Ik heb liever ook dat het Europees geregeld wordt. FYI, in Duitsland is die vliegtaks er al een tijdje
Klopt €7 waar je ook heen gaat met KLM, maar vanaf Amsterdam is dit tarief er ook. Maar kom niet aan met het verhaal het os voor het milieu, het overgrote deel van de passagiers bij KLM zijn transferpassagiers, en wie is de grootste gebruiker van Schiphol? Wat ze moeten doen is een type vliegtuig een milieuheffing opleggen, en dan is het aan de luchtvaartmaatschappij om dit aan de passagiers door te belasten. Dat betekent ook dat een schoner vliegtuig minder betaald dan een ouder model. De timing is ook goed, er komt een recessie aan en een hogere vliegtax, roept dat geen herinneringen op wat er toen gebeurde?
Die zogenaamde "oneerlijke" prijs t.o.v. de trein e.d. De NS krijgt ongeveer 2,3 miljard subsidie per jaar en de hele infrastructuur wordt voor 15% door NS betaald. De rest door de overheid. Er gaan enorme bedragen aan subsidie naar het alternatieve vervoer en ook naar de internationale treinen. Dat is dan eveneens een oneerlijke prijs te noemen. Ik stoor mij dus niet aan het feit zelf dat de trein een subsidie krijgt of de vliegtax maar vooral aan dat "oneerlijke prijs" smoesje van elkaar nawauwelende politici aan de media-praattafels en dat deel van het volk en het journaille dat zomaar aanneemt dat de trein oneerlijke concurentie heeft van het vliegtuig. Ik moet nog maar zien waar ze het voor gebruiken. Het gaat per definitie eerst naar de "algemene middelen". Daar gaan immers alle taxen naar toe. Dan volgen niet meer te achterhalen totale uitgaven op de staatsbegroting waarvan je ook nooit kunt achterhalen waar het niet naar toe zou gaan als die tax er niet was...
Je kan dan claimen bij de NS voor vervangend vervoer. Het is wel maximaal E25 wat je mag claimen. Dat heb ik bij de vorige staking ook gedaan en na het insturen van de stukken betaald NS dan uit. Maar dat uitbetalen kan wel even duren natuurlijk...
De rijen voor de gemiddelde Delta SkyPub tegenwoordig. Vlieg al jaren maar de laatste paar maanden is het zowat elke trip feest. Er zijn aparte rijen voor Diamond,360 en Delta One en heb er gelukkig wat minder last van maar als je een AMEXje of een mid-tier Plat/Gold bent sta je er wel even.
Is dat dan binnenlands of internationaal? Ben van plan om volgende week een binnenlandse skypub ( ) te bezoeken maar als ik in zo'n rij moet staan sla ik wel ff over.
Beide, ligt er aan waar de Delta SkyPub zit. Op bijvoorbeeld ATL concourses F en E zullen het voornamelijk internationale pax zijn. Concourse A, B voornamelijk domestic. De MSP SkyClub bij de F/G splitsing een mix, de Club bij C12 vooral domestic pax
Gisteren 3 uur voor vertrek (net m’n laptop in tas aan het duwen) is m’n KL OSL - AMS vlucht geannuleerd. Geen drama, via PA meteen geregeld, blijft wel gedoe natuurlijk. Plus soms kijk je echt uit om ‘s avonds naast je wederhelft op de bank te ploffen. Kreeg non-KL en KL opties aangeboden. Uiteindelijk vandaag de lunch vlucht van KL alsnog. Vast een goede reden. Maar vind het zo’n zonde geld voor KLM. 737 kist aan claims, jammer.
Blijkbaar gisteren wel het een en ander geannuleerd. Vlucht AMS-ZRH-AMS ook al. Ik kreeg het bericht net op het moment dat ik mijn sleutel van mijn hotel ingeleverd had Anders had ik later uitgecheckt. Was snel geregeld via de app en ZRH is geen straf om door te brengen eerlijk gezegd. Dus een meer dan half volle embraer heen en terug die mag claimen. Is een hoop geld. Maar blijkbaar nodig.
Gek genoeg, als ik op Schiphol kom zie ik best vaak annuleringen op ZHR. Ik weet ook niet waarom. Maar ik weet nog dat ik een keer een deeltaxi had genomen naar AMS op een mistige dag. Bij mij zat een wijsneus in mijn deeltaxi en ik ging toen naar ALC. Hij was nogal een leukerd en riep haha dus jij gaat naar ALC..nou jij wordt lekker geannuleerd want er is dikke mist en het eerste wat ze er uit gooien zijn die vakantie bestemmingen die economisch niks waard zijn! De hele rit naar Schiphol zat hij zijn geweldigheid te ventileren. Iets met banken, abnamro enzo. Kwamen we aan op AMS en..haha! HIJ was geannuleerd en de vlucht naar ALC niet...toen ik dat op de monitor zag heb ik hem nog proberen te zoeken om hem dat in te peperen ..helaas nooit meer gevonden...
Ik druk met de voorbereidingen vandaag wordt mijn terugvlucht vanuit Parijs naar Amsterdam morgen geannuleerd. Nu ben ik op zich wel tevreden met het tijdstip van melden, ik bedoel nu ik het 24 uur van te voren weet heb ik direct kunnen herboeken en kan ik mij erop voorbereiden. Het vervelende is wel dat de voorgaande vlucht 2 uur en 10 minuten eerder vertrekt, die kan ik niet nemen want risico is te groot dat ik dan nog niet klaar ben, en de vlucht erna is 2 uur en 5 minuten later. Volgens mij heb ik gewoon recht op de volle E250 of voucher van E350, annulering is net iets meer dan 24 uur voor vertrek, ik was al ingechecked, en de voorgaande of latere optie is meer dan 2 uur vroeger of later, en volgens mij is die grens zelfs 1 uur. Want uiteindelijk kom ik morgen weer veel te laat op een etentje en dat vindt ik wel vervelend, ik bedoel ik kom binnen als men aan het toetje begint denk ik...
ik zit hem nu te knijpen Ik zit hem nu te knijpen. Ik kom maandag met het laatste segment CDG-AMS terug. Maar wel met "de laatste vlucht" ..ik zie dat ze die gisteren gewoon hebben gecancelled...