuf te klein voor die SP pijl..dat label zit er doorgaans "haaks" op toch?..Misschien krijg je hem van die Grondstewardess die een voorafcontrole doet op dat PC-tje / tablet? Al met al inderdaad leuke vraag want ik ben regelmatig voorbij die machines gelopen en daar was dan geen wachttijd maar wel bij de SP desk...
Soms is de laatste 18.35 de andere keer 20.15. Als de laatste 18.35 is, dan is de voorgaande Air France vlucht vaak ook vol als die dan uitvalt is er wel een probleem. Wel is het zo dat KLM natuurlijk e.e.a tot een minimum wil beperken en vluchten eruit ge gooien waar voor de meeste reizigers een alternatief is. Want de reden van mijn vertraging is dat het toestel defect is, dus de 12.25 vmucht naar cdg kan ie niet uitvoeren, maar kennelijk is ie niet defect voor de 12.20 vlucht naar Berlijn die ie nu doet, ik schat zo in dat het toestel voor Berlijn defect is, daar de herboekings mogelijkheden minder zijn terwijl vanaf Parijs genoeg opties zijn. De €11 voucher is trouwens al ontvangen, niet dat ik die nodig heb, en je koopt er niet veel voor, het is al iets.
Mijn vlucht donderdag WAW-AMS was ook geannuleerd. In de taxi naar het vliegveld kreeg ik een mail van KLM met als titel ticket for your trip. Dat beloofde natuurlijk niet veel goeds. Ze hadden me direct omgeboekt op LO naar VIE en KL naar AMS. Uiteindelijk ruim 2,5h later op Schiphol.
Dat gele SkyPriority label is alleen maar voor show of op hele kleine luchthavens waar geen automatisch systeem is, SkyPriority zit in de barcode van je bagagelabel ingebakken en op een beetje luchthaven zou je koffer dus ook zonder geel labeltje (theoretisch) als een van de eersten op de band moeten komen. Helaas weten we allemaal wel dat Skypriority voor je bagage absoluut niet betekent dat je bagage consistent als een van de eersten op de band komt...
Inderdaad. Nou ja wat betreft kleine luchthavens. Ik zat een paar jaar geleden met de echtgenoot van een vriendin van mijn vriendin te borrelen in IAS. Dat mannetje was een of andere hotemetoot op IAS airport. Hij zei dat Sky Priority bij hun betekent dat de koffer als eerste aan boord gaat. Dus verzekerde aankomst van je koffer. Dat is de betekenis prioriteit. En ja als eerste aan boord komt ie er als laatste eruit. Zei hij. Ik zei hem toen: " Maar als laatste eruit betekent toch dat hij dan weer bovenop de stapel van de bagagekar terecht komt en als eerste op de band zou moeten aankomen." Hij zwaar geirriteerd....
Dan ga je ervanuit dat alle bagage op 1 kar erin én eruit gaat, wat in de praktijk natuurlijk niet zo is. Als hij er als eerste in gaat, komt hij er waarschijnlijk ook als laatste uit, maar doordat niet alle koffers uit 1 toestel op 1 bagage karretje passen, kunnen er inmiddels al meerdere bagage karretjes op de band zijn gelost voor jouw koffer uit het toestel komt. Dus de hotemetoot op IAS had een goed punt.
Op IAS is er maar een karretje of hooguit 2. Dat labeltje kunnen ze zien glimmen bovenop..weet je hoe klein de domestic taroms zijn?
Nee daar heb ik geen idee van, maar alsnog met 2 karretjes, is er dus al 1 die uitgeladen is, dan kan jouw koffer op karretje 2 wel bovenop liggen maar komt 'ie alsnog niet als (een van de) eerste(n) aan...
Dat is precies mijn punt. Al zijn er twee karretjes dan moet hij beginnen met het karretje met de labels..
Maar goed. Gaat lekker vandaag. OTP-CDG. Vertaging..dus langer in de welbekende OTP lounge maar korter in CDG lounge voor de volgende ... waar ik liever zit. En nu kom ik het vliegtuig binnen mag ik niet naar toilet! Nee dat mag NOOIT tijdens het boarden! zegt dat mannetje jaja je zit business en elite plus maar dat betekent niet dat je meer mag dan de rest..nou ik zei..ik mocht tot nu toe altijd naar toilet (behave als er getankt wordt geloof ik maar dat was nu niet).ik vraag me af mag je dus officieel niet naar het toilet tijdens boarden en had ik altijd geluk?
Er is in principe geen restrictie, tenzij de deuren dicht zijn en de pushback elk moment kan beginnen natuurlijk. Maar persoonlijk snap ik niet dat je bij het aan boord gaan van het vliegtuig naar het toilet moet. Dat kan ook prima in de terminal, gaat er ook minder gewicht mee enzo omdat je dat nog achterlaat zogezegd. Uitzondering is wel dat na 2 uur wachten op Amsterdam in de 777 en na wat drankjes in de lounge en werd omgegroepen we zijn klaar met laden bagage, maar nu moeten we nog 30 minuten wachten op ons nieuwe slot, dat ik ook maar naar de WC ging omdat met een taxi naar de Polderbaan in het vooruitzicht ik niet het idee had dat we heel snel in de lucht zouden zitten.
Het kan erger.. ik vloog zondag terug uit Hamburg. De vlucht van 08:30 dus ik was rond 7uur op het vliegveld met het idee rustig te ontbijten in de lounge. Opent de lounge pas om 9 uur in het weekend. Als klap op de vuurpijl ruim een uur vertraging waardoor ik voor mijn overstap in schiphol maar 40 min had en ik moest van de B-pier naar de D-pier. Het enige voordeel daarvan is dat je de lounge op schiphol voorbij komt, dus daar nog een bliksembezoekje gebracht
Hela, hela, hela...... Dat is dan pas na corona dat mijn ver familielid op ARN is aangekomen. Voor corona was dit 07.00 volgens mij, tijdens corona kreeg je een voucher voor het café uiterst rechts na de security, maar sinds december 21 ben ik er niet meer geweest... Ik mis m'n neef
Ja tijdens COVID ook een keer die voucher gekregen mits je nr check-in balie was geweest. Toen hadden ze nog zo’n vage open ruimte op de 1ste waar je dan met je oude koffie en over prized broodje mocht zitten. En fast lane sponsored by amex maar ergens betalen met amex kan dan niet Ik hoor een trip ARN er aan komen voor je