Fraai is dat. LH cancelt mij vluchten naar SOF voor morgen. LH zet mij waarschijnlijk op een OS vlucht van 07:00, maar dat betekent dat ik een hotel moet boeken. Kan ik het hotel claimen bij LH?
Antwoord van LH: kosten opsturen en dan wordt het gereviewd. LH heeft me op een direct FB vlucht gezet, dus ik kan thuis slapen.
Nu wordt de vliegbelasting verdrievoudigd in 2023. Nu zie ik in mijn boeking voor april gewoon 7,95 staan. Krijg je nog een naheffing of gaat het in voor boekingen gemaakt vanaf 1-1-2023?
Overheidsbelastingen die wijzigen mag een luchtvaartmaatschappij achteraf nog in rekening brengen. Of een luchtvaartmaatschappij dat doet is een tweede, soms kunnen de kosten hoger zijn dan de opbrengsten, incasseren kost ook geld door benodigde mankracht, en het kan ook zo zijn dat luchtvaartmaatschappijen pas betaalplichtig zijn als het is bekrachtigd en officieel is aangekondigd en lopende boekingen dus buiten schot blijven. Nog even afgezien van het feit dat het natuurlijk een complete onzinbelasting is, want een reiziger zoals mij die meestal vanaf Duitsland vliegt, een enkele keer uit Brussel en dus 2 x land en opstijgt en daarmee het milieu exta belast blijft buiten schot. En wat is nu net het overgrote deel van passagiers van KLM? Juist de transferpassagiers die dus allemaal niets hoeven te betalen.
Ik kreeg vandaag een mailtje als antwoord op mijn 400 Euro claim: "We realize that you have been waiting on our response to your claim for a significant amount of time and we would like to apologize for this delay. This certainly does not reflect the standard of service you rightly expect from us. In order to resolve your concern we would like to offer you a payment, in the hope that this pragmatic solution contributes to a positive conclusion of your travel experience. Please note that this offer is without prejudice to the legal and factual situation. Please provide us with your bank details and your address in order for us to initiate the transfer to your account without further delay. Once received this settlement will be transferred without further notice." Ik ben benieuwd waar ze mee komen, er staat geen bedrag in. Wel raar dat ze mijn gegevens vragen, die had ik nl al opgegeven toen ik de claim indiende. Voor wat betreft missing luggage nog geen antwoord gehad behalve mailtjes "sorry, we zijn ermee bezig"
Dit heb ik nog nooit gezien...AMS-CDG met AF, de Stewardess spoelt het restant champagne gewoon door het toilet..nog nooit gezien..dit is wel erge verspilling hoor.. Bij navraag zegt ze dat het heel normaal is..geef het dan aan mij ipv mijn glas al afpakken,,,landing duurde nog 1 kwartier
Is helaas geen uitzondering. Afgelopen maand met DL op AMS-ATL was er turbulentie op het laatste stuk. Dus daarvoor gingen de FA's nog snel een keer rond in D1, daarna ging de champagne en de wijnen die open waren toch echt door het toilet. Zover ik het kon zien van m'n stoel was het een fles of 7.
Ik heb in Privium Non Schengen laatst F1 gekeken, stond al aan op de beamer. (Viaplay) Vandaag komt het ook op NPO 1 dus die moeten ze sowieso kunnen tonen. Fun fact, kwam die dag ook JP Montoya en zijn zoon tegen bij Prio security.
Mijn voorlaatste keer AMS - CDG ging de stewardess tenminste op het laatst nog met de fles rond en zei gewoon dat hij leeg moet..en die ging ook leeg. Zo kan het ook..
Solidariteitsbelasting en solidariteitstoeslag? Wat is dit voor belasting? en dan ook nog een verschil tussen toeslag en belasting? Iemand een idee?
Nog terugkomend op de Thalys vertraging; ik had 3 dagen na de reis het claim formulier ingevuld en 2 dagen erna was 100% van de ticketprijs teruggestort op mijn Amex. Toen direct gemailt dat ik gezien de extreme vertraging ook een extra compensatie wens en afgelopen vrijdag is er ineens 75€ op mijn Amex terug gestort zonder enig verder bericht. Ik ben best tevreden zo. Bij KLM wacht ik al bijna 4 maanden op mijn claim ivm geannuleerde vlucht.
Dat moet dan 26/27 juni ergens geweest zijn denk ik, zijn zoontje reed toen in Formule4 op Zandvoort waar ik JP ook tegen kwam.
KL Vlucht naar Stockholm nu. 737-900 met misschien 30 man in het vliegtuig. Fijn 5 rijen business met 1 persoon. En de verwarming op 25 Lekker rustig zo.
De verwarming op 25 Mag je volgende keer gerust zeggen tegen de cabin crew. Op de B737 is het airconditioning systeem echt waardeloos voor ons als vliegers om te reguleren. Elk toestel reageert anders qua instellingen. Het enigste wat we kunnen is werken met een voor ons bekende pre setting en vanaf daar tweaken aan de hand van feedback van cabine crew, die hun feedback weer krijgen van de passagiers. Dus: speak-up, dat waarderen we!
Dankjewel Ik weet ook dat de eerste vlucht vaak even opgewarmd moet worden, en we stonden nog aan de grond. Als daarna nog niet prettig is dan laat ik het altijd weten. Eenmaal na take off werd het gelukkig comfy. Je collega’s waren heel bedreven met de settings
https://nos.nl/artikel/2443616-vanaf-1-januari-bijna-30-euro-vliegtaks-per-ticket Bij het AD hadden ze al de schreeuwende kop "Prijzen vliegtickets volgend jaar fors omhoog" Het is wel goed dat ze in tegenstelling tot een aantal jaar geleden de opbrengsten nu wel gaan gebruiken "voor de verduurzaming van de luchtvaart en vermindering van de leefomgevingseffecten". Vorige keer gingen ze naar algemene middelen. Een eerste stap naar luchtvaart eerlijker maken.