Die volg ik op Twitter, heeft echt bergen tag's, allerlei pasjes en KLM-huisjes.. Zei van de week nog, moet je gewoon op marktplaats gooien...
Er komt een mooie vacature vrij – voor liefhebbers van vliegtuigen, vliegvelden en alles wat er om heen hangt. Ik neem aan dat er in deze community aardig wat experts zitten, die zoveel vliegvelden van binnen en buiten gezien hebben, dat ze wel weten hoe je zo'n organisatie moet runnen... Ervaring lijkt me niet vereist, er is niet heel veel kunde of kennis nodig om het beter te doen dan de vertrekkende CEO van Schiphol: https://www.nu.nl/economie/6224247/...c598c8-26e7-410f-8d1b-096e40a522fc&redirect=1
Ik heb geprobeerd dit te claimen. Maar KLM houdt voet bij stuk: omdat ze rond de oorspronkelijke tijd in het VK aangekomen is geen compensatie mogelijk. Dit vind ik raar, ze heeft dus dubbelpech gehad; eerste de vervroeging van de vlucht en vervolgens vertraging op Schiphol...
Die beste man was volgens mij heel erg geliefd. Ik heb gehoord dat de rij op Schiphol tot buiten stond om afscheid van hem te nemen
Tot aan Bonaire blijkbaar https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...rug-in-luchtvaart-als-lid-rvc-bonaire-airport (het was sarcastisch bedoeld)
€7 voucher op Schiphol voor 2 uur en 55 minuten vertraging. Ik ben blij dat ik niet van die voucher die tijd moet overbruggen maar het is wel aan de karige kant…. Of is dat per maatschappij verschillend? Normaliter neem ik niet de moeite maar ik wilde graag een flesje drinken, nou dat kan, maar dat is het dan ook wel…
Ik kreeg een half jaar geleden van KLM een voucher van € 11 ivm vertraging op LIS. Ik heb de voucher niet gebruikt, ik zat goed in de lounge.
Op CDG krijg je ook €11. Met €7 kan je net niks. En ja in de lounge, maar ik kom nu zo godvergeten laat aan dat ik wat drinken bij wil hebben.
Het is schrikbarend hoe duur vrijwel alle vluchten zijn geworden. De vluchten die ik de afgelopen maanden heb genomen zaten op een enkeling na ook allemaal vol.
Een direct gevolg om opstappende passagiers te beperken door vertrek AMS alleen farebuckets vrij te geven in de hoogste boekingsklasse. In miles ook, hoewel kort voor vertrek als de vlucht niet vol zit deze nog op normale aantallen komen. KLM moet ook ruimte houden in de toestellen om te kunnen omboeken.
145000 miles voor een enkeltje Berlijn is wel bizar. Ik snap dat ze wat ruimte willen houden maar kan dat niet anders?
Nee dat kan niet anders want door de annuleringen moeten ze passagiers van overige vluchten kwijt, die staan op standbye en horen aan de gate of ze mee kunnen. Dan is het zaak om zoveel mogelijk plekken over te hebben en maak je het ‘onmogelijk’ om nog extra boekingen te accepteren. Want mensen die hun vlucht gemist hebben gaan voor, want de zorgplicht voor een luchtvaartmaatschappij kost veel geld.
Er is voldoende X Ik had woensdag enkele KL(C) vluchten AMS-NCE geboekt voor ergens midden oktober, 130 - 145 euro per stuk. In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn de goedkoopste boekingsklassen dichtgegooid en zie hier de nieuwe tarieven, economy: